محققان دانشگاه توکیو موفق شدند یک نوع برنج تراریخته برای مبارزه با اسهال تولید کنند.
کد خبر: ۶۱۲۶۸۴
تولید برنج برای مبارزه با اسهال

گروهی از محققان ژاپنی موفق به تولید یک نوع برنج تراریخته شده اند. این برنج مقادیر زیادی آنتی بادی دارد که می توانند یک بخش مشترک از تمامی روتاویروس ها را شناسایی کنند. این آنتی بادی ها در برابر حرارت و محیط اسیدی معده مقاوم بوده و توانایی حل شدن دارند.

به گفته محققان، در درون آبی که برای پختن این نوع برنج استفاده می شود، مقادیر کافی از آنتی بادی وجود دارد که می تواند برای کاهش اسهال در موش ها، قبل یا در طول اسهال و استفراغ مورد استفاده قرار گیرد.

این روش جدید در مقایسه با واکسن، بسیار آسان بوده و برای اجرای آن به پرسنل پزشکی نیازی نیست. همچنین تولید این آنتی بادی ها از طریق کشت ساده برنج تراریخته بوده و نامحدود و بسیار ارزان است.

به گفته محققان، اگر اثربخشی این روش در بیماران تایید شود، می توان از آن در بسیاری از گونه های ویروسی در گردش در جهان استفاده کرد.

برنج، غذای اصلی مردم ژاپن است که علاوه بر ناهار و شام، در وعده صبحانه نیز استفاده می شود.

برای نخستین بار این پروتئین خالص شده توسط گروه دیگری از محققان بر کودکان بنگلادشی آزمایش شد. نتایج این آزمایش که در مجله «Gastroenterology» منتشر شده است، نشان می دهد که این پروتئین به طور قابل توجهی اسهال را بدون نشان دادن عوارض جانبی در این کودکان کاهش داده است.

ورم معده و روده سالانه جان 700 هزار نوزاد را در جهان می گیرد و این مرگ و میر ها عمدتا در کشور های در حال توسعه رخ می دهد. التهاب روده سبب اسهال و استفراغ می شود و از دست دادن آب بدن صدمات جبران ناپذیری را به بدن وارد می کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها