کشف 3میلیارد ریال اموال مسروقه از سارقان

انهدام باند 10نفره سرقت های خشن از افراد کهنسال

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام اعضای باندی 10 نفره که اقدام به سرقت های خشن از افراد کهنسال می کردند خبر داد و گفت: بیش از سه میلیارد ریال اموال مسروقه از سارقان کشف شده است.
کد خبر: ۶۱۶۷۳۰
انهدام باند 10نفره سرقت های خشن از افراد کهنسال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: به دنبال شکایاتی از سوی شهروندان مبنی بر سرقت های توام با خشونت از افراد پیر و کهنسالی که به تنهایی زندگی می کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: تیم های ویژه ای در این زمینه مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفتند و تحقیقات خود را با ظرافت و دقت خاصی انجام دادند که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد سارقان 10 نفر هستند که در بین آنها نیز تعدادی زن وجود دارد.

این مقام مسئول در خصوص نحوه سرقت این باند گفت: ابتدا زنان با ترفندی خاص با زنان پیر و کهنسالی که به تنهایی زندگی می کردند ارتباط برقرار کرده و پس از وارد شدن به منزل آنها سایر اعضای باند را با خبر کرده و آنها نیز با بستن دست و پا و دهان مالباختگان اقدام به سرقت اموال، وجوه نقد و طلاجات آنها می کردند.

وی افزود: خشونت این سارقان به حدی بود که در برخی از سرقت ها برای اینکه از مکان وجوه و طلاها اطلاع پیدا کنند حتی اقدا مبه کتک زدن طعمه های خود می کردند.

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: سرانجام با انجام تحقیقات وسیع و گسترده میدانی و استفاده از اطلاعات به دست آمده از مالباختگان، هویت سارقان به دست آمده و اعضای این باند که 10 نفر شامل شش مرد و چهار زن بودند در چندین عملیات جداگانه و حساب شده دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیش از سه میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان به دست آمده است، گفت: دستگیر شدگان با اعتراف به بزه انتسابی خود به 10 فقره سرقت توام با خشونت از افراد کهنسال در شهر اصفهان اقرار کردند.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند تا به مجازات اعمال مجرمانه و غیر انسانی خود برسند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان به منظور پیشگیری از بروز این گونه سرقت ها از فرزندان افراد کهنسال خواست تا نگذارند پدران و مادرانشان به تنهایی زندگی کنند و همیشه مراقب حال آنها باشند.

سردار آقاخانی گفت: توصیه پلیس به افراد کهنسالی که به تنهایی زندگی می کنند این است که از نگهداری وجوه نقد و طلاجات زیاد در منزل خود خودداری کرده و از بازگو کردن اطلاعاتی در باره میزان وجوه ، حساب پس انداز و طلاهای خود به افراد غریبه بپرهیزند و در منازل خود را به روی هر کسی باز نکرده و در صورت مشکوک شدن به افراد سریعاً موضوع را با شماره تلفن 110 مرکز فوریت های پلیس در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها