مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت:ودیعه‌های نزد مخابرات بابت ثبت‌نام‌های اولیه تلفن همراه در صورت پس دادن خط بازگشت داده می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۴۴۰

به گزارش تسنیم، مظفر پوررنجبر در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مرحله اول تامین تجهیزات انتقال شبکه شرکت‌های مخابرات استانی افزود: ودیعه ها ی مشترکان به عنوان حق اشتراک نزد اپراتور باقی خواهد ماند و مشکل حقوقی در این زمینه نیست. کسانی که در این زمینه خواستار دریافت ودیعه‌های خود هستند، می‌توانند خط خود را پس دهند و ودیعه‌شان رادریافت کنند.

هم‌اکنون کسانی که در سال‌های اولیه ثبت‌نام تلفن همراه ودیعه‌های 500 هزار تومانی به مخابرات پرداخت کردند حدود 200هزار تومان از این بابت نزد مخابرات وجه دارند. پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران بحث‌های فراوانی برای تعیین تکلیف این وجوه و بازگردانیدن آن به مردم یا تبدیل آن به سهام مطرح شد که به جایی نرسید. اکنون نیز به نظر می‌رسد مخابرات می‌خواهد این ماجرا را کاملا فراموش کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که بی‌سامانی توزیع قبوض تلفن موجب شده که مردم در برخی شهرها متحمل ضرر وصل مجدد تلفن شوند، گفت: ما قبوض را سر وقت تهیه، تدوین و توزیع می‌کنیم؛ منظور از توزیع ، تحویل به پست است و ما اطلاعی از کوتاهی پست نداریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارنظر وزیر ارتباطات پیرامون تعرفه‌های مخابراتی اظهار کرد: آنچه که ما در راستای جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها انجام دادیم طبق مصوبات رگولاتوری است در حالی که در گذشته هم بر سر اصرار وزارت ارتباطات و دولت مبنی بر انجام هم‌کدی نهایتا کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مصوبه‌ای را برای دریافت آبونمان 900 تومانی وضع کرد که با دستور وزیر جدید جلوی آن گرفته شد.

او افزود: اما بحث تعیین تعرفه‌های تلفن ثابت جداست و شورای رقابت متولی تعیین نرخ آن است.

پوررنجبر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که شرایط تحریمی چه مشکلاتی برای این شرکت ایجاد کرده است، نیز عنوان کرد: تمامی تجهیزاتی که توسط شرکت‌های مخابراتی وارد می‌شود باید نامه تائیدیه‌ای از سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) داشته باشد و بر این اساس اکنون بیش از صد میلیارد تومان از تجهیزات ما که با پنج برابر قیمت خریداری شده، در گمرک متوقف است و این سازمان نامه‌ای برای ترخیص به ما نمی‌دهد.وی افزود: ظاهرا دلیل این موضوع‌ اختلاف حساب و بدهی‌هاست در حالی که اگر ما هم بدهی داشته باشیم، قانونا دستگاه نظارتی حق ندارد اختلاف حساب‌ها را در دیگر امور دخالت دهد.

وی با بیان این‌که اختلاف حساب مخابرات با دولت که از آن به بدهی تعبیر می‌شود، مبلغی حدود 480 میلیارد تومان است، افزود: این رقم مربوط به اختلاف حسابی است که در زمان خصوصی‌سازی مخابرات بوده و مربوط به حساب سهامدار عمده می‌شود. این موضوع اکنون در دادگاه مطرح است و بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.

مخابرات گنج است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران دارای گنج است اما برخی هواخواهان آن به‌جای حفظ ارزش آن با تصمیمات ناسنجیده ارزش آن را پایین می‌آورند.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران با جایگاهی که دارد می‌تواند صنعت ارتباطات ایران را به بالاترین نقطه یا برعکس به زیر بکشاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها