مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی بیش از ۳ هزار زندانی غیرعمد با بدهی ۴۶۴ میلیارد تومانی در نیمه نخست خود خبر داد.
کد خبر: ۶۱۶۶۰۳
آزادی بیش از 3 هزار زندانی با بدهی 464 میلیارد تومانی

به گزارش جام جم آنلاین، زندانیان جرایم غیر عمد کسانی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه در تصادفات رانندگی یا حوادث کارگاهی، مهریه های معقول، نفقه یا چک های غیر کلاهبرداری به زندان می افتند. بر اساس گزارش ستاد دیه هم اکنون حدود 8 هزار زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور هستند.

سیداسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در نشست خبری امروز خود با تایید وجود این تعداد زندانی غیر عمد در زندان های کشور اعلام کرد که حدود 120 نفر از آنها زن هستند.

بر اساس  تقسیم بندی که مدیر عامل ستاد دیه کشور انجام داد  هم اکنون 250 نفر به دلیل دیه جرایم غیرعمد، 4 هزار و 400 نفر به دلیل چک و سفته، 350 نفر به علت نفقه و 2 هزار نفر به دلیل مهریه در زندان به سر می‌برند.

بر اساس آمارهایی که پیش تر از عملکرد ستاد دیه ارائه شده است 24 سال گذشته یعنی از زمان راه اندازی این ستاد تا کنون 75 هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در کشور با کمک های این ستاد از زندان آزاد شده اند.

همچنین ستاد دیه بارها به نیکوکاران تضمین داده است که پول آنها برای آزادی زندانیانی که به علت قتل عمد یا قبول مهریه های غیرمعقول به زندان افتاده اند ، صرف نمی شود.

جالب است بدانیدکه هم اکنون دیه یک فرد در ماه های عادی 114 میلیون تومان و در ماه های حرام 152 میلیون تومان است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها