افزایش سهمیه عمره دانش آموزی به ۲۴۰۰ نفر

قائم مقام سازمان دانش آموزی از افزایش سهمیه عمره دانش آموزان به ۲۴۰۰ نفر خبر داد.
کد خبر: ۶۱۶۷۲۶
افزایش سهمیه عمره دانش آموزی به ۲۴۰۰ نفر

داوود روستایی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: رایزنی با مسئولان سازمان حج و زیارت ادامه دارد و افزایش این سهمیه نیز محتمل است.

وی با اشاره به پایان نام نویسی از داوطلبان اعزام به عمره دانش آموزی در مدارس افزود: عمره گزاران از میان اعضای تشکل های دانش آموزی مانند بسیج ، انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی ، خبرگزاری پانا ، مجلس دانش آموزی ،نخبگان درسی، فرهنگی و قرآنی برگزیده می شوند.

روستایی ، شرط اصلی گزینش داوطلبان را قبولی در آزمون کتبی دانست و گفت : این آزمون که منابع آن در سامانه اینترنتی سازمان دانش آموزی در اختیار داوطلبان گذاشته می شود حداکثر تا 25 آذر در استان ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر سهمیه ای که به دانش آموزان هر استان اختصاص داده می شود 10 تا 20 داوطلب حائز شرایط نیز در اولویت بعدی قرار می گیرند تا در صورت افزایش سهمیه یا انصراف برگزیدگان به فهرست اعزام شوندگان افزوده یا جایگزین شوند.

روستایی با اشاره به جلسه هماهنگی عمره دانش آموزی در سازمان حج و زیارت گفت : در این جلسه درباره نحوه انتخاب روحانیون اعزامی با کاروان های دانش آموزی ، اهدای بسته های فرهنگی به عمره گزاران پیش از سفر ، محتوای دوره های آموزشی و نحوه بازدید های دوره ای در مکه مکرمه و مدینه منوره تصمیم گیری شد.

رئیس ستاد عمره دانش آموزی افزود: در این جلسه مقرر شد دوره های آموزشی دو روزه در هر استان به طور مستقل برگزار و درباره موضوعاتی مانند مناسک عمره ، مسائل اجرایی ، امنیت سفر و مقررات عربستان به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی ، دیدار دانش آموزان عمره گزار با مراجع عظام تقلید ، علما و نمایندگان ولی فقیه در استان ها و سفر زیارتی به مشهد مقدس و قم را از برنامه های پیش از اعزام دانش آموزان به عمره برشمرد.

اعزام دانش آموزان عمره گزار به دیار وحی در قالب 22 کاروان از هفته پایانی بهمن آغاز می شود و تا 25 اسفند ادامه خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها