شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۱۳۲۱۴
توضیح قالیباف درباره دیدار با احمدی نژاد

نامه لاریجانی به روحانی درباره طب سنتی

روزنامه خراسان نوشت:در حالی که در خردادماه سال جاری با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه احیا و توسعه نظام طب سنتی و ابلاغ محمدرضا رحیمی، معاونت طب سنتی ایرانی -اسلامی در وزارت بهداشت ایجاد شد، بر اساس نامه چندی پیش علی لاریجانی رییس مجلس به حجت الاسلام روحانی، تشکیل این معاونت مستلزم وجود قانون و تصویب مجلس بوده و مصوبه دولت در این خصوص مغایر با نظرات تفسیری شورای نگهبان است. لاریجانی در این نامه خواستار اصلاح این مصوبه یا لغو آن شده است.

واردات شناور مستعمل بی سر و صدا آزاد شد

خراسان آورده:بر اساس تصمیم اخیر دستگاههای دولتی که طی روزهای اخیر به نهادهای ذی ربط در زمینه واردات کالا به کشور ابلاغ شده، قرار است از این پس واردات شناور مستعمل اعم از چوبی، فلزی و فایبرگلاس به کشور با رعایت ضوابط ثبت سفارش وزارت صنعت بلامانع باشد. این ابلاغیه، همچنین مواردی چون واردات لیفتراک و اکنتینر یخچال دار مستعمل را نیز آزاد اعلام کرده است.

حد اسلامی برای سارقان منزل خانم نماینده

روزنامه ایران درخبر اول نوشت:نماینده سراب خواستار جاری شدن حد اسلامی برای سارقان منزلش شد. مهناز بهمنی نماینده سراب در گفت‌وگو با خانه ملت، به سرقتی که در ماه گذشته از منزلش رخ داد اشاره کرد و گفت: مقداری وجه نقد، طلا و اثاثیه از منزل وی به سرقت رفته بود که پس از دستگیری سارقان طلاهای شخصی عودت شد اما وجوه نقدی و اثاثیه برنگشت. به گفته وی بسیاری از این سارقان مجهز به فناوری‌های نوین سرقت و ابزار و لوازم شکستن در و پنجره‌های فولادی بودند و نکته جالب اینکه از وضعیت مالی بسیار خوبی هم برخوردار بودند و هرکدام یک خانه 4 طبقه در تهران داشتند. نماینده سراب با اشاره به سرقت‌های دیگر این باند گفت: اکثر مالباخته‌ها تقاضا داشتند حد اسلامی بر آن‌ها اجرا شود چون تمکن مالی دارند.

آزادی مدیرمسئول روزنامه بهار

ایران درخبر دیگری آورده:مدیرمسئول روزنامه بهار با سپردن وثیقه آزاد شد. به گفته همسر سعید پورعزیزی، وی با تودیع وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شد. بعد از انتشار سرمقاله‌ای در عید غدیر در روزنامه بهار، مدیرمسئول این روزنامه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و در نهایت صبح شنبه با نظر بازپرس شعبه 4 این دادسرا بازداشت شد.

احتمال صدور دستور جلب‌ مرتضوی

ایران نوشت:شنیدیم که وکیل یکی از شاکیان پرونده پالیزدار گفت: در صورتی‌ که مرتضوی در جلسه بعدی دادگاه حاضر نشود، دستور جلب وی صادر خواهد شد. مصطفی ترک همدانی گفت: روز گذشته اخطاریه‌ای برای سعید مرتضوی صادر شد که به موجب آن وی باید روز چهارشنبه ساعت 15 در دادگاه حاضر شود، در غیراین صورت دستور جلب مرتضوی صادر خواهد بود. براساس محتویات پرونده عباس پالیزدار، پیمان حاج محمود عطار و چند تن از شاکیان پرونده معروف به پالیزدار از دادستان سابق تهران به اتهام بازداشت غیرقانونی و افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده‌اند.

توضیح قالیباف درباره دیدار با احمدی نژاد

ایران آورده:با خبر شدیم که روزنامه محمد باقر قالیباف توضیحاتی درباره دیدار شهر‌دار تهران ارائه کرد. در پی انتشار خبر دیدار شهردار تهران با رئیس‌جمهور سابق در رسانه‌ها، مدیرکل روابط‌ عمومی شهرداری تهران گفت: این دیدار به تازگی انجام نشده و مربوط به هفته‌های قبل است. نامدار صداقت گفت: قالیباف با هدف افزایش تعاملات و رایزنی‌های سیاسی دیدارهای مستمری با شخصیت‌های مختلف دارد و این دیدار در همین راستا بوده است. وی افزود: شهردار تهران گفت‌وگوی صریح و نقد سازنده و رودررو را یکی از بهترین ابزارها برای تقویت گفت‌وگوی اصولگرایی و پالایش اصولگرایی از تفکراتی می‌داند که در مقاطع حساس موجب آسیب‌هایی می‌شود که جبران آن چندان آسان نیست.

تکذیب زد و خورد سلیمی نمین و اعلمی

ایران دست آخرنوشت:اکبر اعلمی نماینده سابق مجلس خبر سیلی زدن وی به سلیمی نمین در جریان مناظره دانشگاه فردوسی را تکذیب کرد. نماینده تبریز در مجلس ششم و هفتم شورای اسلامی در گفت وگویی در واکنش به خبری که یک سایت در مورد سیلی زدن وی به سلیمی نمین در جریان مذاکره دانشگاه فردوسی مشهد منتشر کرد، اظهار داشت: ان‌شاءالله خداوند کسانی که این خبر‌ها را منتشر می‌کنند، شفا بدهد. وی گفت: چرا من باید با آقای سلیمی نمین دعوا کنم؛ یک مناظره برای ما گذاشتند و اتفاقاً آقای سلیمی نمین 10 دقیقه دیرتر از من آمد. نماینده سابق مجلس اظهار داشت: برای نخستین بار بود که با سلیمی نمین رو به رو شدم و اخباری هم که در مورد حاشیه‌های این مناظره منتشر شده، دروغ است.

تکذیب بازنشستگی‌ سیاسی «ناطق‌نوری»

روزنامه تهران امروز نوشت:دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق‌نوری در اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد. در برخی از رسانه‌ها آمده بود: علی‌اکبر ناطق‌نوری در سخنرانی در شهرستان مینودشت گفت: «به عنوان سردسته اصلاح‌طلبان به میدان نخواهم آمد؛ اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کردم رای داشتم اما عمر سیاسی من تمام شده است.»

خطر انتصاب مدیران دولتی 2 تابعیتی

تهران امروز نوشت:مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران با بیان اینکه برخی افراد دارای 2 تابعیت در مدیران دولتی منصوب شده‌اند، گفت: «با توجه به خاطره بدی که از افراد دارای دوتابعیت داریم، اگر تخلفی رخ دهد، این افراد می‌تواند به راحتی کشور را به مقصد دیگر ترک کند.»

یاداشت وزیر خارجه لائیک در مورد عاشورا

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: وزیر خارجه ترکیه در یادداشتی، محرم و کربلا را غیرقابل فراموش شدن دانست. احمد داوود اوغلو وزیرخارجه دولت لاییک و سنی ترکیه در مطلبی که در صفحه توئیتر نوشت، از واقعه عاشورا با عنوان مظلومیتی فراموش ناشدنی یاد کرد. وی در این یادداشت درباره واقعه عاشورا نوشت: "در هر جای جهان با دردها و مظلومیت هر دردمندی همدردی کنی، باز هم محرم و کربلا قابل فراموش شدن نیست." با توجه به اینکه احمد داود اوغلو از عوامل اصلی سیاست خصمانه دولت ترکیه علیه دولت سوریه است، معلوم نیست برای کربلائی که دولت متبوع وی برای مردم سوریه پدید آورده و ظلمی که توسط تروریست‌ها به حرم‌های حضرت زینب و حضرت رقیه در دمشق می‌شود، چه توجیهی دارد!

حمله اسلام ستیزان به یک مسجد

جمهوری اسلامی آورده:صبح دیروز (سه شنبه) افراد ناشناس، با حمله به دو مسجد در شهر بزانسون، شعارهایی علیه اسلام و در حمایت از حزب راست گرای افراطی "جبهه ملی فرانسه" روی درب و دیوارهای این دو مکان عبادی نوشتند. بعضی از این شعارها اینها هستند: "فرانسه متعلق به شهروندان فرانسوی است"، "مرگ بر مسلمانان"، "مسلمانان را اخراج کنید" و "درود بر جبهه ملی". پلیس ایالت "فرانش - کنته" اعلام کرد مسلمانانی که قصد اقامه نماز صبح در این دو مسجد را داشتند پس از مشاهده این هتک حرمت به نیروهای امنیتی اطلاع دادند و درحال حاضر تحقیقات برای شناسایی عاملان این اقدامات ادامه دارد. یکی از مساجدی که مورد هتک و حرمت قرار گرفته، "مسجد السنه" وابسته به مسجد بزرگ پاریس است؛ این برای سومین بار طی سال جاری میلادی است که گروه‌های اسلام ستیز به این مسجد حمله‌ور شده‌اند.

تجمع متقاضیان مسکن ویژه

روزنامه قدس به نقل ازخانه ملت نوشت: جمعی از متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر، مسکن مهر و اعضای تعاونی کشاورزی در اعتراض به بالا رفتن قیمتهای تمام شده مسکن، روز گذشته در مقابل مجلس تجمع کردند.

واکنش صدای‌آمریکا به ترانه زمانی

قدس از قول سایت جهان آورده:: آسوشیتدپرس و صدای آمریکا نسبت به خلق ترانه ضدآمریکایی «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی ابراز نارضایتی کرده و این حرکت را تلاش برای افزایش خشم عمومی علیه آمریکا معرفی کرده اند.

احتمال اعدام مرسی

قدس در خبری از قول فرارو نوشت: حسن هانی‌زاده کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: محاکمه محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در حالی آغاز شد که بسیاری از ناظران پیش‌بینی کردند که حکم اعدام برای وی صادر خواهد شد.

بررسی نقش سه نماینده در پرونده 3هزار میلیاردی

قدس به نقل از باشگاه خبرنگاران آورده: محمدعلی اسفنانی درباره بررسی نقش سه نماینده در پرونده فساد 3000 میلیاردی گفت: در این خصوص دو جلسه برگزار شد و وزیر دادگستری سابق موضوعات مهم در خصوص این پرونده را اعلام کرده و تصمیم بر آن شد که در جلسه بعدی کمیسیون این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

روایت بی بی سی و رادیو فردا از مدیریت راهبردی رهبر انقلاب

روزنامه کیهان نوشت:تحلیل‌گران شبکه دولتی انگلیس از زوایای مختلف به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان پرداختند.امید پارسانژاد در این باره گفت: رهبر ایران همواره از مذاکرات هسته‌ای حمایت مشروط کرده است. او همان طور که در سخنان اخیرش چندین بار توأم با بدبینی تأکید کرد، هیچ گاه این تردید را باقی نگذاشته که حمایتش از گفت‌وگوهای هسته‌ای مشروط است.وی افزود: رهبر جمهوری اسلامی استکبارستیزی را عنصر هویتی برای جمهوری اسلامی می‌داند و یکی از عناصر مهم نفوذ ایران در منطقه همین مخالفت با اسرائیل و آمریکا در افکار عمومی است که همگی بنیان سیاست خارجی ایران در منطقه را تشکیل می‌دهند.وی ادامه داد: از سوی دیگر همان طور که رهبر ایران تأکید کرد، عقیده دارد که مشکل غرب و آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی تنها مسأله هسته‌ای نیست و بعد از آن نوبت موشک‌های دوربرد، مخالفت ایران با صلح خاورمیانه، مخالفت با اسرائیل و همچنین مسأله حقوق بشر می‌رسد. این‌ها همگی موضوعاتی است که بارها سیاستمداران آمریکایی درباره آن هشدار داده‌اند و به همین دلیل نکته مورد حمایت آقای خامنه‌ای این است که حل مسایل هسته‌ای ایران فارغ از روابط جمهوری اسلامی با آمریکا است.

در همین حال رضا علیجانی از اعضای فراری گروهک موسوم به ملی- مذهبی در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: حمایت رهبر ایران از تیم مذاکره‌کننده و مأموریت آن بسیار قوی بود؛ هر چند که ایشان گفت خوش‌بین نیست که توقع از مذاکرات برآورده شود.او همچنین گفت سخنان رهبر ایران مهارکننده اختلاف‌نظرها بود.علی اصغر رمضانپور نیز گفته است سخنان رهبر ایران تعدیل تنش بین اصولگراها و اصلاح‌طلبان و نیروهای میانه‌رو بود. این همان نیاز تیم مذاکره‌کننده به هماهنگی در داخل است.از سوی دیگر حسین باستانی بولتن‌نویس متواری ریاست جمهوری در دوره اصلاحات به بی‌بی‌سی گفت: رهبر جمهوری اسلامی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کرده اما کاملا درباره مذاکرات بدبین است. بنابراین این سوال مطرح است که اگر دورنمای مذاکرات تیره است چرا نباید به مذاکره‌کنندگان حمله شود و مورد حمایت قرار بگیرند؟

وی با بیان اینکه بیان نشدن این سخنان می‌توانست فضا را برای مذاکره‌کنندگان خیلی سنگین‌تر از آنچه که هست بکند، گفت: ما هنوز نمی‌دانیم آن نرمش مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی در چه حدی است و این امکان وجود دارد که نرمش مورد نظر آن چیزی نباشد که مدنظر غرب است.در همین حال علی افشاری در مصاحبه با رادیو فردا اظهار داشت: رهبر ایران کماکان مواضع قبلی را درباره بی‌اعتمادی به آمریکا تکرار کرد و اینکه به مذاکره خوش‌بین نیست. صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای نشان داد که کماکان دیدگاه او تغییر استراتژیکی پیدا نکرده و اجازه‌ای که به تیم جدید هسته‌ای برای شروع مذاکرات داده و اینکه لحن ملایم‌تر و کارآمدتری را در دست بگیرند، در سطح تاکتیک است ولی از آن مهم‌تر اینکه می‌خواهد نشان دهد در داخل نظام دودستگی وجود ندارد و تقریبا هم یکپارچه‌اند.وی اضافه کرد: این سخن که مذاکرات چه نتیجه بدهد و چه نتیجه ندهد، ان‌شاءالله ضرری برای ما نخواهد داشت، تحلیلی را تقویت کرد که می‌گوید رهبر ایران دنبال یک معامله دو سر برد در مذاکرات است؛ اگر این مذاکرات با خطوط قرمزی که تعیین کرده نتیجه بدهد، که نرمش قهرمانانه به نتیجه رسیده اما اگر هم نتیجه ندهد علت بی‌اعتمادی روشن خواهد شد.

تحلیلگر آمریکایی: برای درک نرمش قهرمانانه باید کیهان را بخوانیم

کیهان نوشت:«رهبر عالی ایران از آفند دیپلماتیک روحانی حمایت می‌کند اما به نظر می‌‌رسد شمول نرمش قهرمانانه‌‌ وی در تاکتیک‌هاست و نه سیاست‌ها و راهبردها. این موضوع را می‌توان از سرمقاله‌های کیهان فهمید».مایکل روبین ضمن تحلیلی که از سوی اندیشکده آمریکن اینترپرایز منتشر شده می‌نویسد: درک و تصور ایران با درک و تصور غرب تفاوت فلسفی مبنایی دارد. رهبر عالی ایران با سخن گفتن از نرمش قهرمانانه از روحانی حمایت و بر اهمیت آفند دیپلماتیک وی تاکید کرد. با این حال درباره شمول این موضوع بحث وجود دارد. بلافاصله پس از اشاره [آیت‌الله] خامنه‌ای به نرمش قهرمانانه چند تن از مشاوران او گفتند که منظور ایشان تغییر در تاکتیک‌هاست و نه سیاست‌ها و راهبردها.

روبین با اشاره به نقش روزنامه کیهان در معادلات سیاسی کشورگفت: سرمقاله این روزنامه دلیل دیگری برای نگرانی در رابطه با میزان و چگونگی نرمش ایران در مذاکرات است. بسیاری معتقدند که این روزنامه بیش از سایر رسانه‌ها، بازتاب‌دهنده تفکرات رهبر عالی ایران است.وی می‌افزاید: سرمقاله‌های کیهان در انتقاد از انگاره اعتمادسازی با غرب است. در مجموع، نویسنده این سرمقاله‌ها، با اشاره به جنایت‌های غرب می‌گوید، ایران در مذاکرات هسته‌ای آینده باید از دادن امتیاز به غرب اجتناب ورزد.تحلیلگر آمریکایی خاطرنشان کرد: ایران با وجود مواضع عقیدتی، مذاکره می‌کند و در گذشته نیز با وجود این بیزاری توافقنامه‌هایی امضا کرد و به آنها متعهد ماند. نظیر آتش‌بس با رژیم صدام در جنگ 8 ساله. با این وجود سرمقاله‌های کیهان به ما یادآور می‌شوند که ضوابط و معیارهای دیپلماسی مورد نظر غرب با توقع و تصور ایران مبنای فلسفی بسیار متفاوتی دارند.

مایکل روبین اوایل مهر ماه سال جاری در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود آمریکا از اینکه نتوانسته فرستاده‌ای به دیدار رهبر ایران بفرستد تحقیر شده است.روبین معتقد است: محل اصلی تصمیم‌گیری در ایران، دفتر رهبر جمهوری اسلامی و شخص رهبری است. متاسفانه دیپلمات‌‌های ما تنها با وزارت خارجه ایران سخن می‌گویند. یک چیزی که توجه من را جلب کرده این است دیپلمات‌های آمریکایی از اینکه می‌توانند با طرف‌های ایرانیشان دیدار کنند هیجان‌زده می‌شوند. این در حالی است که مثلا وقتی مقام‌های کشورهای دیگر به ایران می‌روند، با رهبر ایران به طور مستقیم دیدار می‌کنند. ما موفق به دیدار معاون وزیر خارجه ایران می‌شویم در حالی که مقام‌های دیگر کشورها به دیدار رهبر ایران می‌روند. و به نظر من این به سخره گرفتن آمریکاست.

وی درباره این سوال که فکر نمی‌کنید روی کار آمدن روحانی در انتخابات نشانه آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکاست، گفت: خیر! به نظر من انتخابات اخیر در ایران، بیشتر از آنکه با تمایل به رابطه با آمریکا مربوط باشد، موضوع سیاست داخلی ایران است. برخی دوست دارند در آمریکا همه چیز را در ارتباط با آمریکا قلمداد کنند، اما در این زمینه باید گفت که این موضوع مربوط به ایران است.

بی‌صداقتی شیپورچی‌های اصلاحات در انعکاس راهپیمایی بزرگ 13 آبان

روزنامه کیهان نوشت:نشریات اصلاح‌طلب واکنش‌های مختلفی نسبت به راهپیمایی عظیم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نشان دادند.راهپیمایی روز 13 آبان به قدری گسترده بود که خبرگزاری‌هایی مانند آسوشیتدپرس آن را بی‌نظیر و بی‌سابقه توصیف کردند. برخی محافل سعی کرده بودند با فضاسازی علیه شعار مرگ بر آمریکا، فضای ضد استکباری را کمرنگ کنند اما این تکاپوی سیاسی و رسانه‌ای موجب جدیت بیشتر مردم برای حضور در مراسم سالگرد تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ و اعلام انزجار از آمریکا شد.وسعت بی‌نظیر این مراسم موجب دو واکنش در رسانه‌های اصلاح‌طلب شد. شماری از آنها- از سر میل یا اجبار- به حداقل‌های وظیفه رسانه‌ای در انتشار اخبار مهم پایبند ماندند و گزارش راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار را در صفحات اول خود با تیتر و عکس برجسته کردند اما شمار دیگری از آنها کوشیدند به سانسور این خبر جهانی شده بپردازند و خود را انگشت‌نما کردند.

روزنامه مردم‌سالاری روز گذشته عکس اول خود را به این مراسم اختصاص داد و در تیتر آن نوشت «حمایت از مذاکرات هسته‌ای با تاکتیک نرمش قهرمانانه». روزنامه آرمان نیز عکس اصلی خود را به راهپیمایی 13 آبان اختصاص داد و تیتر «تجمع ضد استکباری در سراسر ایران- 13 آبان پرشور» را برگزید. عکس یک روزنامه اعتماد هم، راهپیمایی 13 آبان بود که با تیتر «راهپیمایی سراسری ضد آمریکایی در 13 آبان» منتشر شد. عکس مورد توجه اعتماد پوستری از بیلبوردهای صداقت آمریکایی است و در سوتیتر تیتر اعتماد نیز آمده «تابلوهای صداقت آمریکایی به پایتخت بازگشت». اما روزنامه آفتاب یزد به عکس دوم برای صفحه اول بسنده کرده و تیتر «لغو تحریم‌ها؛ گام حداقلی غرب برای جلب اعتماد میان ملت ایران» را ترجیح داده است.

اما موضع‌گیری انگشت‌نما مربوط به دو روزنامه ایران و شرق است. در حالی که دیروز چند وزیر (بهداشت، آموزش و پرورش، رفاه و ظاهرا علوم) و معاون اجرایی رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حضور داشتند، روزنامه ایران از انتشار تصاویر این راهپیمایی بزرگ و دشمن‌شکن در صفحه اول خود دریغ کرد و در تیترهای خود نیز تنها یک تیتر یک ستونی کوچک را به خبر اختصاص داد که عبارت بود از؛ «راهپیمایان 13 آبان: مذاکره در چهارچوب نرمش قهرمانانه دنبال شود». خبر مختصر این تیتر در صفحه 23- صفحه ماقبل آخر- روزنامه ایران کار شده است.

حرفه‌ای‌تر از همه روزنامه‌ها، روزنامه شرق عمل کرده بود که عکس خود را به جای راهپیمایی ضد آمریکایی، به محاکمه محمد مرسی اختصاص داد و تیتری یک ستونی از سعید جلیلی سخنران راهپیمایی 13 آبان به همراه عکس وی منتشر کرد.این در حالی است که همین روزنامه 2 هفته پیش با تحریف سخنان حمید انصاری، تیتر «دستور امام: حذف مرگ بر آمریکا و شوروی» را به عنوان تیتر بزرگ و اول خود منتشر کرده بود.برخی همکاران نشریات اصلاح‌طلب در مقاطع مختلف بحرانی طی 15-10 سال گذشته از کشور گریخته و ضمن اخذ پناهندگی از دولت‌هایی مانند آمریکا و انگلیس، در خدمت شبکه‌های بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، رادیو فردا و... درآمده‌اند.یادآور می‌شود برخی سایت‌های اصلاح‌طلب نیز به سانسور یا حاشیه‌سازی برای راهپیمایی 13 آبان پرداخته‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه 12آبان در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان و ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده فرمودند: ملت باید بیدار باشد، بداند چه اتفاقی دارد می‌افتد. بعضی از تبلیغات‌چی‌های مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغات‌چی‌های بی‌مزد و مواجب- از روی ساده‌لوحی- نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند.ایشان همچنین با اشاره به ترفندها و خلاف‌گویی‌های دشمن برای فریب افکار عمومی در قضیه هسته‌ای تاکید کردند: تبلیغات‌چی‌های خارجی با شیوه‌های کاملا ماهرانه تبلیغاتی خط می‌دهند، در داخل هم بعضی از روی ساده‌لوحی و بدون اینکه نیت سوئی داشته باشند، بعضی هم واقعا از روی غرض همین را دارند تبلیغ می‌کنند.

سیاست آمریکا مهار ایران است نه توافق با آن

روزنامه کیهان آورده:«تغییر رویکرد و رفتار در قبال ایران برای آمریکا دشوار است چرا که مهار ایران یکی از ستون‌های قدیمی سیاست آمریکا در خاورمیانه بوده است».روزنامه لزاکو ضمن انتشار این مطلب نوشت: جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر تحریم‌ها اتفاق‌نظر دارند و متقاعد کردن آنها به کاهش تحریم‌های ایران بسیار مشکل است.این روزنامه فرانسوی با بیان اینکه دولت ایران درصدد عادی‌سازی روابط با غرب است، نوشت: اگر پای منافع اسرائیل در میان باشد، آمریکا و ایران نمی‌توانند به توافق برسند.طیفی از مقامات آمریکایی از رئیس‌جمهور و معاون وی گرفته تا وزیر امور خارجه و معاون وی (شرمن) و اعضای کنگره بارها طی یک ماه اخیر اعلام کرده‌اند که منافع اسرائیل خط قرمز آنهاست و آنها به خاطر تعامل با ایران، از منافع اسرائیل عبور نخواهند کرد. جو بایدن معاون اوباما در جمع صهیونیست‌ها اعلام کرده بود اوباما درمیان روسای‌جمهور آمریکا بیشترین حمایت را از اسرائیل کرده و ما اگر اسرائیل وجود هم نداشت باید هزینه می‌کردیم و اسرائیل را تأسیس می‌نمودیم.به نوشته لزاکو کنگره نیز اگر پای قربانی کردن منافع اسرائیل در میان باشد اجازه توافق با ایران را نمی‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها