نمایشگاه‌ آثار ششمین دوسالانه تصویرگری ایران، آثار تازه پرویز کلانتری با عنوان شبانه‌ها و آثاری از عکاسان معاصر ایران از مهمترین نمایشگاه‌های نیمه دوم آبان‌ماه در گالری‌های تهران است.
کد خبر: ۶۱۳۲۹۶
آخر هفته در گالری‌های تهران

آبان به نیمه رسید و گالری‌های تهران برای روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه مهیای برپایی نمایشگاه‌های تازه‌ای می‌شوند.

یکی از مهمترین نمایشگاه‌هایی که در نیمه آبان‌ماه آغاز به کار کرده است،‌ نمایشگاه ششمین دوسالانه تصویرگری ایران است که به انتظار ۱۱ ساله جامعه تصویرگران ایران خاتمه داد و سرانجام ۱۲ آبان‌ماه در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا آغاز به کار کرد.دیدن این آثار که بضاعت هنر تصویرگری ایران را در این ۱۱ سال نشان می‌دهد،‌ خالی از لطف نیست.

نمایشگاه آثار پرویز کلانتری نیز از دیگر نمایشگاه‌های مهمی است که در نیمه دوم آبان‌ماه رونمایی می‌شود. همچنین نمایشگاه آثار عکاسان معاصر ایران که در گالری پردیس ملت برپا شده است نیز از دیگر نمایشگاه‌های مهم آبان‌ماه است که بازدید از این نمایشگاه‌ها به علاقه‌مندان آثار هنری پیشنهاد می‌شود.

گالری‌های مؤسسه فرهنگی و هنری صبا

نمایشگاه آثار ششمین دوسالانه تصویرگری در بخش‌های تصویرگری کتاب (تصویرگری کتاب های 10 سال اخیر)، جهان نورها و سایه ها و بخش استعداد جوان برگزار شده و  169 اثر در بخش تصویرگری کتاب (97 اثر کتاب کودک و خردسال، 72 اثر کتاب نوجوان)، 132 اثر در بخش جهان نورها و سایه ها(66 اثر کودک و 66 اثر نوجوان)، 30 عنوان و 90 اثر در بخش استعداد جوان و در مجموع 391 اثر در بخش رقابتی دوسالانه به نمایش گذاشته شده است.

گالری بوم

پرویز کلانتری جمعه ۱۷ آبان ماه،‌تازه‌ترین آثارش را با عنوان «شبانه‌ها» که برگرفته از شعر نیما یوشیج است، به گالری بوم می‌برد.

این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از آثار تازه این هنرمند با عنوان شبانه‌هاست که در کنار مجموعه‌ای از اثار دوره‌های مختلف کاری او که در اختیار گالری بوم است، به نمایش درمی‌آید.

کلانتری آثار تازه‌اش را در قالب هنر مفهومی همراه با یک پیام تازه ارائه کرده است که به یک بیت از شعر نیما یوشیج با این مضمون اشاره دارد که «به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را».

کلانتری مجموعه آثار شبانه‌ها را در ابعاد حدود  2 متر در یک متر ونیم ارائه کرده است.

شبانه‌های  «پرویز کلانتری » روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه در گالری بوم واقع در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ گشایش خواهد یافت و  علاقه‌مندان می توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری سین  

نمایشگاهی گروهی، از آثار شش هنرمند ایرانی و خارجی روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه درگالری سین گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه شامل آثاری از اولینا الکساندرویسز، پیمان برابادی، بابک آل ابراهیم دهکردی، عماد آل ابراهیم دهکردی، میهای گرکو،‌ اندرزج وجتاس است که آثارشان را در قالب نقاشی، حجم، عکس، چیدمان و... به نمایش می‌گذارند.

این شش هنرمند آثارشان را با یک موضوع مشخص کار کرده‌اند و اکنون در قالب یک نمایشگاه پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند.

«باید نابود شود» عنوان این نمایشگاه است که روز شنبه 17 آبان‌ماه در گالری سین گشایش خواهد یافت و تا 19 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری سین در شهرک قدس (شهرک غرب)، فاز 2، خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی، کوچه 12، پلاک 16 واقع است.

گالری آتبین

گالری آتبین میزبان نمایشگاهی از آثار «مریم جهانی» است که روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه گشایش خواهد یافت.

مریم جهانی آثارش را با عنوان «یادداشتهای کوچک» ارائه کرده است.

این نمایشگاه تا ۲۸ آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برپا خواهد بود.

گالری گلستان

گالری گلستان نیز روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه پذیرای نمایشگاهی از آثار نقاشی «رضا عنصری» است.

این نمایشگاه تا ۲۱ آبان‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

گالری‌ نامی

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی خط هنرمندان آلمانی با عنوان «هنر پل می سازد» در گالری نامی خانه هنرمندان ایران برپاست.

در این نمایشگاه گروهی که به همت انجمن حافظ هامبورگ و وزارت امور خارجه آلمان و با همکاری خانه هنرمندان ایران برگزارشده است، آثار هنرمندان آلمانی: «یاسنا ویت مان»، «اورزولا شرودر هش»، «آنتیه گلاس هاگن اشتوک»، «اولینه پترسن گرگر»، «آنیا لوتکه» و «بیرگیت ناس» به نمایش گذاشته شده است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از 11 آبان تا 17 از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه استاد نامی خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری تابستان

نمایشگاه نقاشی‌های «خسرو عابدینی» با عنوان «مکتب نگارگری مانوی» در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برپاست.

در این نمایشگاه 32 اثر رنگ روغن به نمایش گذاشته شده است.

عابدینی متولد 1329 است و تاکنون آثارش را در هشت نمایشگاه انفرادی و 16 نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته است.

«مکتب نگارگری مانوی» از 12 تا 17 آبان از ساعت 13 تا 20 درنگارخانه تابستان میزبان علاقه مندان است.

گالری استاد میرمیران

نمایشگاهی از عروسک‌های نمایشی «تینا آبش زاده» در گالری استاد میرمیران خانه هنرمندان به معرض نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه انفرادی ،آبش زاده مجموعه‌ای از عروسک‌های نمایشی ساخته خود را عرضه کرده است.

این هنرمند مجموعه عروسک های به نمایش درآمده را تجسمی از افسانه ها و اسطوره های ملی ایرانیان می داند و می گوید: «ساخت عروسک های نمایشی از مواردی که هر کدام در ذات خود، هویتی از خویش دارند، بازآفرینی در مسیر ناشناخته است».

علاقه‌مندان می توانند 11 تا 17 آبان از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری ممیز

نمایشگاه گروهی «روایت ذهن» در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران گشایش یافته است.

در این نمایشگاه گروهی آثار نقاشی، چیدمان و ویدئو از  سید وحید احمدی طباطبایی، سارا بافتی زاده، آرزو تقی زاده، گلنسا خداشناس شیرازی، گلسا خداشناس شیرازی، علی خوب یار،عاطفه نعمتی، پردیس نوری، مهسا نوری، زینب یازرلو و عطیه یوزباشی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه از 12 تا 17 آبان از ساعت 14 تا 20 برپاست.

گالری پاییز

نمایشگاه تصویرسازی های سه بعدی «آیدین سلسبیلی» از شاهنامه فردوسی در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است.

در این نمایشگاه انفرادی 18 اثر از تصویرسازی های کتاب شاهنامه فردوسی به روش واقع نمایی و سه بعدی به نمایش گذاشته شده است.

سلسبیلی متولد 1360 است و به عنوان تصویرگر و طراح سه بعدی در پروژه های مختلفی حضور داشته است.

علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند 11 تا 17 آبان از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری بهار

نمایشگاه نقاشی‌های «سیده فاطمه موسوی منفرد» با عنوان «از سیاهی بگذر» در گالری بهار خانه هنرمندان ایران برپاست.

در این نمایشگاه انفرادی 12 اثر از این نقاش با تکنیک مداد گرافیت به نمایش گذاشته شده است.

موسوی منفرد متولد 1367 خدابنده زنجان است و تاکنون آثارش را در دو نمایشگاه انفرادی و چهار نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته است.

علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند 11 تا 17 آبان از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه بهار مراجعه کنند.** گالری زمستان

نمایشگاهی از تصویرسازی های حدیثه قربان با عنوان «حال خوب کودکی» در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برپاست.

این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی حدیثه قربان است و شامل 40 کار از مجموعه تصویرسازی هایی است که در سال های اخیر برای کتاب ها و نشریات مخصوص کودکان انجام داده است.علاوه بر این یک کتاب آموزشی حروف الفبا هم برای کودکان در نمایشگاه عرضه می شود.

به گفته این هنرمند سعی شده است کارهایی برای حضور در نمایشگاه انتخاب شود که نمایانگر حال خوب دوران کودکی باشد.

حدیثه قربان از جمله طراحان و تصویرگران کتاب‌های کودک است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کند.

«حال خوب کودکی» از 10 تا 17 آبان، ساعت 14 تا 20 به نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برپاست.

گالری لاله

نمایشگاهی از آثار استادان و دانشجویان دانشگاه هنر سمنان با عنوان «۸۸+» در گالری لاله برپا می‌شود.

این نمایشگاه به ارایه 30 اثر نقاشی از هنرمندانی همچون: معصومه مظفری، محمد خلیلی، سیروس آقاخانی، ایمان افسریان، مهرداد پورنظرعلی، علی پیروز احمدی، غلام رضا سماوی، مسلم خضری، عباس نسل شاملو، امین باقری، امیرحسین اسماعیلی، اعظم جعفری، فرنوش جندقیان، گلناز شیخ علیان، جلال طاهریان، محمد صفاجو، محسن جلیلی، مهری طاهری فرد، منیر یحیایی، نرگس کیلیچ، صادق همتی، سارا تقدسی، سید عادل هاشمی، شایسته فخری، شیدا عرب یزدی، فرزاد کشتکار، فروغ طلایی منش و هایده افضلی می پردازد.

از ویژگی های بارز نمایشگاه حاضر  تبادل تجربه هنری بین هنرمندان جوان و استادان هنرمند است که در فرصتی مشترک و همسان بیان های ذهنی خود را از فضای جامعه معاصر ارایه می‌کنند.

دانشجویان حاضر در این نمایشگاه ورودی سال 1388 بوده و سال آخر دانشگاه را می گذرانند و این نمایشگاه قرار است هر سال یکبار و به صورت سالانه  از سوی دانشگاه هنر سمنان برگزار شود و استعدادهای هنری پیشروی نقاشی را به جامعه هنری حرفه ای کشور معرفی کند.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه 17 آبان1392 از ساعت 16 تا 20 با حضور هنرمندان، استادان و علاقه مندان برگزار خواهد شد و نمایشگاه تا 28 آبان ماه در روزهای غیر تعطیل از ساعت 10 تا 19 برای بازدید دایر خواهد بود.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی،ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع است.

گالری پردیس ملت

«به روایت عکاسان معاصر» عنوان نمایشگاهی از آثار ۳۶ عکاس شناخته شده ایرانی است که در گالری پردیس ملت برپاست.

در این نمایشگاه ۷۲ اثر از آزاده اخلاقی، کورش ادیم، آرمان استپانیان، مهرداد اسکویی،مهرداد افسری، جمشید بایرامی، شهریار توکلی، صادق تیر افکن، بهمن جلالی، رعنا جوادی، تورج خامنه زاده، محمد خوشرو، گوهر دشتی،جلال سپهر،محمدرضا شریف زاده، بهنام صدیقی، سیف الله صمدیان، کیارنگ علایی، سمیرا علیخانزاده، شادی قدیریان، علیرضا فانی، کتایون کرمی، محمود کلاری، مجید کورنگ بهشتی، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، رومین محتشم، مهدی مقیم نژاد، رامیار منوچهرزاده، علیرضا میرزایی، سروش میلانی زاده، علی ناجیان، مهرداد نراقی، حامد نوری، داریوش نهداران و مهدی وثوق نیا به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری پردیس ملت در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، رو به روی کردستان، سینما گالری پردیس ملت، طبقه 2- واقع است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها