سیاست‌های برقی ایران در سال 93

رکورد بی‌گازی نیروگاه‌ها شکسته شد

پیشنهاد افزایش ۲۵ تومانی قیمت هر کیلووات ساعت

مدیرعامل توانیر:تلاش می‌کنیم قیمت برق افزایش یابد

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تلاش می‌کنیم قیمت برق افزایش یابد، گفت: قیمت هر کیلووات‌ساعت برق بطور متوسط ۴۳ تومان است که پیشنهاد هر کیلووات‌ساعت به ۶۸ تومان ارائه شده است.
کد خبر: ۶۱۲۸۶۸
مدیرعامل توانیر:تلاش می‌کنیم قیمت برق افزایش یابد

همایون حائری در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت برق افزایش می‌یابد، گفت: تلاش می‌کنیم که قیمت برق افزایش یابد و متوسط هر کیلو وات ساعت برق از 43 تومان به 68 تومان برسد.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه توانیر برای کاهش وضعیت بحرانی شرکت‌های خصوصی صنعت برق چیست، اظهار کرد: آینده صنعت برق روشن است، فضای گذرا را باید به گونه‌ای از آن عبور کنیم، یعنی شرایط و حل مسائل در حال حرکت است و اگر مدتی بگذرد، آثار آن را خواهیم دید.

وی افزود: کمک توانیر و یا وزارت نیرو به این معنی نیست که بخواهیم کمک نقدی به شرکت‌های خصوصی فعال در صنعت برق بکنیم، بلکه باید حمایت‌های خاصی انجام دهیم که اینها را به یک جایی برسانیم و وزیر نیرو هم به شدت پی‌گیر آن است که فضا را با حوصله پیش ببرد.

بدهی 15 هزار میلیارد تومانی توانیر

حائری در پاسخ به این سؤال که توانیر به پیمانکاران صنعت برق چه میزان بدهکار است، گفت: توانیر بیش از 15 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که تلاش داریم، اولویت‌بندی کنیم، تا این بدهی‌ها را کاهش دهیم، البته این بدهی‌ها متفاوت است که به هر حال با روش‌های مختلف می‌توان این بدهی‌ها را کاهش داد.

مدیر عامل توانیر در پاسخ به این سوال که قیمت برق صادراتی ایران به کشورهای همسایه چقدر است و آیا برق ایران ارزان یا گران است، اظهار کرد: متوسط قیمت صادراتی برق ایران 9 تا 10 سنت است و این قیمت برق صادراتی ایران بسته به زمان سال متفاوت است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مهدی
United States
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
۰
۰
همیشه همینطوره
برای دادن بدهی چه جیبی بهتر از جیب ما مردم
توانیر 15 هزار میلیارد بدهكاره پس در نتیجه برق رو گرون میكنیم.
بسیار عالی
وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
۰
۰
مدیرعامل محترم لطفاً بمدت یكماه بادرآمد مردم كه كمتر از یك میلیون درآمد دارند زندگی كن و بعدش بیا تصمیم به قیمت گذاری بگیر شما فكر میكنید كه ما هم مثل شما ماهانه دهها میلیون درآمد داریم
محسن
United States
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
۰
۰
راستش قرار بود تو 100 روز اول ، وضع معشیت مردم بهتر شه ، اقدامات 100 روز اول :
1 - رئیس بانك مركزی : جلوی ارزان شدن دلار رو می گیریم !!!
2 - یارانه ( كه در موقع اجرا حق تك تك ایرانی ها و بیت المال بود ) قرار برا عده ای ( ثروتمند ) حذف بشه . در صورتی كه یارانه حق تك تك ایرانی ها هست .
3 - وزیر صنعت : خودرو گران می شود !!!
4 - آخرش هنوز نفهمیدم این صندوق چند میلیارد پول توش هست .
5 - عیدی كارمندان دولت نسبت با سال گذشته ، حتی با توجه گرانی های زیاد و عجیب ، تغییر نخواهد كرد .
6 - زمزمه افزایش قیمت مواد لبنی !!
7 - گران شدن برق
8- سایر
مردم كم عوارض و ... میدن از این به بعد باید بدهكاری قسمت های مختلف دولت رو هم بدن . تا اونجایی كه ما از درس ها یادمون هست ، دولت در خدمت ملت هست ، نه ملت در خدمت دولت ،
جام جم امیدوارم در فرصتی مناسب این موارد از افراد مسئول پرسیده شه كه اگه سو تفاهمی برای ملت پیش اومده حداقل با توضیح بیان كنند كه علت این اقدامات چی هست .
ممنونم
اسدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
۰
۰
انشعاب برق 302 هزارتومانی شده 810 هزار تومان و آقای وزیر میفرمایند كه افزایش قیمت جهت مشترك جدید نداشتیم نمیدانم به اینكار چه میگویند اگر افزایش قیمت نیست پس چه نامی دارد؟مردم را چه فرض میكنند؟
nasr
Kazakhstan
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
من در منطقه ای هستم كه 9 ماه سال اون گرمه
حقوق من 550000 تومانه
با این همه خرج و مخارج نمیدونم چجوری خانواده رو اداره كنم؛ اخه چرا این همه به مردم فشار میارید

نیازمندی ها