عامل جنایت در آخرین ملاقات با معاون پارلمانی وزیر صنعت نقشه قتل او را طراحی کرده بود

دستگیری قاتل معاون وزیر صنعت

مردی که با همدستی یک زن و مرد، معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را کشته و تحت تعقیب پلیس بود، همراه همدستانش در خانه‌ای در شرق تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۶۱۵۵۹۷

به گزارش جام‌جم، ساعت 20 و 4 دقیقه شامگاه یکشنبه گذشته یکی از ماموران گشت راهنمایی هنگام عبور از خیابان گلبرگ در شرق تهران با دیدن یک خودروی پژوپارس که در حالت غیرعادی توقف کرده بود، در بررسی آن متوجه شد مردی که پشت فرمان خودرو قرار دارد، با اصابت گلوله جان باخته است.

در پی این حادثه، موضوع به ماموران انتظامی گزارش شد و دقایقی بعد ماموران با حضور در محل و بررسی اولیه متوجه شدند مقتول صفدر رحمت‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر صنعت و معدن است که از ناحیه صورت و پشت سر هدف اصابت دو گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

با گزارش حادثه به بازپرس سپیدنامه، کشیک ویژه قتل دادسرای جنایی و حضور کارآگاهان جنایی در محل، جسد به پزشکی قانونی منتقل و رازگشایی از این پرونده از سوی کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی تهران آغاز شد.

ردپای یک آشنا در جنایت

تحقیقات اولیه نشان می‌داد، عامل جنایت احتمالا با مقتول آشنایی داشته و هنگامی که در خودرو نشسته بوده، دو گلوله شلیک و فرار کرده است.

در ادامه با تحقیق از خانواده مقتول معلوم شد، او ساعت 18 و 30 دقیقه روز حادثه به قصد شرکت در جلسه‌ای و عیادت از یک بیمار، از خانه خارج شده است و دو ساعت بعد، از مرگ وی اطلاع یافته‌اند.در ادامه تحقیقات، کارآگاهان جنایی ردپای یک مرد را که با مقتول آشنایی داشت، به دست آوردند و او را به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار دادند تا این‌که روز چهارشنبه بیست و دوم آبان امسال وی را در خانه‌اش در شرق تهران همراه یک زن و مرد دیگر دستگیر کردند.

 

اعتراف قاتل

متهمان به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و یکی از آن دو مرد که عامل جنایت بود، به جرمش اعتراف و عنوان کرد در پی اختلاف شخصی با معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز حادثه با او قرار ملاقات گذاشته و سوار خودرویش شده و با شلیک دو گلوله وی را به قتل رسانده است.

یک مقام ارشد انتظامی با تائید دستگیری متهم و دو همدستش به خبرنگار ما گفت: با اعتراف متهم به جرمش، تحقیقات تکمیلی از او و همدستانش آغاز شده است. پس از تحقیقات لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، در این ارتباط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معصومه ملکی/ گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها