کمتر از دو هفته پس از ترور دادستان زابل و به شهادت رساندن وی و راننده‌اش، روابط عمومی سپاه پاسداران از دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل خبر داد.
کد خبر: ۶۱۶۸۶۲

به گزارش جام‌جم، صبح چهارشنبه پانزدهم آبان دادستان زابل در مسیر محل کار خود مورد ترور افراد ناشناس قرار گرفت که بر اثر این حمله تروریستی موسی نوری و راننده وی به شهادت رسیدند. پس از آن هرچند گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت این ترور را برعهده گرفت، اما مقامات امنیتی کشور با بیان این‌که مدرکی مبنی بر انجام این ترور از سوی جیش‌العدل وجود ندارد، از مظنون بودن به برخی دیگر خبر دادند.

با این همه روز گذشته روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد که اعضای تیم ترور دادستان زابل طی عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شدند. در گزارش روابط‌عمومی سپاه، اشاره‌ای به جزئیات این دستگیری نشده است.

تروریست‌ها وابسته به گروهک‌های معاند نظام نیستند

در همین حال معاون روابط عمومی سپاه گفت: تیم تروریستی دستگیر شده هیچ وابستگی‌ای به گروهک‌های معاند نظام نداشته و درخصوص قاچاق فعال بوده است.

سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با فارس این موضوع را به نقل از سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد.

2 نفر تحت تعقیب

در همین حال رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: چهار نفری که در رابطه با ترور دادستان زابل دستگیر شده‌اند، جزو شرورهای منطقه سیستان هستند و هیچ ارتباطی با گروهک‌های تروریستی پاکستان، سلفی‌ها و داخل استان سیستان و بلوچستان ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: بعد از ترور دادستان زابل، تیمی مرکب از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و قضایی در سیستان و بلوچستان تشکیل شد که موضوع را پیگیری می‌کردند.

وی ادامه داد: به دست آوردن سرنخ‌هایی در طول این مدت به بازداشت چهار نفر از عوامل این گروه منجر شد و البته دو نفر دیگر نیز تحت تعقیب هستند.

رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پرونده اکنون در مرحله تکمیل تحقیقات مقدماتی است و بعد از طی کردن این مرحله در روال رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: این افراد به دلیل پرونده‌هایی که مرحوم موسی نوری در سیستان و بلوچستان پیگیری می‌کرد، چنین اقدامی را انجام داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها