معاون وزیر خارجه کشورمان پس از پایان دور اول مذاکرات ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد و تاکید کرد: هدف ایران امضا توافقنامه بین دو طرف است و طرف مقابل هم همین اعتقاد را دارد. در جلسه امروز اعضای 1+5 اعلام کردند که چارچوب پیشنهادی ایران را قبول دارند و جلسه کارشناسی در وین روشنگر بوده است.
کد خبر: ۶۱۳۶۷۰
5+1 چارچوب پیشنهادی ایران را قبول دارند

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان و عضو تیم مذاکراه کننده هسته ای لحظاتی پیش پس از پایان دور اول مذاکرات ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر و به سوال آنان پاسخ داد.

وی گفت: دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 دور اول برگزار شد و در این دیدار جلسه نشست ژنو 1 را مرور کردیم. در این جلسه 1+5 اعلام کردند که چارچوب پیشنهادی ایران را قبول دارند.

عراقچی تاکید کرد: همه اتفاق نظر داشتند جلسه کارشناسی در وین روشنگر بوده است.

معاون وزیر خارجه افزود: قرار است وارد محتوی شوند و در خصوص جزئیات بحث‌ و گفت‌و‌‌گو شود. گام اول بسیار مهم است چراکه وارد فضای تازه همکاری می شویم. گام آخر هم مهمه چون نشان می دهد به کجا خواهیم رسید.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر در خصوص سه گام پیشنهادی ایران وارد مذاکره می شویم. از ساعت 2 مذاکرات به صورت دو جانبه خواهد بود.

عراقچی همچنین گفت: ساعت 6 ظریف و اشتون همراه با جمع محدودی از کارشناسان دو طرف دیدار خواهند داشت تا نتایج را جمع بندی کنند. امیدواریم به یک متن واحد برای توافق برسیم.

وی تاکید کرد: هدف ایران امضا توافقنامه بین دو طرف است و طرف مقابل هم همین اعتقاد را دارد. دو طرف اذعان دارند فرصت تاریخی برای رسیدن به توافق به وجود آمده و این امر مثبتی است. قصد داریم دیدگاه‌های دو طرف را ظرف این دو روز بهم نزدیک کنیم.

معاون ظریف گفت: از ساعت 2 جلساتی میان ایران و سه کشور اروپایی به طور جداگانه و سه کشور آمریکا، چین و روسیه با ایران برگزار می شود.

عراقچی افزود: هیچ طرفی نباید انتظاری بیش از یک گام متقابل داشته باشد. قرار است هر دو طرف گام اول را به طور همزمان بردارند.

وی ادامه داد: لغو دیدار ظریف از ایتالیا به خاطر پیشرفت امر مذاکرات و نیز جدیدیت گفت‌وگوها بوده است.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: موضوعات متنوع و پیچیده ای وجود دارد که توافق بر روی آنها به آسانی نیست.

عراقچی گفت: اختلافات دو طرف زیاد است و نزدیک کردن دیدگاه ها کار آسانی نیست و باید در عمل منتظر نتیجه مذاکرات بود.

عضو تیم مذاکره کننده تاکید کرد: طرف ایرانی به ریاست عراقچی یک دیدار با سه کشور اروپایی خواهد داشت

و سپس یک دیدار با چین، یک دیدار با آمریکا و یک دیدار با روسیه مجموعا چهار دیدار از ساعت 2 انجام می شود و ساعت 6 نتایج این مذاکرات را اشتون و ظریف بررسی می کنند.

عراقچی همچنین گفت: احتمالا دور بعدی مذاکرات در ژنو برگزار می شود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها