گالری‌ها و مراکز نمایشگاهی تهران روز جمعه ۱۲ مهرماه با برپایی نمایشگاه‌های تازه‌ای در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی به استقبال بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان آثار هنری می‌روند.
کد خبر: ۶۰۲۸۵۵
گالری‌های تهران جمعه تازه می‌شوند

گالری‌ها و مراکز نمایشگاهی تهران در نیمه مهرماه همزمان با فعال شدن مراکز دانشگاهی و علمی، جان تازه‌ای گرفته‌اند و محل آمد و شد نسل جوان هنرمندان شده‌اند.

مؤسسه فرهنگی و هنری صبا

مؤسسه فرهنگی و هنری صبا از عصر روز گذشته به استقبال نمایشگاهی از آثار هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی رفته است.

گالری‌ های مؤسسه صبا پذیرای آثار ششمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان است که این آثار در 9 رشته مختلف در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا برپا شده است و 36 هنرمند، کار داوری آثار این جشنواره را در رشته‌های مختلف بر عهده داشته‌اند.

این آثار در رشته‌های نقاشی،‌ نقاشی خط، تصویرسازی، طراحی، حجم، کاریکاتور، پوستر، فتوآرت و ویدئوآرت به نمایش درآمده است.

خانه هنرمندان ایران

«سال 2» عنوان نمایشگاهی است که روز 14 مهرماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه دومین دوره خود را پشت سر می‌گذراند و شامل آثار هنرمندان فعال در طول سال 91 است که آثارشان را در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند.

در دومین نمایشگاه سالانه نقاشی و مجسمه خانه هنرمندان ایران تعداد 66 نقاش و 9 مجسمه ساز آثار خود را در معرض فروش قرار داده اند که از جمله آنها می توان به ارسیا مقدم، الناز فرج الهی، الهام پارسیان،  امید شایان، امیر دستمردی، امین اقایی، اوژن شیراوژن، بهنام کامرانی،  بیژن اخگر، پیام مفیدی، تبسم تهم، تهمینه طاهباز، جواد مدرسی،  امد صحیحی، حسین چراغچی، حسین سلطانی، رضا هدایت، رضا بهاروند، رضا مرادی، رضا نصرتی، زرتشت رحیمی، زهراشفیع، زهرا مرصوص، سلمان متین فر، سمیرا نوپرست، سولماز نباتی، سینا قاسمی،  شانتیا ذاکرعاملی، شهره مهران، شهلا احمدی مقدم، شیما اسفندیاری، طاهر پورحیدری، عادل حسینی نیک، عادل یونسی، عسل فلاح، علی شایسته، علیرضا چلیپا، عیسی جباری، فرزین راه نشین، فرشته ستایش،  فرشید شیوا،  کیانوش تنها، گلنار طبیب زاده، مجتبی تاجیک، مجید فتحی زاده ، محسن قنداق ساز، محمد مهدی طباطبایی، محمد کیوان، محمد حمزه، مریم ابتکار،  میریام کوییل، مصطفی چوبتراش، معصومه بختیاری، معصومه مظفری، منصور رفیعی، مهدی صبورمنش، مهدی محسنی، مهسا کریمی، میریام کوییل، نزار موسوی نیا، نفیسه عمران، نسرین برکت، نگار اورنگ، نیلوفر کاسبی، وحید جعفرنژاد،  یاسمن صفا، حسن رازقندی، ازم طباطبایی، راحله نوراور، سارا راه انجام، سپهر بختیاری، علیرضا معصومی، مریم خسروانی و قدرت الله عاقلی اشاره کرد.

نمایشگاه «سال 2» 14 مهرماه ساعت 17 در گالری‌های خانه هنرمندان گشایش خواهد یافت و تا 28 مهر از ساعت 13 تا 20 ادامه دارد.

گالری لاله

گالری لاله از روز 12 مهرماه پذیرای دومین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان نقاش ایران است.

در این نمایشگاه 270 اثر نقاشی، طراحی، فتوآرت و چاپ دستی متعلق به 112 هنرمند منتخب از هفت دهه به نمایش درخواهد آمد.

حداقل قیمت فروش آثار در این نمایشگاه 150 هزار تومان و حداکثر قیمت آثار ارائه شده در این نمایشگاه نیز 600 هزار تومان اعلام شده است.

گردآوری و انتخاب آثار این نمایشگاه نیز با مشارکت 40 هنرمند شاخص و پیشکسوت شکل گرفت و در گام بعدی هریک از هنرمندان منتخب نگارخانه به معرفی یک هنرمند فعال جوان پرداختند. بخشی از آثار هنرمندان جوان نیز با بررسی روند هنری آنها در سایر گالری‌ها انتخاب شده اند.

در این نمایشگاه که ساعت 16 روز جمعه 12 مهر ماه افتتاح می‌شود، آثار  هنرمندانی چون حسین محجوبی، رضا بانگیز، صادق تبریزی، محمد ابراهیم جعفری، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، مینا نوری، ثمیلا امیر ابراهیمی، فرشته غازی راد، بهزاد شیشه گران، حمید پازوکی، نیلوفر قادری نژاد، آنه محمد تاتاری، معصومه مظفری، رضا خدادادی، احمد وکیلی، جمشید حقیقت شناس، رزیتا شرف جهان، مینا غازیانی، همایون ثابتی مطلق، رضا هدایت، رضا افسری، بهنام کامرانی، داریوش حسینی، احمد مرشدلو، وحید چمانی، علیرضا آدم بکان، نگار فرجیانی، مرتضی زاهدی، حامد صحیحی و سمیرا اسکندرفر ارائه خواهد شد.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله واقع است.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

موزه هنرهای دینی امام علی (ع) طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته میزبان دو نمایشگاه خوشنویسی و آثار گرافیکی خواهد بود.

این موزه روز پنجشنبه پذیرای نمایشگاهی از آثار خوشنویسی «خدیجه فلاحی» خواهد بود که مجموعه‌ای از آثارش را به خط ثلث به نمایش خواهد گذاشت.

فلاحی در این نمایشگاه 104 اثر خوشنویسی به خط ثلث که هر کدام به نام یکی از سوره‌های قرآن کریم مزین شده است،‌ پیش روی علاقه‌مندان به خوشنویسی می گذارد.

این نمایشگاه خوشنویسی روز پنجشنبه 11 مهرماه با حضور هنرمندان خوشنویس و مسئولان فرهنگی و هنری کشور در موزه امام علی (ع) گشایش خواهد یافت و در حاشیه آن نیز از کتاب آثار خوشنویسی «خدیجه فلاحی» با عنوان «آیات روشن» که از سوی انتشارات آبان منتشر شده است،‌ رونمایی خواهد شد.

همچنین روز جمعه 12 مهرماه نمایشگاه دیگری با عنوان «الف» شامل آثار گرافیکی هنرجویان مدرسه ویژه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه که به آثار طراحی قلم فارسی هنرجویان مدرسه ویژه اختصاص دارد، به یادبود مرتضی ممیز هنرمند فقید و تأثیرگذار گرافیک ایران و با هدیه به محمد احصایی دیگر طراح گرافیک پیشکسوت ایران برپا می‌شود.

این رویداد حاصل پنج سال تلاش مستمر با هدایت دامون خانجانزاده است که روز 12 مهر ماه از ساعت 17 در موزه‌ هنرهای دینی امام علی به نمایش گذاشته خواهد شد و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این دو نمایشگاه به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در تهران، خیابان ولی عصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

گالری اثر

گالری اثر عصر جمعه 12 مهرماه تازه‌ترین مجموعه حجم‌های محمدحسین عماد را به نمایش می‌گذارد.

«سایه روشن» عنوان این نمایشگاه است که در آن شش اثر با تکنیک منحصر به فرد پلی کربنات، آلومینیوم و نور ارائه شده است.

آثار این نمایشگاه بازتاب دهنده دغدغه همیشگی هنرمند در زمینه سبکی (کم وزنی) هستند که این بار مولفه روشنایی و تاریکی را نیز به این کانسپت اضافه کرده است؛ حجم تازه «عماد» فرمی آشنا اما متریالی نو دارند که برای مخاطب مفاهیم دو گانه‌ای را پدید می‌آورد.

نمایشگاه مجسمه‌های محمد حسین عماد عصر جمعه 12 مهرماه ساعت 16در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبروی خانه هنرمندان، شماره 16 گشایش خواهد یافت و علاقه‌مندان می توانند تا 12 آبان از این آثار دیدن کنند.

گالری شمس

پنجمین نمایشگاه کلکسیون پاییزه، شامل منتخبی از آثار هنرمندان سه نسل معاصر ایران  12 مهرماه در گالری شمس گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه که روز جمعه، 12 مهرماه 1392 ساعت 16 تا 20 در محل گالری شمس گشایش خواهد یافت منتخبی است از آثار:  فرامرز پیلارام، احمد اسفندیاری، حسین کاظمی، هانیبال الخاص، عربعلی شروه، حسین زنده رودی، نصراله افجه ای، صادق تبریزی، ناصر اویسی، ابوالقاسم سعیدی، پروانه اعتمادی، مسعود عربشاهی، منوچهر نیازی، رضا درخشانی، جلال شباهنگی، آرمان استپانیان، بهمن بروجنی، هراج کاراپتیان، هاکوپیان، علی جمشیدی، جمشید حقیقت شناس، منصور رفیعی، فرامرز مختارپور، محمدعلی سجادی، حمیده رضوی، علی ترقی جاه، امیر رحیمی، علیرضا سعادتمند، گلناز حسن زاده، سعید رضوانیان، فرزانه رادمهر، هدی فیاضی، حامد قصری و کیوان مکری.

کلکسیون پاییزه گالری شمس تا 10 آبان ماه 92 همه روزه به استثناء پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

گالری شمس در خیابان فرمانیه،‌خیابان سعیدی (مهماندوست)، کوچه مهمانکده، شماره 12 واقع شده است.

گالری ماه‌مهر

گالری ماه‌مهر عصر روز جمعه 12 مهرماه میزبان نمایشگاهی از آثار پرویز تناولی است که مجسمه‌ های کوچک دیده نشده‌اش را به همراه رونمایی از کتاب تازه‌اش به نمایش می گذارد.

همزمان با افتتاح این نمایشگاه، کتاب تازه او با نام «تاریخ مجسمه‌سازی در ایران» که توسط «نشر نظر» منتشر شده است، رونمایی می شود که در این مراسم علیرضا سمیع آذر و محمودرضا بهمن پور مدیر نشرنظر سخنرانی می کنند.

نمایشگاه مجسمه‌های کوچک پرویز تناولی به مدت یک ماه در گالری ماه مهر واقع در بلوار آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 دایر خواهد بود.

فرهنگسرای نیاوران

عصر جمعه، 12 مهرماه نمایشگاهی از جدیدترین آثار ناصر افشاری (پویش) در گالری دو فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

پویش در این نمایشگاه 40 قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید که در یک سال اخیر ثبت شده‌اند را در ابعاد 100 در 70 به معرض تماشا می گذارد.

هنرمند در خلق این آثار فضای آبستره و آبستره اکسپرسیونیستی را به نمایش می گذارد که در میان این تصاویر اشکال ،چهره ها و فیگورهایی انعکاس پیدا می کند.

نمایشگاه عکس‌های ناصر افشاری (پویش) تا تاریخ 21 مهر ماه در گالری دو فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه‌مندان می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل 14 تا 19 از این آثار دیدن کنند.

گالری آریا

عزیز ساعتی عکاس و فیلمبردار شناخته ‌شده سینما، تازه‌ترین آثارش را با عنوان «تاریخ یا افسانه» در گالری آریا روی دیوار برده است.

عزیز ساعتی در طول یک سال و نیم اخیر سه نمایشگاه از آثارش  برپا کرده است و اکنون چهارمین نمایشگاه آثارش را پیش روی علاقه مندان گذاشته است.

«با حاتمی در طهران»، «با بیضایی در طهران»، «با کیمیایی در تهران» عناوین سه نمایشگاه مختلف عکس‌های اوست که به ترتیب در اردیبهشت ٩١، دی­ماه ٩١ و فروردین ٩٢ به نمایش درآمد.

نمایشگاه آثار عزیز ساعتی با عنوان «تاریخ یا افسانه» تا 15 مهرماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه ساعت 10 تا 20 به گالری آریا واقع در بالاتر از سه راه دکتر بهشتی (عباس آباد)،‌ کوی زرین،‌ پلاک 10 مراجعه کنند.

موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاهی گروهی از آثار هشت هنرمند جنبش سقاخانه در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.

در این نمایشگاه بیش از 95 اثر از 8 هنرمند مکتب سقاخانه از جمله منصور قندریز،‌ حسین زنده‌رودی، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، پرویز تناولی، ناصر اویسی، ژازه طباطبایی و صادق تبریزی روی دیوار رفته است.

نمایشگاه مروری بر آثار جنبش سقاخانه در موزه هنرهای معاصر تهران تا 21 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

موزه‌ عکسخانه‌ شهر

موزه‌ عکسخانه‌ شهر میزبان نمایشگاه عکس غلامرضا نصراصفهانی با عنوان «قاب‌ها و خاطره‌ها» است. این نمایشگاه مجموع 23 قطعه عکس از پرتره‌ کودکان دوران قاجار است که روی این عکس‌ها با استفاده از بافت فلزات، تکنیک جدیدی اجرا شده و به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 27 مهر ماه در موزه‌ عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز ادامه دارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها