گزارش ویژه وزیر تعاون به رئیس‌جمهور

هشدار درباره سونامی 10میلیونی بیکاری

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به افزایش بیکاری در کشور گفت: سالانه یک میلیون نفر از جوانان کشور به سن کار می‌رسند و با 3.5 میلیون نفر بیکار فعلی و پنج میلیون نفر که به این جمعیت اضافه خواهد شد، باید برای 8.5 میلیون نفر شغل ایجاد کنیم.
کد خبر: ۶۱۷۲۴۱

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، علی طیب‌نیا در مراسم معارفه مدیر عامل جدید بانک صنعت و معدن افزود: مهم‌ترین هدفی که دولت پیگیری می‌کند، توسعه توان ثروت‌آفرینی کشور و اقدام جدی برای اصلاح فضای کسب و کار است.

وی با اشاره به تصویب مصوبه 35 ماده‌ای با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت در جهت اصلاح فضای کسب و کار تصریح کرد: فقدان فضای کسب و کار مناسب، یکی از موانع سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار در ایران بوده است.وی گفت: هم‌اکنون به لحاظ اقتصادی در شرایطی قرار گرفتیم که جزو سخت‌ترین و حادترین شرایط اقتصادی در چند سال اخیر است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: براساس سند چشم‌انداز با این هدف که در افق بیست ساله (1404) به جایگاه رتبه اول در منطقه برسیم، به طور میانگین رشد اقتصادی 8 درصدی را برای دوره بیست ساله پیش‌بینی کرده بودیم که متاسفانه رشد اقتصادی ما فاصله زیادی با این رقم در این مدت داشت و رقبای ما نیز شرایط بهتری داشتند.

طیب‌نیا گفت: سالانه در قالب بودجه دولت، مبالغی را صرف طرح‌های عمرانی کردیم که متاسفانه در توان درآمد دولت نبود و توجیه اقتصادی و فنی هم نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها