طنز در روزنامه‌های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۱۲۸۴۹
سازمان میراث انحرافی و گردگیری

کیهان: دو دو تا

گفت: رسانه‌های آمریکایی و اروپایی پیش‌بینی کرده بودند که مراسم 13 آبان امسال کمرنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد!

گفتم: ولی دیروز بعد از انجام مراسم همین رسانه‌ها نظیر آسوشیتدپرس، فرانس‌پرس، سی.ان.ان، بی‌بی‌سی، دویچه‌وله و... اعتراف کردند که مراسم امسال در طول سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده و شعار مرگ بر آمریکا پرشورتر از همیشه تکرار شده است.

گفت: از رو که نمی‌روند! باز هم از چند روز دیگر ادعا می‌کنند که مردم ایران نسبت به آمریکا خوشبین شده‌اند! قرار است شعار مرگ بر آمریکا حذف شود! و...

گفتم: عادت کرده‌اند که همه واقعیت‌ها را به نفع خودشان تفسیر کنند. از یارو پرسیدند دودوتا چند تا میشه؟! یک کمی فکر کرد و پرسید؛ میخوای بخری یا میخوای بفروشی؟!

شرق: سازمان میراث انحرافی و گردگیری

جامعه باستان‌شناسی ایران در یادداشتی خطاب به رییس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری گفته به میراث فرهنگی کشور - به همت دولت گذشته- هیچ امیدی نیست چون هیچی ازش نمانده. بعد هم توصیه‌ها و راهکارهایی ارایه کرده‌اند.

جامعه گذشته باستان‌شناسی:دستشان هم درد نکند. ولی ما تعجب می‌کنیم که هنوز جامعه باستان‌شناسی ایران وجود دارد. چون توی این چندسال گذشته هر جامعه و نهاد و انجمنی بود از هم ترکانده شد. بعد هم به‌نظر ما رسما باید میراث‌فرهنگی را بی‌خیال شویم.

به‌جاش باید از سرمایه و میراث عظیمی که دولت نهم و دهم از خودش به‌جا گذاشته بهره‌برداری کنیم. حتی پیشنهاد می‌کنیم سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری را منحل کنیم و به‌جای آن سازمان میراث انحرافی و گردگیری را جایگزین کنیم.

سازمان میراث انحرافی:در این سازمان باید از رانت‌هایی که جریان انحرافی توی جریانش بود و هست محافظت کنیم تا از بین نرود و آقازادگان مرتبط چشم نخورند.

سازمان گردگیری:وظیفه سازمان گردگیری نیز این است که دستمال گردگیری بردارد و تا آنجا که می‌تواند اثرات مدیریتی و سوءمدیریتی پیشینیان را از همه‌جا گردگیری کند.

پیشینیان:بعد هم واقعا ما تا چندوقت پیش می‌گفتیم پیشینیان، منظورمان سده چهارم، پنجم، ششم، هفتم و نهایتا هشتم هجری‌شمسی بود. ولی امروزه اگر کسی از آثار عجیب برجامانده از پیشینیان نام می‌برد، منظورش همین چندماه پیش از انتخابات است.

شفا در انهدام:راستش را بخواهید ما به قول فروغ که می‌گوید پدر به فلسفه معتاد است و شفای باغچه را در انهدام باغچه می‌داند، ما هم معتقدیم که برای شفای اوضاع میراث‌فرهنگی و گردشگری باید میراث‌فرهنگی را تمام و کمال از بین برد. همچنین همه جاهایی که می‌شود گردش رفت - مثل پارک ساعی و ملت و دربند و درکه - یا همه جاهایی که می‌شود توریست برود- مثل اصفهان و شیراز و تهران و تبریز- همه‌وهمه را از بین برد تا کار یکسره شود و خلاص.

قدس آنلاین:مش غضنفر و گرانی حق انشعاب برق

سین. ترش - پَریروزا خُسورُم بِزِم زنگ زدُ گفتِگ وَخِز برو تا هَمی اداره برقِ نِزدیکِ خِنَما.

گفتُم بِرِیِ چی؟ مَگِر برقِتا قَط رِفته؟ گفتِگ نه یَره، مُخوام کنتور برقِ خِنَمایِ از زیرزِمینِما که دِدُم دستِ مُستَجِر سیوا کُنُم، بِرِیِ هَمی برو بِرَم یَک حقِ انشعابِ دِگه بیگیر؛ پولِشَم خودِت بِده، واز سَرِ برج که حوقوقُم رِ گیریفتُم بِزِت مُدُم.

وَرخاستُم رفتُم اداره برقُ به مسؤولِش گفتُم یَک برق بِده! اویَم یَکدوتا فرم بِزِم داد که پر کُنُمُ یَک فیشَم داد که بُرُم پولِش رِ واریز کُنُم. حالا که رفتُم پولِش رِ بُدُم، او یَرِگه که پشتِ پاچال بود یَک قیمتی گفتِگ که برق از کِلَّم پِرّید.

گفتُم بِرار مو که نِمُخوام خِنه بِخِرُم، فِقط مُخوام یَک کنتورِ برق بیگیرُم؛ گفتِگ خب مویَم پولِ حق انشعابِ رِ گفتُم دِگه.

گفتُم یَره ایکه تو گفتی که اَندِزه پولِ یَک خِنه بود. هَمسِدَما هَمی چَنوَخت پیشا حق انشعاب گیریفتُ یَک چارُمِ ای قیمت بِزِتا پول داد. خِندیدُ گفتِگ خب او مالِ قبل بود؛ تو نِمِدِنی که تو ای مملکت هَم بُخوابیُ وَخِزی، قیمتا چَن برابر مِره؟! حق انشعابَم ناسَن ایقذَر گیرون کِردَن.

حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم ای مسؤولاما، بِرِیچی نِمِرَن ای رِکوردِشا تو سرعتُ شدّتِ گیرون کِردنِ حقِ انشعابِ به قولِ خودِشا حامِلایِ اِنِرجی رِ تو کتابِ گینِس ثبت کُنَن؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Switzerland
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
۰
۰
علتش را تو اخبار تلویزیون شنیدم جالب بود میگفت حتی یك ریال افزایش ندادیم فقط كاری كردیم عادلانه بشه وجلوی اضافه دریافتی واینا گرفته بشه و میانگین گرفتیم اخه یكی نیست بگه اگه میانگینش 800هزار تومن شده پس قبلا سقفش چقدر بوده چه اظهار نظرهایی میكنن ادم نمیدونه بخنده یا بگریه

نیازمندی ها