شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۱۷۳۵۷
احتمال حضور خاتمی در دانشگاه تهران

ورود نهادهای نظارتی به برخی پروژه های مهم مسکن مهر

روزنامه خراسان نوشت:پس از وصول برخی شکایت ها و گزارش ها درباره وقوع تخلف در صدور مجوزهای تجاری در تعدادی از پروژه های مهم مسکن مهر، پرونده این موضوع در دستور کار برخی نهادهای نظارتی قرار گرفته است. بر اساس این بررسی ها، مجوزهای متعددی بدون رعایت ضوابط قانونی صادر شده که از جمله آن دستور شهردار یکی از این پروژه ها برای صدور دهها پایان کار بدون بررسی اسناد و صدور مجوز ساخت 5 طبقه به نام نانوایی ها است.

دستگیری عاملان اختلاس 30میلیاردی نفتی

خراسان نوشت:بر اساس پرونده ای که اخیرا به دستگاه قضایی ارسال شده، 4 نفر از کارمندان یکی از شرکت های تابعه وزارت نفت در یکی از استان های مرکزی کشور با جعل برخی اسناد و ترخیص غیرقانونی محموله های سوخت برای فروش آن در بازار آزاد، بیش از ۳۰ میلیارد تومان پول دریافت کرده بودند. هم اکنون دو نفر از این افراد که مبلغ مذکور را در طول 9ماه کسب کرده بودند، در زندان و دو نفر با وثیقه های سنگین آزاد شده اند.

بلومبرگ: جعبه گزینه‌های روی میز توخالی و بی‌مصرف است

روزنامه کیهان نوشت:«اگر بهره‌گیری از ترور یا تهدید به افزایش تحریم‌ها رفتار ایران را تغییر نمی‌دهد، بنابراین جعبه گزینه‌های ایالات متحده آمریکا توخالی است.»

شبکه خبری بلومبرگ با انتشار این تحلیل به قلم استفن کارتر (استاد دانشگاه ییل) به بررسی این پرسش پرداخته که چرا مذاکرات هسته‌ای آمریکا با ایران، به پیروزی آمریکا منجر نخواهد شد و محکوم به شکست است؟ بلومبرگ با اشاره به ناکام ماندن مذاکرات هفته گذشته ژنو، نوشت: یک مقام بلندپایه دولت ایالات متحده در پاسخ به پرسش‌ ما گفته است:‌«به نظر من ما ایالات متحده هستیم به این معنا که ما با توجه توانایی‌هایی که داریم جعبه گزینه‌های بسیار گسترده در اختیار داریم که شامل تحریم‌ها و توانایی ما در اعمال آنها هستند که در این زمینه بسیار موفق بوده‌ایم.»

بلومبرگ افزود: ایالات متحده همواره تاکید کرده در مقابل ایران همه گزینه‌ها مدنظر خواهند بود اما ایران بهتر از همه کشورهای جهان می‌داند که سیاست تمایل به سمت آسیا و در خاورمیانه، سبب شده جایگاه ایالات متحده در مقایسه با چند دهه اخیر در این منطقه از هر زمان دیگری ضعیف‌تر باشد.بنا به گزارش بلومبرگ، یک مقام بلندپایه دولت اوباما در مورد احتمال بهره‌گیری از اقدام نظامی علیه ایران گفته است «رئیس جمهوری همه گزینه‌های پیش روی خود را مدنظر خواهد داشت اما من فکر می‌کنم همه می‌دانند که اقدام نظامی برنامه اتمی ایران را متوقف نخواهد کرد.»

استفن کارتر تحلیلگر بلومبرگ در ادامه خاطرنشان می‌کند: یک مقام بلندپایه دولت اوباما در مورد احتمال تشدید تحریم‌ها در کنگره ایالات متحده به هدف اعمال فشار بر مقامات تهران و متقاعد کردن آنها برای سر نهادن به شروط مذاکرات گفته است: «برخی معتقدند که تداوم و تشدید تحریم‌ها علیه ایران تا زمانی که تسلیم شوند، راهکار این مسئله است... اعمال تحریم‌های شدیدتر، به طور قطع در کوتاه مدت برنامه اتمی ایران را متوقف نخواهد کرد و ایران به فعالیت‌های اتمی خود ادامه می‌دهد.»نویسنده بلومبرگ نتیجه‌گیری می‌کند:‌ «تحریم‌های بیشتر کارساز نخواهند بود. هدف این نیست که ایران تسلیم شود، به عبارت دیگر، هدف این نیست که حکومت تهران درخواست‌های ما را اجرا کند. هدف این است؛ ما در تلاشیم تا از پیشرفت برنامه اتمی ایران ممانعت به عمل بیاوریم، به گونه‌ای زمان را متوقف کنیم تا در طی مذاکرات به یک توافق جامع و کامل دست بیابیم.»

بلومبرگ می‌افزاید: اگر گزینه نظامی و تشدید تحریم‌های اقتصادی برای توقف و یا کند کردن روند برنامه اتمی ایران کارساز نیستند، چگونه باید به هدف نهایی که یک «توافق جامع و کامل» است، دست یافت؟ هدف مذاکره نیست بلکه مذاکره ابزاری برای رسیدن به هدف است. رئیس جمهور همه گزینه‌های خود را مدنظر دارد اما هیچ یک از گزینه‌ها، دستیابی به هدف ایالات متحده را میسر نخواهند کرد. اگر بهره‌گیری از زور و تهدید افزایش تحریم‌ها رفتار ایران را تغییر نخواهند داد، بنابراین جعبه گزینه‌های ایالات متحده تو خالی است.»بلومبرگ جعبه گزینه‌های مدنظر مقامات آمریکایی را بی‌فایده و بی‌مصرف می‌خوانده و می‌نویسد: «اگر این اظهارات علنی و بی‌پرده هدف و نیات نهایی مقامات دولت آمریکا در مذاکرات باشند، شاید سکوت اختیار کردن بهتر از اظهارنظرهایی از این دست باشد.»

اسباب‌کشی گردانندگان روزنامه هتاک به ارگان هلال‌ احمر!

کیهان نوشت:پناهگاه روزنامه‌نگاران زنجیره‌ای و فتنه‌گران فراری در انگلیس از اسباب‌کشی همکاران روزنامه توقیف شده بهار به روزنامه سازمان هلال احمر خبر داد.صاحب امتیاز روزنامه شهروند، سازمان شهرداری‌ها بود که بعدها به سازمان هلال‌ احمر منتقل شد و در دولت قبلی در خدمت حلقه انحرافی قرار داشت. با این حال گردانندگان کارچاق‌کن و فرصت‌طلب آن روزنامه در پوشش حمایت از سرکرده حلقه انحرافی، تبدیل به حامی جریان فتنه و اصلاح‌طلبان افراطی شده و علیه اصولگرایان فعالیت کردند. این روند بعد از انتخابات شدت گرفت، شاید که به تمدید مدیریت این تیم در دوره جدید منجر شود.

با این حال پس از تغییر و تحول‌های صورت گرفته در جمعیت هلال احمر رئیس این سازمان، یکی از چهره‌های افراطی - عبدالرسول وصال- را که در دوره اصلاحات روزنامه ایران را به کمک گروهی از افراطیون اداره می‌کرد، به عنوان مدیر مسئول جدید منصوب کرد و او نیز برای تغییر کادر، انتشار روزنامه شهروند را به مدت دو ماه متوقف کرد. اکنون پس از 2 ماه، انتشار روزنامه مذکور با حضور طیفی از دست‌اندرکاران نشریات زنجیره‌ای از سر گرفته شده است.وب سایت بی‌بی‌سی انگلیس که خود تبدیل به پایگاه شماری از عناصر فراری تبدیل شده در همین زمینه گزارش داد: کسری نوری سردبیر روزنامه توقیف شده بهار که سردبیری روزنامه ایران در دوران خاتمی را در کارنامه دارد سردبیر تازه شهروند است و عده‌ای از روزنامه‌نگاران سابق روزنامه بهار هم به روزنامه شهروند پیوسته‌اند.

یادآور می‌شود روزنامه زنجیره‌ای بهار که طی یک سال اخیر در پوشش حمایت از دکتر عارف به طور دربست در خدمت گروهک نهضت‌ آزادی قرار گرفته بود، روز قبل از عید غدیر در مقاله‌ای سخیف و موهن با منطق وهابیت و سلفی‌ها، ولایت امیر مومنان علی علیه‌السلام را نفی کرد. نویسنده این مقاله از اعضای گروهک نهضت آزادی بود.اینک جا دارد مسئولان سازمان جمعیت هلال‌ احمر توضیح دهند که چرا روزنامه وابسته این سازمان را به دست گروهی از تندروترین افراطیون و آلوده به محافل ضدانقلاب سپرده بودند؟

80 هزار موشک حزب‌الله مراکز مهم اسرائیل را نشانه رفته‌اند

کیهان آورده:«حزب‌الله لبنان با کمک ایران و سوریه بیش از 80 هزار موشک برای حمله به زیرساخت‌های اسرائیل مستقر کرده است.»روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از مرکز پژوهش راهبردی بگین- سادات نوشت: حزب‌الله لبنان با استقرار بیش از 80 هزار موشک، اسرائیل را نشانه گرفته است و با اینکه حزب‌الله در جنگ سوریه بسیار درگیر شده، اما توانایی‌های هجومی آن از نظر کمی و کیفی همچنان در حال افزایش است. حزب‌الله با این زرادخانه موشکی عظیم و بی‌مانند خود می‌تواند هر منطقه‌ای را در عمق اسرائیل هدف قرار دهد.پژوهش این مرکز صهیونیستی تأکید می‌کند که حزب‌الله توجه خاصی به وارد کردن موشک‌های دوربرد و میانبرد دقیق دارد تا با شلیک آن به تأسیسات زیربنایی حساس اسرائیل مانند بنادر، فرودگاه «بن گوریون»، نیروگاه‌های تولید برق و مراکز مهم ارتش، اسرائیل را فلج کند و همچنین حزب‌الله سامانه موشک‌های زمین به هوای پیشرفته‌ای برای مقابله با نیروی هوایی اسرائیل در اختیار دارد و دارای موشک‌های پیشرفته‌ای برای هدف قرار دادن نیروی دریایی اسرائیل و پایگاه‌های اکتشاف گاز در دریای مدیترانه است.

ارزیابی استاد کالج کینگستون از پهپاد نظامی ایران

روزنامه کیهان نوشته:تولید پهپاد فطرس نشانه پیشرفت نظامی تازه ایران است.هوشنگ حسن‌یاری استاد کالج نظامی کینگستون کانادا درباره تولید پهپاد پیشرفته ایرانی به بی‌بی‌سی گفت: این بزرگ‌ترین پهپادی است که ایران ساخته و مشخصاتی که مسئولان هوافضای سپاه به آن اشاره کرده‌اند این است که این پهپاد از برد دو هزار کیلومتر برخوردار بوده یعنی می‌تواند مناطق مختلف منطقه از جمله اسرائیل را زیر پوشش بگیرد و حامل بمب هم باشد.وی افزود: تولید پهپاد فطرس با این مشخصات به این معنی است که ایران نسبت به گذشته پیشرفت‌های بیشتری کرده است. از آنجا که جنگ‌های آتی به بهره‌گیری از تجهیزات و نه اجبارا افراد نیاز خواهند داشت، در نتیجه این می‌تواند به نیروهای مسلح ایران کمک کند.

حسن‌یاری اظهار کرد: به عنوان نمونه می‌توان به استفاده آمریکایی‌ها از پهپادها در مرز افغانستان، پاکستان، یمن، سومالی و نقاط دیگر اشاره کرد چرا که بدون اینکه تلفاتی بر نیروهای این کشور وارد شود، قادر هستند مشکلات جدی برای مخالفان آمریکا به وجود بیاورند.وی اضافه کرد: در مورد ایران همچنین احتمالی را می‌توان در نظر گرفت بخصوص که دشمن اصلی ایران، آمریکاست و مقامات جمهوری اسلامی همواره بر این مسئله تاکید داشته‌اند و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها نیروهای عمده‌ای را در منطقه خلیج‌فارس نگهداری کرده و خواهند کرد، در نتیجه این پهپاد می‌تواند در جنگ احتمالی علیه این نیروها کمک کند.

قاچ زین را بچسب اسب سواری پیشکش!

روزنامه کیهان آورده:یک عضو مرکزیت سازمان تروریستی منافقین مدعی شد از فعالیت یک سایت هسته‌ای مخفی ایران خبر دارد.مهدی ابریشمچی در پاریس گفت: ما از وجود یک سایت هسته‌ای مخفی در 10 کیلومتری شهر مبارکه به نام معدن شرق خبر داریم که تابستان سال 1391 آن را شناسایی کرده‌ایم.وی توضیح نداد که اگر این ادعا درست است چرا اعلام آن را یک سال به تأخیر انداخته است؟از پادویی سازمان منافقین برای سرویس‌های جاسوسی مختلف و دست به دست شدن فصلی این سازمان از سوی این سرویس‌ها که بگذریم، جای یک سوال از ابریشمچی باقی است و آن اینکه شما اگر خیلی اهل اطلاع و خبر بودید، چگونه رئیس فاسد سازمان توانست همسر شما را مال خود کند و شما پس از گذشتن کار از کار، پای مراسم ازدواج مریم قجر عضدانلو با مسعود رجوی، با بلاهت تمام کف بزنید؟!به تعبیر ضرب‌المثل معروف؛ شما قاچ زین را بچسبید، اسب سواری پیشکش!

اسرائیل از چه نوع توافقی میان غرب و ایران حمایت می‌کند؟

کیهان نوشت:رادیو اسرائیل می‌گوید بنیامین نتانیاهو به طور مشروط با توافق غرب با ایران موافق است.این رادیو گفت: نتانیاهو معتقد است اگر توافقی که قرار است با ایرانی‌ها امضا شود، بخشی از توافق نهایی باشد و طبق آن توافق نهایی ایران از غنی‌سازی اورانیوم و تولید پلوتونیوم در اراک دست بردارد، او نیز با آن موافقت خواهد کرد.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اختلاف با اوباما گفت: بحرانی وجود ندارد حتی در بین افراد یک خانواده نیز گاه اختلاف نظر بروز می‌کند. آمریکا بارها گفته که هدفش جلوگیری از اتمی شدن ایران است و ما نیز همین هدف را دنبال می‌کنیم گرچه اختلاف دیدگاه نیز بین دوستان بروز می‌کند.

رادیو اسرائیل در ادامه گزارش خود با اشاره به مواضع ضد ایرانی رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به تل‌آویو گفت: از پرزیدنت فرانسوا اولاند در اسرائیل با گرمی زیاد استقبال شد ولی وی در فرانسه با دشواری‌های بسیار روبرو است. نظرسنجی‌ها نشان داده که اکنون تنها پانزده درصد از مردم فرانسه حامی او هستند زیرا رشد اقتصادی‌شان کاهش پیدا کرده و در مقابل بیکاری زیاد شده و افزایش مالیات‌ها موجب خشم و یأس مردم شده است.

هشدار به فعالان اقتصادی درباره جعل امضای نهاوندیان

روزنامه ایران درخبر اول نوشت: نایب رئیس اتاق ایران از فعالان اقتصادی خواسته مراقب جعل امضای محمد نهاوندیان از سوی یک گروه برگزارکننده نمایشگاه‌های اقتصادی باشند. غلامحسین شافعی معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه اخیر خود به فعالان اقتصادی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور اعلام کرده که دعوتنامه‌های ارسالی تحت عنوان «جشنواره...» حاوی امضای جعل شده محمد نهاوندیان است! گفتنی است نهاوندیان اکنون رئیس دفتر رئیس جمهور است.

احتمال حضور سیدمحمد خاتمی در دانشگاه تهران

ایران درخبر دیگری آورده: سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، از تلاش این تشکل دانشجویی برای حضور سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق کشورمان در این دانشگاه خبر داده است. محمد رهبری این دعوت را در راستای تلاش انجمن اسلامی برای برگزاری سالروز 16 آذر و روز دانشجو عنوان کرده است. وی همچنین گفته مسئولان دانشگاه تهران با حضور آقای خاتمی در دانشگاه مخالفتی ندارند و این مسأله را به موافقت وزارت کشور منوط کرده‌اند.

ادعای جدید صهیونیست ها

ایران آورده:شنیدیم که یک شبکه‌ خبری صهیونیستی مدعی شده که دو مقام عالی‌رتبه ایرانی و امریکایی از یک سال پیش مذاکرات پنهانی با یکدیگر داشته‌اند و گفت‌وگوهای بین‌المللی در ژنو تنها پوششی برای مخفی نگه داشتن توافقی است که مفاد آن از قبل مشخص شده است. شبکه‌ 10 رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم مدعی شده این مذاکرات که به مدت یک سال ادامه داشته، در کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس برگزار شده است.

دادگاه غیرعلنی محمود احمدی‌نژاد

ایران نوشت:با خبر شدیم که قاضی سیامک مدیر خراسانی رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران با اشاره به دادگاه محمود احمدی‌نژاد در پنجم آذرماه گفته این دادگاه باید غیرعلنی باشد زیرا در مرحله تحقیقات است. سیامک مدیرخراسانی در عین حال بیان داشته هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نشده، چون در حال حاضر با هیأت قضایی صحبتی نشده است.

رسیدگی به پرونده ۲ روزنامه نشاط و هم‌میهن

روزنامه ایران آورده:خبر رسیده که رئیس دادگاه‌های کیفری استان تهران از رسیدگی به پرونده ۲ روزنامه نشاط و هم‌میهن خبر داده است. محسن افتخاری در این باره گفته که در نخستین جلسه دادگاه مطبوعات که هفته آینده سوم آذر تشکیل خواهد شد، بعد از برگزاری مراسم تحلیف اعضای هیأت منصفه دادگاه مطبوعات به پرونده روزنامه‌های نشاط و هم‌میهن رسیدگی خواهد شد.

تأیید مشکل مالی مؤتلفه

ایران دریک خبر دیگرنوشته:در پی مصاحبه جعفر شجونی از اعضای حزب موتلفه که اعلام کرده بود به خاطر مشکلات مالی پیشنهاد انحلال این حزب را داده، حمید رضا ترقی معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفته: با وجود مشکلات مالی این حزب تعطیل نمی‌شود. وی ادامه داده: برخلاف تصور برخی‌ها حزب مؤتلفه اسلامی وابسته به بازاریان نیست و با مشکلات عدیده‌ای مالی روبه‌رو است.

خشم تل آویو و منافقین از سفر ظریف به ایتالیا

روزنامه ایران دست آخرنوشت:رژیم صهیونیستی و نزدیک‌ترین دوستان آن‌ها یعنی گروهک تروریستی منافقین، از سفر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ایتالیا به خشم آمده‌اند. سفر وزیر امور خارجه دیروز انجام شد. منابع سفارت رژیم صهیونیستی در رم گفته‌اند که چنین دیدارهایی و اصرار بر تقویت مناسبات تجاری پیش از پایان مذاکرات به معنای استحکام موقعیت ایران است. در عین حال تعداد انگشت شماری از منافقین (7 نفر) در برابر سفارت امریکا در رم تجمع کرده و با سفر دکتر ظریف مخالفت کردند.

دانشگاه ایرانیان کانون فتنه می‌شود

روزنامه تهران امروزنوشت: عوض حیدرپور، نماینده مردم شهرضا در مجلس روز گذشته در جلسه علنی مجلس خطاب به وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری ضمن درخواست برای لغو مجوز دانشگاه ایرانیان، گفت: در دولت دهم مجوز دانشگاه برای رئیس دولت به صورت غیرقانونی و با وجود تذکرات متعدد صادر شد و این موضوع را پیگیری کردیم که باید بدانید که با تاسیس این دانشگاه کانونی برای فتنه و مسجد ضرار ایران خواهد شد.

بلاتکلیفی کتابخانه ملی و کتابخانه‌های عمومی کشور

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بلاتکلیفی دو نهاد فرهنگی کتابخانه ملی و کتابخانه‌های عمومی کشور، موجب نگرانی کارکنان این دو نهاد شده است. جمعی از کارکنان این دو نهاد فرهنگی با نگارش نامه‌ای به رئیس‌جمهور که نسخه‌ای از آن به روزنامه جمهوری اسلامی ارسال شده، خواستار روشن شدن تکلیف این دو نهاد از طریق تغییر رؤسای آنها شده‌اند.

بهانه تراشی ها کشف شد

جمهوری اسلامی آورده: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد تهیه طرحی سه فوریتی با عنوان الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای برآمده‌اند. با اینکه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه بارها خطوط قرمزهای مربوط به مسائل هسته‌ای را مشخص نموده و با صراحت اعلام کرده‌اند از آنها عبور نخواهند کرد، این اقدام بعضی نمایندگان نوعی کارشکنی علیه اقدامات گروه مذاکره کننده هسته‌ای محسوب می‌شود به همین جهت تعدادی از امضاء کنندگان بعد از آنکه متوجه بهانه‌تراشی‌ها شدند امضاء خود را پس گرفتند.

باران بیماری زا

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در پی بارندگی‌های مجدد در روز دوشنبه در اهواز و شهرهای خوزستان، متأسفانه تا ظهر روز سه شنبه (لحظه مخابره خبر) حدود 3000 نفر با حالت تنگی نفس و آسم به بیمارستان‌های اهواز مراجعه کرده‌اند، یک مقام مسئول در اورژانس استان با اعلام این خبر از آمادگی بیمارستان‌ها و کادر درمان و پزشکان و رسیدگی مناسب به بیماران خبر داد. بنابه همین گزارش استانداری خوزستان در اطلاع رسانی درخصوص علل این مشکل که از زمان بارندگی‌ها شروع شده منفعل عمل کرده و تماس خبرنگاران با استانداری برای جویا شدن از علل این مشکل بی‌پاسخ مانده است.

فعالیت تبلیغی انجمن حجتیه در مناطق مرزی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که یک منبع مسئول از فعالیت انجمن حجتیه در مناطق مرزی شرق خراسان رضوی همچون باخرز و تایباد خبر داد. وی که خواست نامش فاش نشود افزود: به آنان اخطار و هشدار‌های لازم داده شده ضمن آن که تحت نظارت هستند اما فعالیت‌های آنان کاملا محسوس است. ایرنا نوشت؛این منبع گفت: در واقع امروز هم وهابی‌ها و جماعت تبلیغی و هم انجمن حجتیه در برخی شهرها اختلاف افکنی و تفرقه اندازی می‌کنند. وی افزود: همچنین به نظر می‌رسد ارتباط مناطق تلفیقی خراسان رضوی با سیستان و بلوچستان و زاهدان افزایش یافته ولی تاکنون مشکل خاصی در این مناطق نداشته‌ایم.

47 ایرانی محکوم به اعدام در اندونزی

آرمان آورده:شنیده شد که سفیر اندونزی در تهران اعلام کرد: تعدادی از ایرانیان به‌دلیل قاچاق موادمخدر به‌اندونزی در بازداشت هستند، گفت: درحال حاضر اطلاع دقیقی از تعداد ایرانیان بازداشتی در اندونزی ندارم. 47 نفر از این افراد محکوم به اعدام هستند اما دولت اندونزی به‌دلیل روابط خوب و برادرانه‌‌ای که با ایران دارد هیچ یک از این احکام را اجرا نکرده است. دیان ویرنجوریت با اعلام اینکه تعداد افراد محکوم به اعدام از سال گذشته تاکنون افزایش نیافته و تعداد بازداشتی‌ها هم رو به کاهش است، گفت: این روند نشان می‌دهد که میزان جرائمی که از سوی برخی ایرانیان در اندونزی صورت می‌گیرد، رو به کاهش است.

باز شدن پای فائزه ‌هاشمی به کمیته ملی المپیک

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حواشی همراه بود. در این نشست مهدی قدمی، نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص بازشدن پای سازمان بازرسی کل کشور به کمیته ملی المپیک به محمود خسروی‌وفا اعتراض کرد و خطاب به او گفت که شنیده‌ایم شما پای سازمان بازرسی کل کشور را به کمیته باز کرده و نامه را به این ارگان داده‌اید. در همین لحظه خسروی‌وفا خطاب به قدمی گفت که شنیده‌ها زیاد است مثلا من هم شنیده‌ام شما به دیدار فائزه‌ هاشمی رفته‌اید و درخصوص انتخابات کمیته ملی با او صحبت کرده‌اید. خسروی‌وفا از آنجا این موضوع را اعلام کرد که برخی منابع می‌گویند قدمی هفته گذشته به دیدار فائزه ‌هاشمی رفته و با او درباره انتخابات کمیته ملی المپیک و نحوه انتخاب افراد برای حضور در این انتخابات صحبت کرده؛ موضوعی که نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک آن را در جلسه دیروز تکذیب کرد.

روایت نجف‌زاده از ماجرای فیس‌بوکی ظریف

آرمان نوشت:شنیده شد که کامران نجف‌زاده در وبلاگ یادداشت‌های یک خبرنگار آورده است: وسط مذاکرات هسته‌ای رفتم به اتاق آقای ظریف؛ اتاقی دنج در هتل اینترکنتینانتال سوئیس. داشت روی پاورپوینت ایران کار می‌کرد که از فیسبوکش پرسیدم؛ خندید... بیشتر علاقه داشت به کامنت‌هایش و این روزها فرصت استاتوس گذاشتن نداشت. گفت برخی از دوستانم مجموعه کامنت‌ها را خلاصه‌نویسی می‌کنند تا از نظر مردم باخبر شوم اما صبح‌های زود خودم می‌روم می‌خوانم و گاهی جواب می‌دهم؛ اصلا هم ناراحت نشد وسط دعوای هسته‌ای یکی آمده به اتاقش و درباره لایک و استاتوس می‌پرسد.

ابراهیم یزدی در بیمارستان بستری شد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که ابراهیم یزدی به‌دلایل مشکلات قلبی و عروقی در بیمارستان پارس تهران بستری شد. وزیر خارجه دولت موقت روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه، در بیمارستان بستری گردید.

صدورکارت زرد برای فرجی دانا

روزنامه قدس نوشت:عطاءا...سلطانی صبورعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:در جلسه دیروز دوسوال از وزیر علوم مطرح شد که پاسخ وی درباره انتصابات جدید در وزارتخانه علوم نمایندگان را قانع نکرد. وی افزود:در صورتی که درصحن علنی نمایندگان قانع شدند که ماجرا تمام می شود ولی در صورتیکه قانع نشوند وزیر علوم از مجلس کارت زرد دریافت خواهد کرد.

ادعا درباره دستیار شیرازی اوباما

قدس به نقل ازانتخاب نوشت: رسانه تایمز رژیم صهیونیستی نوشت: مذاکرات ژنو بین ایران و غرب تنها یک مسأله ظاهری است، چراکه شرایط و مفاد توافق هسته ای پیش از این بین مشاوران ارشد باراک اوباما و مسؤولان هسته ای ایران بیش از یک سال است که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این رسانه ادعا کرده که والری جارت دستیار باراک اوباما که متولد شیراز است، فردی کلیدی در مذاکرات محرمانه اوباما با ایران است.

رئیس‌جمهور بعدی باید یک زن باشد!

قدس آورده: بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در تازه ترین اظهارات خود تأکید کرده که یک زن باید رئیس‌جمهور آینده این کشور شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها