ثبت آنلاین ولادت از سوی 700 اداره و نمایندگی ثبت‌احوال

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان این ‌که 700 اداره و نمایندگی در سطح کشور به صورت آنلاین واقعه ولادت را ثبت می‌کنند، گفت: صدور شناسنامه نوزادان فقط مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۱۶۳۳۹
ثبت آنلاین ولادت از سوی 700 اداره و نمایندگی ثبت‌احوال

حمید پارسایی با بیان این‌ که بحث جمعیتی مبحثی پویا و متحرک است، افزود: برای پایش وقایع حیاتی و جمعیت بایستی از ابزارهای متناسب با این روند حرکتی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: رسیدن به روش‌های ثبتی از اهداف بلندمدت است و رسیدن به این هدف و گذر از دوران سنتی به روش نوین مستلزم سرمایه‌گذاری، ایجاد امکانات و ابزار موردنیاز است که ثبت‌احوال به حکم وظیفه قانونی خود این وظیفه را به نحو مطلوب انجام داده است.

به گزارش مهر، پارسایی ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، ابلاغ شماره ملی، صدور کارت شناسایی ملی و کارت هوشمند ملی را از جمله اقدامات سازمان برای پایش جمعیت در روش نوین عنوان کرد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی با بیان این‌ که از سال 68 تا به امروز در تمامی شناسنامه‌های صادره به جای شماره شناسنامه کد ملی آنان درج می‌شود، ادامه داد: تاکنون در شناسنامه حدود 30 میلیون از جمعیت کشور به جای شماره شناسنامه، شماره ملی درج شده است.

پارسایی اظهار کرد: برای ثبت در مهلت قانونی وقایع ولادت و فوت از روش‌ها و فناوری‌های نوین استفاده شده که نتایج مطلوبی همچون ثبت 98 درصدی ولادت در مهلت قانونی را به دنبال داشته است.

newsQrCode
برچسب ها: ولادت ثبت احوال
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها