شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۱۱۶۶۹
حمله وزیر دولت خاتمی به شعار اعتدال روحانی

وزیر احمدی نژاد: روحانی حق دارد از وضعیت موجود ناراضی باشد

روزنامه ایران درخبر اول نوشت:پرویز کاظمی وزیر رفاه در دولت احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گویی به رئیس جمهور حق داده که وضعیت موجود را بحرانی بخواند.کاظمی در گفت‌و‌گو با سایت نواندیش گفته: کشور در هشت سال گذشته ندانم کاری و سوءمدیریت‌های زیادی را به خود دید و به همین دلیل با وجود درآمدهای نفتی چشمگیر، مشکلات زیادی را تجربه کرد و به همین دلیل باید به حسن روحانی این حق را داد که از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کند و شرایط را به اطلاع مردم برساند.او البته تأکید کرده که این به معنای این نیست که هیچ انتظاری از دولت برای کاهش مشکلات نداشته باشیم و افزوده: باید از دولت بر اساس واقعیت‌های موجود توقع داشت و این را در نظر گرفت که کار در چنین وضعیتی، دشواری‌های خاص خودش را دارد.کشور درگیر بحران‌هایی است که برای خروج از آن باید صبر و حوصله داشت و این را هم در نظر گرفت که قوه مجریه محدودیت‌های متعددی را پیش روی خود می‌بیند.

کاظمی ادامه داده: باید پذیرفت که تحریم‌های ناجوانمردانه بر اقتصاد ایران اثر گذاشته، این در حالی است که می‌توانستیم تدابیری اتخاذ نماییم که در این شرایط قرار نگیریم. متأسفانه با روش‌ها و برخوردهای نامناسب کشور را در شرایط دشوار قرار دادیم که خروج از آن به سادگی میسر نیست و تلاش و تدبیر مناسب را می‌خواهد تا بتوانیم شرایط لازم برای موفقیت را فراهم نماییم.

چگونه میتوان رئیس 11 دولت شد؟

ایران درخبر دیگری آورده:مجتبی رحماندوست نماینده تهران در نطق میان دستور خود چند پیشنهاد مختلف داد. یکی از آن‌ها خطاب به رئیس جمهور بود به این شرح؛ هر وزیر دولت، جلسات ادواری با کلیه وزرای قبلی آن وزارتخانه برقرار کند. در این جلسه تمامی وزرای ادوار بتوانند آزادانه نظر خود را ابراز کنند تا آقای روحانی به جای این‌که رئیس دولت یازدهم باشند رئیس 11 دولت شود. او همچنین به ارائه پیشنهاداتی برای مبارزه با مواد مخدر و بیکاری در کشور پرداخت و گفت: پیشنهاد می‌کنم خیرین مبارزه با موادمخدر در کشور تشکیل شود تا در همکاری با بسیج و ناجا این ام‌الفساد را از ایران ریشه کن کنند. استانداران هم موظف شوند تا یک شهر از استان خود ولو یک شهر کوچک را از مواد مخدر پاک کنند.وی افزود: همچنین خیرین اشتغال تشکیل شود تا در همکاری با بسیج و وزارت کار و توسعه مشاغل خانگی به این مهم اقدام کنند.

مداحان سیاسی باشند، اما سیاست‌زده نه

ایران نوشت:شنیدیم که جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران خطاب به مداحان پاسدار گفت که سیاسی باشید اما سیاست‌زده نشوید. حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی درهمایش سالانه مداحان پاسدار گفته که مداحان در عین انقلابی و جهادی بودن طوری صحبت نکنند که بهانه به دست دشمن بدهند. ضمن این‌که باید ظرفیت مخاطبین را بشناسند.حاج‌صادقی به مداحان پاسدار توصیه کرده که سیاسی باشید، اما سیاست‌زده عمل نکنید. برادری جمله‌ای گفت، دیدیم که چقدر دامن زدند. اصل مداحی را از روزنامه‌هایشان زیرسؤال بردند. بنابراین طوری برخورد کنید که بهانه به دست‌شان ندهید.

یهودیان تاریخ ما را نوشتهاند؟

ایران آورده:با خبر شدیم که حسین‌ الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله در دانشگاه اصفهان تاریخ ایران را نوشته یهودیان دانست.‌الله کرم که با موضوع امریکا تعامل یا تقابل سخن می‌گفت در پاسخ به سؤالی گفت که متأسفانه تاریخ ایران و کوروش را این‌گونه برای ما ساخته‌اند، یهودیان این تاریخ را ایجاد کرده‌اند. این را تمام مطالعات تاریخدانان ما اثبات می‌کند.او در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «هم طرفداران دولت و یک جریان خاص و هم‌گروه مقابل آن‌ها مذاکرات هسته‌ای را پذیرفته‌اند»، افزود: اگر به پس از بازگشت آقای روحانی از نیویورک توجه شود، می‌بینیم دو دسته به استقبال ایشان رفتند؛ یک عده طرفدار و یک عده منتقد. البته کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا توهین‌کنندگان که در گروه ما قرار داشتند، یا از نیروهای نفوذی مقابل بودند یا جریان خودسر وارد شده بود.

رد گمانه‌زنی‌های حضور ناطق نوری در انتخابات آتی مجلس

ایران نوشت:خبر رسیده که یک مقام آگاه با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها نسبت به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتخابات دوره بعد مجلس شورای اسلامی گفته است: رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری همانگونه که پیش از این اعلام کرده است قصد حضور در انتخابات را ندارد. به گزارش پایگاه خبری سفیر، این مقام آگاه تصریح کرد: به نظر می‌رسد گمانه زنی برای حضور ایشان در انتخاباتی که هنوز تا برگزاری آن بیش از دو سال مانده است نمی‌تواند خیرخواهانه تلقی شود و اهداف سیاسی خاصی به دنبال آن است.

برخی از نزدیک شدن خانواده امام به مردم بیم دارند

ایران درخبر دیگرنوشت:نعیمه اشراقی نوه امام خمینی(ره) در پی حاشیه‌هایی که اخیراً برای ایشان پیش آمده طی گفت‌وگویی یک بار دیگر انتساب اظهاراتش علیه شهیدان را تکذیب کرد. او همچنین گفته که عده‌ای می‌خواهند ما را خراب کنند.وی در توضیح این‌که این افراد چه کسانی هستند گفت: اگر بخواهم شفاف بگویم، دو گروه در امر تخریب چهره و دروغ‌پراکنی علیه بیت امام(ره) با هم متحد شده‌اند؛ عده‌ای از افراد تندرو که از اول هم مخالف «جمهوری اسلامی» بودند و می‌خواستند «حکومت اسلامی» راه بیندازند، همان‌هایی که امام(ره) اجازه ندادند به هدف‌شان برسند و گروه دوم ضدانقلاب خارج‌نشین. این‌ها نمی‌توانند ببینند که نزدیکان امام(ره) به مردم نزدیک بشوند و کوچک‌ترین محبوبیتی بین مردم به‌دست بیاورند. در واقع از مطرح‌شدن اعضای خانواده امام(ره) بیم دارند چون می‌خواهند همان تصویری را که مدنظر خودشان است از بیت امام(ره) نشان دهند.

مدیرعامل خبرگزاری مهر استعفا کرد

ایران دست آخرآورده:رضا مقدسی به‌دلیل آنچه «شرایط بد مالی» اعلام شده است، از سمت خود در خبرگزاری مهر استعفا کرد.مدیرعامل خبرگزاری مهر در جلسه‌ای که با دبیران گروه‌های خبری این خبرگزاری داشت، از آن‌ها خداحافظی و خبر استعفای خود را به آن‌ها اعلام کرد؛ اما هنوز از این‌که سازمان تبلیغات اسلامی، استعفای او را پذیرفته است یا خیر، خبر قطعی در دست نیست.پیام تیرانداز - سردبیر کل خبرگزاری مهر- نیز حدود یک‌ماه پیش از سمت خود استعفا کرد. برخی خبرنگاران این خبرگزاری در گفت‌وگویی، اظهار کردند که خبرنگاران حق‌التحریر این خبرگزاری نزدیک به دوماه است که حقوق نگرفته‌اند و خبرنگاران قراردادی نیز از دوماه پیش، اضافه‌کاری‌های خود را دریافت نکرده‌اند.

جوابیه دانشگاه آزاد

ایران نوشت:در پی انتشار یک خبر در یکی از سایت‌های خبری با عنوان «بازگشت دانشگاه آزاد به دوران مدیریت خانوادگی»، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی در جوابیه‌ای نوشت: به اطلاع می‌رساند فرزندان دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دارای هیچ گونه مسئولیت رسمی و غیررسمی در سازمان مرکزی و واحد علوم تحقیقات این دانشگاه نیستند.

مسئولیت جدید وزارت خارجه و اطلاعات درباره گردشگران

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه ای که طی روزهای اخیر از سوی دولت به وزرای خارجه و اطلاعات کشورمان ارسال شده، قرار است این ۲ وزارتخانه با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نسبت به شناسایی کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو روادید و کشورهای هدف برای تسهیل صدور روادید گردشگری اقدام و پیشنهادات اجرایی لازم را برای تحقق این موضوع یا جهت تصویب در هیئت وزیران ارایه کنند.

دستور فضایی دولت به تمام دستگاه های اجرایی

خراسان آورده:بر اساس دستور یکی از مسئولان ارشد دولتی به وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی، مدیران این دستگاه ها موظف شده اند نسبت به تحویل فراداده و نمایه تصاویر ماهواره ای آرشیو دستگاه های خود به سازمان فضایی ایران در اسرع وقت اقدام کنند.بر اساس این ابلاغیه، هدف از چنین اقدامی اطلاع رسانی عمومی و تخصصی از طریق بایگانی ملی داده های فضایی عنوان شده است.

مصوبه‌ خاتمی‌ برای رژه ‌نرفتن روی ‌پرچم ‌آمریکا!

روزنامه تهران امروز به نقل از پارسینه نوشت:، سیدمحمدعلی ابطحی، معاون رئیس‌جمهور در دوران اصلاحات در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک مدعی شد در دوران ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی، مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده بود که در آن رژه رفتن و لگدکوب کردن پرچم آمریکا را قدغن کرده بود.

زمان امضای حکم ولایتی از سوی آیت‌الله هاشمی

تهران امروز نوشت:یک منبع آگاه ، درباره انتخاب علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخاب ولایتی به عنوان گزینه اصلی ریاست این مجمع قطعی شده و طی چند روز آینده آیت‌الله هاشمی حکم وی را صادر خواهد کرد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پس از مشورت با مسئولان ارشد نظام، ولایتی را به عنوان ریاست مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب کرده است. این منبع آگاه در پایان خاطرنشان کرد: ولایتی طی روزهای آینده حکم ریاست خود را از آیت‌الله هاشمی دریافت می‌کند.

تعجب از سخنان خاتمی

تهران امروز آورده:حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سخنان اخیر محمد خاتمی مبنی بر اینکه ادامه حصر موسوی و کروبی به صلاح نظام نیست، اظهار داشت: بعد از آشوب‌های فتنه سال 88 همراه آقای علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با محمد خاتمی دیدار کردیم و به وی گفتیم که جلوی این فتنه‌ها را بگیرید و محمد خاتمی گفت که من قبل از آنکه مقام معظم رهبری در نماز جمعه سخنرانی کنند به آقایان موسوی و کروبی گفتم نامه‌ای به حضرت آقا بنویسید و اظهار ندامت کنید اما آنها به حرف من توجهی نکردند. وی ادامه داد: من امروز تعجب می‌کنم چرا خاتمی که در آن جلسه، آن موضع‌گیری را داشت امروز از موسوی و کروبی طرفداری می‌کند.

درخواست‌ علم‌الهدی از شورای نگهبان

روزنامه تهران امروز نوشت: مهدی علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در دیدار با ناظران شورای نگهبان درحرم رضوی(ع) اظهار کرد: برخی جریان‌های سکولار قصد تخریب ولایت را دارند و البته مردم مشهد شاخص‌ترین وی‍ژگی‌شان ولایت‌مداری است. به گفته امام جمعه مشهد اولین و مهم‌ترین وظیفه ناظران شورای نگهبان این است که جریان‌های مخرب ولایت را شناسایی کنند. سعی کنید در تمامی انتخابات‌ها از نفوذ و فتنه‌انگیزی عناصر مخرب حفاظت کنید.

عمدی است یا سهوی؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:« زیر پا قرار دادن نام "ایران" در هتل تحت اجاره سازمان حج و زیارت در نجف آیا عمدی است یا سهوی؟ یکی از زائران می‌گوید: در هتلی به نام "قصرالندی" در شهر نجف اشرف یک جفت دمپایی ساخت ایران در اتاق من و همراهانم وجود داشت که توجه‌ام را به خود جلب کرد، روی کف آن دمپایی با حروف درشت نوشته شده بود IRAN که بنده و سایر زوار محترم ایرانی برای رفتن به سرویس بهداشتی از آن استفاده می‌کردیم. نمی‌دانم این کج سلیقگی از طرف دست‌اندرکاران سازمان حج و زیارت است یا شیطنت صاحب هتل؟ به هر حال، سازمان حج و زیارت باید بر این امور نظارت داشته باشد.

دعوت از رئیس جمهور برای سفر به فلسطین اشغالی

جمهوری اسلامی آورده: یک روزنامه صهیونیستی نوشت نخست‌وزیر این رژیم با ارسال نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس‌جمهور ایران از وی دعوت کرد به فلسطین اشغالی سفر کند. وی از روحانی خواست اگر خواهان صلح است، این سفر را شانسی برای خود بداند.

تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران

روزنامه قدس نوشت:کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی ایران در زمینه خلع سلاح هسته‌ای را تصویب کرد. این قطعنامه از کشورهای دارای سلاحهای هسته‌ای می‌خواهد به اقدامهای لازم جهت اجرای تعهداتشان مبنی بر انهدام کامل زرادخانه تسلیحات اتمی خود بر اساس اصول شفافیت، برگشت‌ناپذیری و نظارت بین‌المللی سرعت بخشند.

فاصله کم بیمارستانها تا ورشکستگی

قدس نوشت: دکتر سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت - در هشتمین مجمع عمومی انجمن اسلامی پزشکان ایران گفت: اگر نتوانیم خدمات را به قیمت واقعی عرضه کنیم و بیمه ها نیز منابع تأمین آن را نداشته باشند، همه بیمارستانهای کشور کاملا ورشکسته می‌شوند، هرچند در حال حاضر نیز با این شرایط فاصله چندانی ندارند.

آخر زور اوباما

قدی به نقل ازفرارو آورده: حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل رئیس مجلس گفت: از چهار تحریم دولت آمریکا،کنگره آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت، تنها اوباما تحریمهای دولت را می‌تواند لغو کند.

بازارداغ خرید و فروش سگ وگربه

قدس نوشت:خبرها حاکی است برخی سودجویان از خرید وفروش حیوانات مانند گربه وسگ در برخی شهرهای بزرگ از جمله تهران سودهای میلیونی کسب می‌کنند.به عنوان مثال قیمت توله گربه‌های پرشین از 500 تا دو میلیون تومان است و سگهای دوبرمن و نژاد آلمانی تا 15میلیون تومان در این بازار معامله می‌شود.

احتمال اعدام آیت ا... شیخ نمر

قدس از قول شیعه نیوزنوشت: اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی است مقامهای ارشد رژیم آل سعود دستور داده اند حکم اعدام آیت ا... شیخ نمر باقر النمر هفته آینده جاری شود.

تابلوهای «صداقت آمریکایی» در مشهد

قدس نوشت: در آستانه 13 آبان، تابلوهای «صداقت آمریکایی» از سوی ستاد مردمی «رمی جمرات» در بیش از 50 نقطه از سطح شهر مشهد نصب و اکران شد. اما پس از نصب این پوسترها، مجتبی مختاری مسؤول ستاد مردمی «رمی جمرات» گفت: ما بتازگی متوجه جمع‌آوری این پوسترها از میدان آزادی مشهد شدیم.وی افزود: هنوز مسؤول جمع‌آوری این بیلبورد مشخص نشده است و چنانچه این روند ادامه پیدا کند بشدت با آن برخورد می‌کنیم.

بازگشت حجاب به پارلمان ترکیه

قدس از قول عصر ایران نوشت: برای نخستین بار پس از 14 سال 4نماینده زن در ترکیه توانستند در حالی که با روسری موهای خود را پوشانده بودند؛ وارد صحن علنی پارلمان این کشور شوند، اما این بار برخلاف سال 1999 شاهد اعتراض و مخالفت شدید و گسترده نمایندگان سکولار نبودند.

هشدار مرجع تقلید درباره مشکلات اقتصادی

قدس به نقل ازجهان آورده: آیت‌ا... حسین نوری همدانی یکی از مراجع عظام تقلید در دیدار با معاون امور زنان رئیس جمهور با بیان اینکه ارزش پول ملی کاهش یافته است، گفت: هنوز مشکلات اقتصادی پابرجاست و باید کاری صورت بگیرد که مردم احساس کنند دولت جدید توانسته است بر مشکلات فایق آید.

وزیر را توجیه کنید که مشروعیت دولت به دفاع از اسلام است

روزنامه کیهان نوشت:«یک روزنامه اصلاح‌طلب با وقاحت تمام در روز عید سعید غدیر اصلی‌ترین مبانی مذهب رسمی کشور را زیر سؤال می‌برد و به اعتقادات 75 میلیون ایرانی اهانت می‌کند. اولین کسی که باید صدایش بلند شود، رئیس جمهور است».روزنامه رسالت با اشاره به اهانت اخیر روزنامه زنجیره‌ای بهار نوشت: رئیس جمهور براساس اصل 121 قانون اساسی سوگند خورده است پاسدار مذهب رسمی کشور باشد. یک روزنامه اصلاح‌طلب با وقاحت تمام در روز عید سعید غدیر اصلی‌ترین مبانی مذهب رسمی کشور را زیر سؤال می‌برد و به اعتقادات 75 میلیون ایرانی اهانت می‌کند. اولین کسی که باید صدایش در حمایت از ملت و در دفاع از مبانی مذهب رسمی کشور بلند شود رئیس جمهور است. اما متأسفانه رئیس جمهور این روزها بزرگترین دغدغه‌اش نقد عملکرد دولت گذشته است و کاری به تعهدات و بویژه سوگندی که در پیشگاه نمایندگان ملت خورده است ندارد.

سردبیر روزنامه رسالت می‌افزاید: صدای مردم درآمد وهیئت نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف روزنامه بهار داد. وزیر ارشاد در هیئت نظارت (بر اساس شنیده ها) به این حکم رأی منفی داد و از توقیف روزنامه بهار اظهار تأسف کرد و خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از وی گفت؛ راه‌های دیگری برای اعمال قانون غیر از توقیف روزنامه وجود دارد. ظاهراً حساسیت دولت جدید نسبت به حفظ ارزشها و اعتقادات دینی مردم همانند دولت اصلاحات طوری نیست که نماد پایبندی به سوگندی که در قانون اساسی آمده، باشد. دو تن از مراجع عظام تقلید نسبت به همین مسئله واکنش نشان دادند و از اهانت به مقدسات اظهار تأسف کردند و نه از توقیف روزنامه. آیت‌الله مکارم شیرازی فرمودند؛ نباید فقط به توقیف روزنامه بهار قناعت کرد. آیت‌الله نوری همدانی نیز با اظهار تأسف از این رویداد فرمودند: «چرا باید یک روزنامه جرأت توهین به مقدسات را پیدا کند.»

انبارلویی تأکید می‌کند: جناب آقای روحانی یک «روحانی» است باید حساسیت مراجع، علما و عاشقان و شیفتگان علی‌ابن‌ابیطالب امام اول شیعیان را درک کند و اجازه ندهد مهر بی‌تفاوتی و اباحه‌گری به رفتارهای دولت بخورد. دولت پیش از آن که دغدغه آزادی بیان هتاکان و اهانت‌کنندگان به مقدسات مردم را داشته باشد باید دغدغه حفظ دین و ارزشهای انقلاب را بیش از پیش نشان دهد این کمترین انتظاری است که مردم دارند. همچنین رئیس قوه قضائیه آیت‌الله آملی لاریجانی با واکاوی این رویداد تلخ ماجراجویانه محتوای مقاله بهار را موهن و سخیف دانسته و به کسانی که بخواهند با مجوز ارشاد تیشه به ریشه مذهب رسمی کشور بزنند هشدار داد. ضمن تشکر از برخورد مسئولانه رئیس دستگاه قضاء امیدواریم قوای کشور بویژه رئیس جمهور محترم بنا به سوگندی که یاد کرده نسبت به تهاجم علیه مذهب رسمی واکنش در خور داشته باشند.

اکثریت نمایندگان اصولگرایی خود را ثابت کردند

کیهان نوشت:«عدم رای اعتماد خانه ملت به گزینه مسئله‌دار وزارت ورزش ثابت کرد اکثریت نمایندگان مجلس با وجود دو دستگی فراکسیونی، اصولگرا و پاک‌دست هستند.»وبسایت جهان‌نیوز با اشاره به رای منفی اکثریت نمایندگان مجلس به صالحی امیری پس از نطق مستند و نافذ 7 دقیقه‌ای الیاس نادران نوشت: رای عدم اعتماد خانه ملت به گزینه مسئله‌دار وزارت ورزش و جوانان ثابت کرد که اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی افرادی پاک‌دست، ولایتمدار و پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی و منزجر از شکنجه و قاچاق و کارچاق‌کنی و جعل و فتنه‌گری هستند و بر سر اصول مماشات نمی‌کنند؛ ثانیاً اگر چه دسته‌بندی‌های درون فراکسیونی مجلس کاملاً مشخص نیست اما اکثریت مجلس نهم اصولگراست و بر سر اصول معامله نمی‌کند و حتی اگر چند نفر وکیل‌الدوله شوند، نمایندگان، مجلس را «در راس امور» نگه خواهند داشت.

جهان‌نیوز می‌افزاید: شاید اعضای خانه ملت در داخل جبهه اصولگرایی اختلافاتی داشته باشند ( که طبیعی است) اما آنان در مقابله با هر خطری که انقلاب اسلامی و منافع ملت را تهدید کند، یکپارچه و یکصدا هستند. به دولت محترم نیز ثابت شد که اگر می‌خواهد به قول آقای رئیس‌جمهور به دور از حاشیه‌ها باشد و اگر عزمی برای خدمت داشته باشد باید افرادی را برای وزارتخانه‌ها و مدیریت‌‌های کلان به مجلس معرفی کند که سابقه فتنه‌گری و ویژه‌خواری نداشته باشند. نگاهی به کارنامه رد صلاحیت‌شدگان کابینه نشان می‌دهد که انصافاً «مجلس اصولگرا» به درستی کارت قرمز به این افراد نشان داده و تلاش کرده که دولت را در مسیر انقلاب و در ریل خدمت‌رسانی به مردم نگه دارد.

این تحلیل خاطرنشان کرد: پس از اتفاقات روز یکشنبه مجلس، دولت باید از مجلس نهم سپاسگزار باشد که علاوه بر رای اعتماد به اکثریت گزینه‌های پیشنهادی مانع ورود بی‌صلاحیت‌ها به کابینه شده است.

اگر چه هنوز هم این نقد به رئیس دولت وارد است که چرا این افراد را معرفی کرده است اما امید می‌رود که از این پس همه دولتی‌ها پیام شفاف خانه ملت را درک کرده باشند و به جای حاشیه سازی علیه نمایندگان، سانسور روشنگری‌های منتخبان ملت و پر و بال دادن به مسئله‌دارها، مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات را در پیش گیرند.گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، بامخالفت 141 نفر از نمایندگان (از مجموع 261 رای) مواجه شد و 13 نفر نیز رای ممتنع دادند و بنابراین وی با کسب 107 رای نتوانست وارد کابینه شود.این اتفاق نشانه تعامل سازنده در فراکسیون عمده مجلس (رهروان ولایت و اصولگرایان) که هر دو اصولگرا هستند، تلقی شده و این در حالی است که طی یک سال و نیم گذشته جریان فتنه تلاش سازمان یافته‌ای را برای ایجاد شکاف و تعمیق اختلافات میان نمایندگان اصولگرا تدارک کرده است.

حمله وزیر دولت خاتمی به شعار اعتدال روحانی

روزنامه کیهان نوشت:تعارض اصلاح‌طلبان با دولت جدید با اظهارات اعتراضی وزیر راه دولت خاتمی وارد فاز تازه‌ای شد.احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات بود که عملکرد وی از جمله در زمینه برخی سوءمدیریت‌ها و ریخت و پاش‌ها مورد اعتراض کارشناسان و رسانه‌ها قرار داشت. او پس از انتخاب دکتر روحانی، ریاست جمهوری، به عضویت یکی از کارگروه‌های انتخاب وزرا درآمد و برخی خبرها نیز حاکی از احتمال وزارت وی بود. با این همه وی از وزارت باز ماند.او اکنون در مصاحبه با روزنامه آرمان- حامی دو آتشه هاشمی ‌رفسنجانی- دولت موسوم به اعتدال و تدبیر و امید را آماج حملات خود قرار داده است. خرم درباره عملکرد 70 روزه دولت جدید گفت: شعار اعتدال شعار قشنگی است، اما اعتدال در بعد سیاسی فقط معنا می‌دهد و در مسائل اجرایی کشور اصلاً معنا ندارد.(!) مدیران اجرایی کشور و نمایندگان دولت در استان‌ها باید حد بالا و سقف را در خدمتگزاری به مردم در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کنند.

 اگر دولت بخواهد در مسائل اجرایی با میانه‌روی تصمیمات را اتخاذ کند که البته اکنون می‌شود و اکثر مدیران دولت یازدهم در این وادی دارند حرکت می‌کنند، دولت حتماً لطمه خواهد خورد.وی می‌افزاید: شما که خبرنگار محسوب می‌شوید می‌دانید که در برنامه 100 روزه در هر بخشی چه کار باید کرد؟ دولت چه تصمیماتی گرفته است؟ اولین مسئله‌ای که دولت باید به آن توجه کند چیست؟ در امور زیربنایی، سیاست خارجی، صنعت، معدن و تجارت و... در کمیسیون‌هایی که توسط آقای رئیس‌جمهور قبل از معرفی کردن دولت مسائل و مشکلات کشور مطرح شد من هم عضو یکی از این کمیسیون‌ها بودم. مردم باید بدانند چه مواردی در این کمیسیون‌ها مطرح شده است که 100 روزه می‌شود برخی از مسائل کشور و مشکلات را حل کرد؟ دولت اگر می‌خواهد مسیر چهارساله‌ای را که در پیش دارد درست طی کند، این صد روزه یک شاخص محسوب می‌شود.

خرم اظهار داشت: من یک نمونه برای شما از این مسائل را ذکر می‌کنم. قبل از تشکیل دولت کمیسیون‌هایی برای تعیین وزرا و تدوین برنامه صد روزه در کمیسیون زیربنایی دولت تشکیل شد که من هم عضو آن محسوب می‌شدم؛ به دلیل آنکه ورود ریز در مسکن مهر دارم، بحثی را در مورد مسکن مهر در این کمیسیون مطرح کردم و با بررسی‌ای که انجام دادم، حدود هفت تا هشت هزار میلیارد تومان آورده متقاضی در حساب دولت است. الان که دارم با شما صحبت می‌کنم و وارد آبان ماه شده‌ایم، می‌شود گفت 70 روز از شروع کار دولت یازدهم گذشته است. یعنی هفتاد درصد زمان دولت برای انجام وعده‌هایش سپری شده است. هنوز در مورد این 8 هزار میلیارد تومان آورده متقاضی در مسکن مهر تصمیم گرفته نشده است.

وزیر راه دولت اصلاحات ادامه داد: دیروز و امروز من شنیده‌ام که یک حساب مشترک بین پیمانکاران و کارفرما دارد شکل می‌گیرد که این سرمایه به این حساب‌ها واریز شود. این اقدام؛ کاری بود که هفتاد روز پیش باید انجام می‌شد، یک روز تا حداکثر دو روز باید این کار انجام می‌شد. دولتمردان اکنون یک تلقی خاصی از تدبیر و امید دارند؛ تدبیر معنای احتیاط شده است؛ آدم احساس می‌کند که یک نوع عافیت‌طلبی توسط برخی از دوستان معنا شده است. وزیری که قبلاً کار وزارت را انجام داده است و تجربه‌ای در دوره‌های قبلی دارد در 10 الی 15 روز ابتدای مسئولیتش باید تکلیف تمام پروژه‌ها و طرح‌ها را روشن کند. شخصی هم که تجربه وزارت ندارد، حداکثر یک ماهه می‌تواند با مسائل حوزه مسئولیت خود آشنا شود. وزیر باید روی محورهای فعالیتش و وضعیت موجود تصمیم‌گیری کند؛ منابعش را ببیند و براساس این منابع تصمیم‌گیری کند. این قضیه 8 هزار میلیارد تومان یک نمونه کوچکی بود که من ذکر کردم.

وی با بیان اینکه «در این برنامه صد روزه به شدت عقب هستیم» گفت: لازم است که آقای رئیس‌جمهور هفته‌ای دو روزشان را بگذارند برای دیدار با وزرا. ایشان باید تک‌تک وزرا را بخواهند و از آنها بپرسند که در برنامه صد روزه به کجا رسیده‌اید. برنامه صد روزه یکسری پروژه‌هاست که انجام می‌شود و ادامه پیدا نمی‌کند، در این فرصت صد روزه امکانی فراهم می‌شود که برنامه اجرایی چهار ساله را هر وزیری برای وزارتخانه خود تدوین کند.خرم آنگاه به سیاق طیفی از اصلاح‌طلبان که علیه روند انتخاب و معرفی برخی استانداران فضاسازی می‌کنند، به وزارت کشور حمله کرد وگفت: اکنون یک اتفاق خاصی در کشور ما رخ داده است؛ اتفاق خاص این است که اشتیاق به تکیه زدن بر پست‌های دولتی زیاد شده است.

اگر این اشتیاق در عمل هم به اشتیاق در حل مشکلات مردم منجر شود مطلوب است؛ اما اکنون من چنین تصوری از اشتیاق فعالان سیاسی در تکیه زدن به پست‌های دولتی ندارم. در استان‌ها افرادی که در ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی حضور جدی داشتند الان گله‌مند هستند.وی همچنین از تعامل دولت با نمایندگان مجلس انتقاد کرد.مشخص نیست چه میزان از انتقادهای وزیر دولت خاتمی از سر دلسوزی و چه میزان از آن به خاطر عقده‌ها و ناکامی‌های افراطیون مدعی اصلاحات- با وجود اخذ امتیازات بزرگ و بی‌زحمت از دولت جدید- است.

فارین پالیسی: پاسخ آمریکا به میانه‌روی ایران تندروی است

کیهان آورده:روز پنجشنبه در حالی که کاخ سفید میزبان سران یهودی لابی ایپک بود، جان‌کری به همراه وزیر خزانه‌داری برای هماهنگی بیشتر به کنگره رفت. به گزارش رویتر که این خبر را منتشر کرده، سناتورهای هر دو حزب دموکرات و کنگره، مخالف لغو تحریم‌های ایران و در مقابل افزایش آنها هستند.این خبر برخلاف ادعای برخی رسانه‌های داخلی است که با کتمان واقعیات و اخبار ادعا می‌کنند میان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه و همچنین میان دولت و مجلس آمریکا بر سر کاهش یا افزایش تحریم‌های ایران اختلاف وجود دارد و برخی از آنها تندرو و شمار دیگر کندرو هستند!

فارین پالیسی به نقل از رویتر نوشت:«کاخ سفید پنجشنبه‌ میزبان یک گروه کوچک از رهبران یهودی بود و جان‌کری، وزیر خارجه به همراه جک ‌لیو از خزانه‌داری، راهی کنگره شدند. هدف تمامی این اقدامات چانه‌زنی با گروه‌هایی است که به دنبال افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستند.»این خبر می‌افزاید: سناتورها از هر دو حزب آمریکا حتی با لغو کوچکترین تحریمی نیز مخالفت می‌کنند و در مقابل به دنبال اعمال تحریم‌های مضاعف هستند.در ادامه این خبر آمده است: هر چند پس از مذاکرات هسته‌ای اخیر در ژنو، مقامات آمریکایی گفتند این صریح‌ترین و جدی‌ترین مذاکره‌ای بوده که با ایرانیان داشته‌اند، مجلس نمایندگان آمریکا دو روز پیش از مراسم تحلیف روحانی، بسته تحریمی جدیدی را علیه ایران به تصویب رساند.

 تحریمی که هدف آن به صفر رساندن صادرات نفتی ایران تعیین شده است. همچنین 76 سناتور از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نیز در نامه‌ای به اوباما از او خواستند نظام تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کرده و بر روی گزینه نظامی نیز تاکید کند.فارین پالیسی این اتفاقات را پاسخ نامناسب بر میانه‌روی ایران توصیف کرد و با پیش‌بینی احتمالی شکست مذاکرات نوشت: در صورتی که در مذاکرات هسته‌ای پیش رو تاکید غرب به صفر رساندن غنی‌سازی در ایران و مهر و موم تاسیسات هسته‌ای باشد، به احتمال زیاد، این گفت‌وگوها به نتیجه‌ای نمی‌رسد. در واقع هر کسی که در حل بحران مطالعاتی داشته باشد، درک می‌کند که به منظور راضی کردن طرف مقابل برای عمل به خواسته‌های‌مان، باید هم مشوق ارائه کنیم و هم مجازات. اعمال تحریم‌های سخت، بدون امید به تعدیل آنها در صورت همکاری طرف مقابل، اقدامی غیرواقع‌بینانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها