شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۱۱۳۰۲
گردانندگان سابقه‌دار در بهار آبروی عارف را خرج نهضت‌آزادی کردند

کیهان: آقای ظریف! مراقب تله‌ فیس‌بوکی باشید

روزنامه کیهان نوشت: مشغولیت افراطی وزیرخارجه به فضای فیس‌بوکی و بها دادن وی به یک خبر دروغ، تعجب ناظران و تحلیل‌گران را برانگیخته است.در حالی که فیس‌بوک غیرقانونی اعلام شده، دکتر ظریف عملا این رسانه فعال در فتنه‌ سبز را تبدیل به تنها ابزار ارتباطی - یک سویه-کرده است. اما از این موضوع که بگذریم، سندیت قائل شدن وی به یک شانتاژ رسانه‌ای فتنه‌گران موجب تعجب شده است. وی چند روز پیش با اشاره به جنجال رسانه‌ای درباره ضرب و شتم دختر موسوی(!؟) فرض را بر درستی این ادعای دروغ گذاشته و نوشت که آنچه در روز عید غدیر اتفاق افتاد برای همه تلخ بود. نظرات و انتقادات شما را هم در این زمینه دیدم و گرچه توقع دوستان برای موضع‌گیری پیرامون مسائلی که از حوزه مسئولیت من خارج است را غیرواقع‌بینانه می‌دانم، ولی از اینکه صفحه مرا برای اظهارنظرهای خود قابل می‌دانید خوشحالم و از همه شما سپاسگزار، که حتی در پاره‌ای از موقعیت‌ها، اگرچه با تلخی، باز هم به یاد من هستید.

این در حالی است که روز گذشته وزیر دادگستری به عنوان یک مرجع رسمی اعلام کرد ماجرای مذکور ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده است. خبرگزاری دولتی ایرنا نیز پیش از این از قول یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات تأکید کرده بود اصل ماجرا حمله یکی از دختران موسوی - در جریان ملاقات با پدر - به مأمور وزارت اطلاعات بوده و «شماری از رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه، متأثر از فضاسازی خلاف واقع عناصر بدخواه و برخی فرزندان خانم رهنورد، مطالب و مواضعی کذب و ناصواب را دستمایه‌ خبری خود قرار داده و اصل ماجرا را وارونه منعکس کردند».

بنابراین جای سوال است که وزیرمحترم امورخارجه، آیا موضع وزارت اطلاعات و دادگستری را خبر می‌داند یا ادعای رسانه‌های ضدانقلاب را و چگونه است که در فضای فیس‌بوکی که پر از نامحرم است، به عملیات روانی رسانه‌های ضد انقلاب تن می‌دهد و عملا در خدمت بازی حمایت از فتنه‌گرانی قرار می‌گیرد که پس از رسوایی بزرگ در آن آشوب‌افکنی و قانون‌شکنی، می‌خواهند خود را مظلوم جلوه دهند.امیدواریم این موضوع تجربه‌ای برای وزیر محترم امور خارجه شود که اولا بدون تحقیق و لااقل پرس‌وجو از همکاران در مسائل غیرمرتبط با حوزه کاری خود موضع نگیرند و ثانیا خیلی به دوست بودن دوستان فیس‌بوکی و لایک‌ها و احسنت و مرحبای آنها بها ندهند.حسنین هیکل پیش از این در بحبوحه فتنه سال 88 اعلام کرده بود سازمان جاسوسی موساد از فیس بوک برای امور جاسوسی و عملیات روانی استفاده می‌کند. سیا و موساد، از شبکه‌های رسانه‌ای به ظاهر اجتماعی برای جنگ روانی استفاده می‌کنند.

آینه عبرت مرکل برای نوکران ایرانی آمریکا

کیهان آورده است: یک وزیرسابق دولت انگلیس می‌گوید مطمئنا 10 سال جاسوسی شنود مکالمات صدراعظم آلمان از سوی آمریکا مرکل را عصبانی کرده چون او تازه فهمیده که مورد اعتماد نبوده است.اشپیگل اخیرا فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از سال 2002 تمام مکالمات آنجلا مرکل صدراعظم آلمان را شنود می‌کرده و مرکل در فهرست سرویس جمع‌آوری ویژه NSA قرار داشته است.به گزارش بی‌بی‌سی، کلر شورت وزیر سابق توسعه بین‌المللی دولت انگلیس با بیان این که از شنیدن خبر شنود مکالمات صدراعظم آلمان واقعا شوکه شده، افزود: من مطمئنم مرکل خیلی ناراحت و عصبانی است. آنها (آمریکایی‌ها) دوستانش بودند و حالا او می‌فهمد که به او اعتماد ندارند.

امیدی به مذاکره با آمریکا نیست اما اصولگرایان چیزی نگویند!

کیهان نوشت: یک سایت حق‌العمل‌کار وابسته به جریان فتنه از اصولگرایان خواست به خاطر اینکه احتمالاً مذاکره با آمریکا به شکست می‌انجامد، سکوت کنند تا مسئولیت این شکست به گردن اصولگرایان نیفتد.آینده با تندرو خواندن اصولگرایان می‌نویسد آنها باید خود را برای شکست احتمالی مذاکرات آماده کنند! تا چنانچه این مذاکرات به واسطه طبع پیچیده‌اش، و یا ناتوانی طرف مقابل در درک شرایط، به شکست بیانجامد؛ مسئولیت این شکست بر عهده آنان نیفتد!نویسنده ادامه می‌دهد: من چندان آدم ‌سیاسی‌ای نیستم؛ اما با همه اعتقادی که به راستگویی دیپلماتهایمان دارم، به نتایج این مذاکرات هم امید چندانی ندارم. پس برای تندروها بهتر است سکوت کنند، تا این انگشت اتهام به سوی مقصر اصلی‌اش نشانه رود و اتهام به گردن مجرم حقیقی بیفتد.

شایان ذکر است این سایت اینترنتی جزو جریان رسانه‌ای ذوق‌زده‌ای (وابسته به فتنه‌گران) بود که طی چند هفته گذشته با جعل و تحریف و انتشار اخبار یک‌سویه تلاش کردند خوش‌بینی نسبت به مذاکره با آمریکا را ترویج کنند و توافق با آمریکا را تمام شده قلمداد نمایند و از این جهت، تحلیل اخیر آنها نوعی پیشرفت شعوری و معرفتی است اما معلوم نیست چرا به جای اینکه عذر تقصیر نزد مخاطبان بیاورند و با صدای بلند اعلام کنند که اگر خائن نبوده‌اند لااقل درک سیاسی لازم درباره ماهیت شیطان بزرگ را نداشته‌اند، همچنان تحلیل‌گران منتقد و آگاه نسبت به ماجرا را تخطئه می‌کنند و از آنها می‌خواهند ساکت شوند و واقعیت را گزارش نکنند؟!سایت یاد شده از جمله سایت‌هایی بود که کوشیدند با تحریف سخنان وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا توهین علنی وی در فریبکار ژنتیکی توصیف کردن ایرانیان را کتمان کنند اما ظاهراً تراکم خبرهای حاکی از زورگویی و دغلبازی مقامات آمریکایی، راهی جز فرار به جلوی گردانندگان سایت آینده باقی نگذاشته است.

گردانندگان سابقه‌دار در بهار آبروی عارف را خرج نهضت‌آزادی کردند

کیهان آورده است: فشار به مسئولان و مظلوم‌نمایی برای روزنامه زنجیره‌ای بهار در حالی است که این روزنامه در ارتکاب تخلفات متعدد سابقه‌دار محسوب می‌شود.به دنبال توقیف این روزنامه تحت مدیریت سعید‌ پورعزیزی (مدیرکل اطلاعات و اخبار ریاست‌جمهوری در دولت اصلاحات) که در پی جسارت به امامت امیرمومنان علی علیه السلام در آستانه عیدغدیر صورت گرفت، ائتلاف جریان رسانه‌ای ضد انقلاب و فتنه سعی کردند با به حاشیه انداختن خیانت انجام گرفته، برای همکاران بیکار شده روزنامه مذکور اشک تمساح بریزند و توقیف این روزنامه را مجازاتی سنگین وانمود کنند. در همین زمینه برخی همکاران نشریات زنجیره‌ای در حاشیه جلسه دولت به وزیر ارشاد گفته‌اند آیا قول می‌دهید که روند توقیف روزنامه‌ها سیر نزولی داشته باشد و آیا شما از تعطیلی روزنامه بهار متأثر شدید؟ که علی جنتی در پاسخ می‌گوید بله ما متأسفیم و قول می‌دهیم!

محمدرضا عارف نیز که مشخصا در انتخابات از سوی روزنامه بهار تبلیغ می‌شد، در دیدار اعضای جامعه فارغ‌ا‌لتحصیلان دانشگاه امیرکبیر، گفته که راه برخورد با «خطای احتمالی» یک رسانه نباید توقیف آن رسانه و بیکار شدن خبرنگاران و کارکنان باشد.مظلوم‌نمایی رسانه‌های زنجیره‌ای و شروع از پله دوم ماجرا در حالی است که مرور سابقه روزنامه بهار نشان می‌دهد این روزنامه طی 13 سال گذشته به خاطر ارتکاب جرایم سنگین 3 بار توقیف شده و این چهارمین بار است که توقیف می‌شود. روزنامه زنجیره‌ای بهار نزدیک به حزب مشارکت اولین‌بار در تاریخ 19 مرداد 1379 با حکم رئیس شعبه 1458 دادگاه عمومی تهران توقیف شد. این توقیف بنابر اعلام دادگاه به خاطر عدم توجه به تذکرات متعدد صورت گرفت. اطلاعیه دادگاه اعلام می‌کرد: این روزنامه مبادرت به درج و انتشار اخبار ساختگی و کذب علیه نهادها و مسئولان نظام به قصد تشویش اذهان عمومی و تشنج‌آفرینی نموده است.

روزنامه بهار همچنین در تاریخ‌های 22 دی‌ماه 1381 و 30 خرداد 1389 به خاطر محکومیت کیفری مدیرمسئول، اهانت به مسئولان رسمی، انجام فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب و افترا به نهادهای رسمی توقیف شده اما با خوش‌خیالی و کوتاهی برخی مراجع رسمی مجددا امکان فعالیت پیدا کرد که سرانجام کار را به انکار امامت و ولایت امیرمومنان در آستانه عیدغدیر رساند این توسط قلم یکی از اعضای نهضت آزادی نگاشته شده بود. در واقع عدم مجازات مدیر و گردانندگان اصلی این نشریه باعث گستاخی و حرمت‌شکنی اخیر وی شد و این در حالی است که مجازات افراد سابقه‌دار قانونا تشدید می‌شود.

پیش از این سایت اصلاح‌طلب فرارو اعلام کرده بود 100 درصد سهام روزنامه بهار به بنیاد امید ایرانیان (وابسته به محمدرضا عارف) واگذار شده است و گفته می‌شود در زمان انتخابات این میزان 55 درصد کل سهام روزنامه بود و در اختیار حمید عارف فرزند محمدرضا عارف قرار داشت.سایت اینترنتی روز آن‌لاین نیز که توسط شماری از روزنامه‌نگاران فراری اداره می‌شود، به نقل از یک روزنامه‌نگار در تهران، از خوشحالی «صادق» (مشاور ارشد دکتر روحانی) نسبت به تعطیلی بهار خبر داده و می‌افزاید: «پس از رفع توقیف روزنامه بهار و انتشار آن در دوره جدید یعنی دی‌ماه سال گذشته، مدیرمسئول روزنامه برای روزنامه با اسپانسرهای زیادی وارد گفتگو شد که همان ابتدا با پسر محمدرضا عارف یعنی حمید عارف از طریق یکی از دوستان آشنا می‌شود. حمید عارف تازه از آمریکا به تهران آمده بود، آن هم برای اینکه زمینه کاندیداتوری پدرش را فراهم کند.

براین اساس بین حمید عارف و سعید پورعزیزی با هدف حمایت از عارف در انتخابات ریاست‌ جمهوری قراردادی به امضا می‌رسد. ابتدا سهامی میان دو طرف رد و بدل نمی‌شود و تنها در این حد بود که از عارف در انتخابات حمایت شود در ازای آن برخی هزینه‌ها از جمله وسایل مورد نیاز تحریریه و کامپیوترها و... و بخشی از حقوق توسط مجموعه عارف پرداخت شود. بعد کم‌کم و حدود اسفندماه قراردادها توسعه پیدا می‌کند به این ترتیب که 55 درصد از سهم روزنامه به حمید عارف واگذار می‌شود. براین اساس مقرر می‌شود که سهم بیشتری از پرداخت‌های روزنامه توسط عارف باشد، هر چند در این میان گاه اختلاف‌هایی به وجود آمده مبنی بر اینکه پورعزیزی هم باید در پرداخت‌ها سهمی داشته باشد و همین اختلافات در یک یا دو ماه منجر به تاخیر در پرداخت حقوق تحریریه شد. با این حال با پادرمیانی‌هایی این اختلافات فیصله پیدا می‌کند. اما پسر عارف با اکراه سهم خود را پرداخت می‌کرد چرا که معتقد بود باید روزنامه هر روز عکس عارف را عکس یک کند. در جلسه‌ای با حضور تحریریه روزنامه بهار با اعضای ستاد عارف، آقای توفیقی هم‌چنین درخواستی داشت. آقای صالحی‌امیری که آن زمان در ستاد عارف بود و بعد با خارج کردن برخی طرح‌های این ستاد به ستاد روحانی رفت، هم‌چنین اعتقادی داشت. یعنی تفکر حاکم بر دفتر عارف این بود که چون هزینه روزنامه پرداخت می‌شود، باید روزنامه تمام قد عکس و تیتر عارف را منتشر کند. قرارداد روزنامه اسما بین پورعزیزی و بنیاد امید ایرانیان بوده ولی رسما بین پورعزیزی و پسرعارف بود. در ضمن هفته گذشته هم طی قراردادی قرار بود 100 درصد سهام روزنامه به این بنیاد انتقال پیدا کند. بر همین اساس شورای سیاست‌گذاری تعیین شده بود شامل رسولی محلاتی، پسرعارف و پسر کاظم بجنوردی، رئیس دایره المعارف اسلامی».شایان ذکر است گردانندگان آلوده بهار به بهانه حمایت انتخاباتی از عارف، عملا تبدیل به ارگان سران گروهک نهضت آزادی شده بودند و مصاحبه‌های مفصل و متعددی با عناصری نظیر ابراهیم یزدی و هاشم صباغیان و... به چاپ رساندند.

اصلاح‌طلبان یزد کامروا نشدند

روزنامه کیهان نوشت: بی‌میلی دولت نسبت به 3 نامزد اصلاح‌طلبان برای استانداری یزد و انتخاب فردی دیگر، موجب دلخوری در میان طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان طلبکار شد.هر چند سیدمحمد میرمحمدی استاندار جدید یزد، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز (وابسته به عیسی کلانتری و نزدیک به کارگزاران) است اما پیش از این طیفی از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای به وزیر کشور از وی خواسته بودند از میان (علی‌اکبر اولیاء، غلامعلی سفید و سیدحمید کلانتری) یکی را به عنوان استاندار یزد به دولت معرفی کند. در نامه این طیف به وزیر کشور ادعا شده بود «آنچه مایه نگارش نامه گردید، میدان نیافتن برخی اشخاص و محافلی است که در عین زاویه داشتن با دولت تدبیر و امید و با القای تفرقه میان نیروهای حامی رئیس‌جمهور، درصدد ایجاد فشار و اعمال سلایق شخصی و گروهی در فرآیند انتخاب استاندار هستند.

هیئت دولت در جلسه دیروز خود میرمحمدی را که دارای سابقه معاونت پارلمانی وزارت کشاورزی است، به عنوان استاندار یزد معرفی کرد و این در حالی است که روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد صبح دیروز با پیش‌بینی این انتخاب در تیتر صفحه اول خود نوشته بود «شوک منفی به مردم[!؟] استان یزد با شایعه انتخاب استاندار جدید» آفتاب یزد میرمحمدی را فاقد صلاحیت دانسته بود.ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در برخی استان‌ها با طلبکاری استانداری را سهم و غنیمت انتخاباتی خود می‌دانند و به همین دلیل برخی کش و قوس‌های جدی در میان ستادها بروز کرده است.

جام جم:احتمال پیشنهاد نخست‌وزیر عراق به مقامات آمریکایی برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن

روزنامه جام جم نوشت: درحالی که پیش از این از سلطان قابوس پادشاه عمان به عنوان میانجی ایران و آمریکا نام برده می‌شد، اکنون مقامات عراقی از احتمال پیشنهاد نخست‌وزیر عراق به مقامات آمریکایی برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، این خبر همزمان با سفر نخست‌وزیر عراق به واشنگتن منتشر شده و اختصاص به میانجیگری عراق میان دو طرف در بحران سوریه و نیز پرونده هسته‌ای ایران دارد. با وجود این برخی مقامات آمریکایی گفته‌اند که نیاز چندانی برای میانجیگری با ایران نمی‌بینند.

کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا نفوذی بودند یا خودسر

جام جم آورده است: ماجرای پرتاب کفش به‌سوی رئیس‌جمهور در مراسم استقبال از او پس از بازگشت از سفر نیویورک، پس از قریب به 40 روز با واکنش رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله روبه‌رو شده و او طی سخنانی در کرسی آزاد‌اندیشی دانشگاه اصفهان گفته است: در آن مقطع دو دسته به استقبال ایشان رفتند؛ یک عده طرفدار و یک عده منتقد. البته کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا توهین‌کنندگان که در گروه ما قرار داشتند، یا از نیروهای نفوذی مقابل بودند یا از جریان خودسر.

سخنگوی قوه قضاییه نیز دیروز در حاشیه چهارمین همایش سراسری طب و قضا در شیراز در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضع توهین‌کنندگان و پرتاب‌کنندگان ‌کفش به رئیس‌جمهور گفت: تاکنون پرونده‌ای برای توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور به دستگاه قضایی ارسال نشده است.

وی با بیان این‌که در این زمینه تحقیقات از برخی افراد انجام شده، گفت: دستگاه قضا بسرعت با افرادی که به شخصیت‌ها، مقامات دولتی و کارکنان در حال خدمت بی‌حرمتی کنند، برخورد خواهد کرد.وی با تائید این‌که برای پرونده پ. الف، بازیگر زن سینما حکم صادر شده است، انتشار برخی اخبار مبنی بر بازداشت وی را تکذیب کرد.

تقوی: پیشنهاد دادند شعار «مرگ بر آمریکا» را حذف کنیم

جام جم نوشت: تنور حرف و حدیث‌ها درباره گفتن یا نگفتن شعار مرگ بر آمریکا هنوز داغ است و در تازه‌ترین اظهارنظرها، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفته که «فقط یک تلفن چندثانیه‌ای بین مقامات ایران و آمریکا برقرار شد، اما بعضی‌ها قند در دلشان آب شده و به ما پیشنهاد می‌دادند شعار مرگ بر آمریکا را از نماز جمعه برداریم. برخی‌ از هول حلیم دارند توی دیگ می‌افتند.»

به گزارش سایت جهان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در دانشگاه آزاد کرمانشاه عنوان کرده: مگر آمریکا چه کرده که ما باید شعار مرگ بر آمریکا را برداریم؟ مگر نه این است که هواپیمای مسافربری ما را زد، از صدام علیه ایران حمایت کرد، حلقه‌های تحریم را یکی پس از دیگری تنگ‌تر کرد و املاک و دارایی‌های ما را بلوکه کرد؟

سفر شخصی با عنوان «وزیر»

جام جم از قول فارس نوشت: نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس گفت: خبری که در برخی رسانه‌ها با عنوان «سفر شخصی یک عضو دولت با عنوان وزیر» مطرح شده، مربوط به محمدرضا نعمت‌زاده است.

قاضی‌پور در ادامه با بیان این‌که اگر وزیری قصد سفر شخصی به خارج از کشور داشته باشد، نباید این سفر به عنوان وزیر انجام شود، گفته: آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت اخیرا سفر یک‌روزه‌ به امارات داشته؛ پرسش من از وزیر محترم این است که اگر این سفر شخصی بوده، چرا با عنوان وزیر انجام شده و اگر سفر رسمی بوده، چرا هیچ هیاتی ایشان را در این سفر همراهی نکرده است.

واکنش توکلی به پیشنهاد کرباسچی درباره ناطق‌نوری

جام جم آورده است: پس از آن‌که غلامحسین کرباسچی پیشنهاد کرد، اصلاح‌طلبان با اجماع روی ناطق‌نوری، وارد عرصه انتخابات مجلس دهم شوند، احمد توکلی در واکنشی به این پیشنهاد به فارس گفت: ‌شأن آقای ناطق نوری بالاتر از آن است که مورد استفاده یک حزب یا یک گروه خاص قرار بگیرد.

پخش شیرینی پس از عدم اعتماد مجلس به صالحی‌امیری

جام جم نوشت: سایت انتخاب، از جمله رسانه‌های حامی دولت مدعی شده «بعد از اعلام آرای نمایندگان و منتفی شدن حضور صالحی‌امیری در رأس وزارت ورزش‌ و جوانان، به شکرانه این اتفاق در بخش‌هایی از این وزارتخانه از جمله روابط‌عمومی، معاونت پارلمانی و خبرگزاری وابسته به این وزارت، شیرینی و شکلات پخش شده است!»

براساس گزارش این سایت، «جریانی که در رأس مدیریت این بخش‌ها در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفته، تلاش گسترده‌ای برای منتفی شدن حضور سلطانی‌فر و صالحی‌امیری انجام داده و سعی در روی کار آمدن گزینه تحت حمایت خودشان دارند که اکنون ریاست یکی از فدراسیون‌های ورزشی را برعهده دارد و حتی مدعی شده‌اند که در صورت معرفی گزینه‌ای غیر از این شخص، همچنان با قدرت به فعالیت و لابی خودشان برای رای منفی مجلسی‌ها ادامه می‌دهند!»

بازگشت «وطن امروز» روی دکه‌ها

جام جم آورده است: در حالی‌ که انتشار روزنامه «وطن ‌امروز» پس از پنج سال فعالیت مستمر در مردادماه امسال به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، باشگاه خبرنگاران خبر داده است که از یازدهم آبان و پس از سه ماه، این روزنامه بار دیگر انتشار خود را از سر می‌گیرد.

ایران: چگونه می توان رئیس 11 دولت شد؟

روزنامه ایران نوشت: مجتبی رحماندوست نماینده تهران در نطق میان دستور خود چند پیشنهاد مختلف داد. یکی از آن‌ها خطاب به رئیس جمهور بود به این شرح؛ هر وزیر دولت، جلسات ادواری با کلیه وزرای قبلی آن وزارتخانه برقرار کند. در این جلسه تمامی وزرای ادوار بتوانند آزادانه نظر خود را ابراز کنند تا آقای روحانی به جای این‌که رئیس دولت یازدهم باشند رئیس 11 دولت شود. او همچنین به ارائه پیشنهاداتی برای مبارزه با مواد مخدر و بیکاری در کشور پرداخت و گفت: پیشنهاد می‌کنم خیرین مبارزه با موادمخدر در کشور تشکیل شود تا در همکاری با بسیج و ناجا این ام‌الفساد را از ایران ریشه کن کنند. استانداران هم موظف شوند تا یک شهر از استان خود ولو یک شهر کوچک را از مواد مخدر پاک کنند.وی افزود: همچنین خیرین اشتغال تشکیل شود تا در همکاری با بسیج و وزارت کار و توسعه مشاغل خانگی به این مهم اقدام کنند.

مداحان سیاسی باشند، اما سیاست‌زده نه

ایران آورده است: شنیدیم که جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران خطاب به مداحان پاسدار گفت که سیاسی باشید اما سیاست‌زده نشوید. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی درهمایش سالانه مداحان پاسدار گفته که مداحان در عین انقلابی و جهادی بودن طوری صحبت نکنند که بهانه به دست دشمن بدهند. ضمن این‌که باید ظرفیت مخاطبین را بشناسند. حاج‌صادقی به مداحان پاسدار توصیه کرده که سیاسی باشید، اما سیاست‌زده عمل نکنید. برادری جمله‌ای گفت، دیدیم که چقدر دامن زدند. اصل مداحی را از روزنامه‌هایشان زیرسؤال بردند. بنابراین طوری برخورد کنید که بهانه به دست‌شان ندهید.

یهودیان تاریخ ما را نوشته اند؟

روزنامه ایران نوشت: با خبر شدیم که حسین‌ الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله در دانشگاه اصفهان تاریخ ایران را نوشته یهودیان دانست.‌الله کرم که با موضوع امریکا تعامل یا تقابل سخن می‌گفت در پاسخ به سؤالی گفت که متأسفانه تاریخ ایران و کوروش را این‌گونه برای ما ساخته‌اند، یهودیان این تاریخ را ایجاد کرده‌اند. این را تمام مطالعات تاریخدانان ما اثبات می‌کند.او در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «هم طرفداران دولت و یک جریان خاص و هم‌گروه مقابل آن‌ها مذاکرات هسته‌ای را پذیرفته‌اند»، افزود: اگر به پس از بازگشت آقای روحانی از نیویورک توجه شود، می‌بینیم دو دسته به استقبال ایشان رفتند؛ یک عده طرفدار و یک عده منتقد. البته کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا توهین‌کنندگان که در گروه ما قرار داشتند، یا از نیروهای نفوذی مقابل بودند یا جریان خودسر وارد شده بود.

رد گمانه‌زنی‌های حضور ناطق نوری در انتخابات آتی مجلس

ایران آورده است: خبر رسیده که یک مقام آگاه با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها نسبت به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتخابات دوره بعد مجلس شورای اسلامی گفته است: رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری همانگونه که پیش از این اعلام کرده است قصد حضور در انتخابات را ندارد. به گزارش پایگاه خبری سفیر، این مقام آگاه تصریح کرد: به نظر می‌رسد گمانه زنی برای حضور ایشان در انتخاباتی که هنوز تا برگزاری آن بیش از دو سال مانده است نمی‌تواند خیرخواهانه تلقی شود و اهداف سیاسی خاصی به دنبال آن است.

برخی از نزدیک شدن خانواده امام به مردم بیم دارند

ایران نوشت: یک خبر دیگر این که نعیمه اشراقی نوه امام خمینی(ره) در پی حاشیه‌هایی که اخیراً برای ایشان پیش آمده طی گفت‌وگویی یک بار دیگر انتساب اظهاراتش علیه شهیدان را تکذیب کرد. او همچنین گفته که عده‌ای می‌خواهند ما را خراب کنند.وی در توضیح این‌که این افراد چه کسانی هستند گفت: اگر بخواهم شفاف بگویم، دو گروه در امر تخریب چهره و دروغ‌پراکنی علیه بیت امام(ره) با هم متحد شده‌اند؛ عده‌ای از افراد تندرو که از اول هم مخالف «جمهوری اسلامی» بودند و می‌خواستند «حکومت اسلامی» راه بیندازند، همان‌هایی که امام(ره) اجازه ندادند به هدف‌شان برسند و گروه دوم ضدانقلاب خارج‌نشین. این‌ها نمی‌توانند ببینند که نزدیکان امام(ره) به مردم نزدیک بشوند و کوچک‌ترین محبوبیتی بین مردم به‌دست بیاورند. در واقع از مطرح‌شدن اعضای خانواده امام(ره) بیم دارند چون می‌خواهند همان تصویری را که مدنظر خودشان است از بیت امام(ره) نشان دهند.

مدیرعامل خبرگزاری مهر استعفا کرد

ایران آورده است: دست آخر این که رضا مقدسی به‌دلیل آنچه «شرایط بد مالی» اعلام شده است، از سمت خود در خبرگزاری مهر استعفا کرد. به گزارش ایسنا، مدیرعامل خبرگزاری مهر در جلسه‌ای که با دبیران گروه‌های خبری این خبرگزاری داشت، از آن‌ها خداحافظی و خبر استعفای خود را به آن‌ها اعلام کرد؛ اما هنوز از این‌که سازمان تبلیغات اسلامی، استعفای او را پذیرفته است یا خیر، خبر قطعی در دست نیست.پیام تیرانداز - سردبیر کل خبرگزاری مهر- نیز حدود یک‌ماه پیش از سمت خود استعفا کرد. برخی خبرنگاران این خبرگزاری در گفت‌وگویی، اظهار کردند که خبرنگاران حق‌التحریر این خبرگزاری نزدیک به دوماه است که حقوق نگرفته‌اند و خبرنگاران قراردادی نیز از دوماه پیش، اضافه‌کاری‌های خود را دریافت نکرده‌اند.

جوابیه دانشگاه آزاد

ایران نوشت: در پی انتشار یک خبر در یکی از سایت‌های خبری با عنوان «بازگشت دانشگاه آزاد به دوران مدیریت خانوادگی»، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی در جوابیه‌ای نوشت: به اطلاع می‌رساند فرزندان دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دارای هیچ گونه مسئولیت رسمی و غیررسمی در سازمان مرکزی و واحد علوم تحقیقات این دانشگاه نیستند.

تهران امروز: توضیحات اژه‌ای درباره پرتاب کفش در فرودگاه

روزنامه تهران امروز نوشت: سخنگوی قوه قضائیه درباره موضوع پرتاب کفش در فرودگاه هنگام بازگشت رئیس‌جمهور از سفر نیویورک، گفت: از افرادی تحقیق شده ولی هنوز پرونده به دادگاه ارسال نشده است. حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه چهارمین همایش سراسری طب و قضا در شیراز در جمع خبرنگاران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت بازداشت پگاه آهنگرانی، گفت: این موضوع صحت ندارد.

رسایی: شب‌نامه کجا بود

تهران امروز آورده است: حمید رسایی در باره توزیع شب نامه‌ای ضد صالحی‌امیری در روز رای‌گیری در صحن مجلس، گفت: در جریان رای‌گیری صلاحیت وزرای پیشنهادی، برخی از پشت تریبون به عنوان موافق و مخالف اعلام موضع کردند و برخی هم حسب وظیفه نمایندگی خارج از تریبون و به صورت مکتوب موضع‌شان را اعلام کردند از جمله روحانیون مجلس طی نامه‌ای نظرشان را گفتند که صلاح نمی‌دانند به صالحی‌امیری رای داده شود ضمن اینکه آرزو کردند در جای دیگری از او استفاده شود. وی افزود: این در حالی بود که خانه ملت با تیتر «توزیع‌نامه علیه وزیر پیشنهادی در صحن علنی» نوشت که برخی از نمایندگان نسبت به توزیع شب‌نامه در مجلس تذکر داده بودند؛ در حالی‌که نامه روحانیون به صورت رسمی با اسم و امضا منتشر شده بود. البته من طلبه کوچکی هستم اما آقایان آشتیانی، سالک و آقاتهرانی که همه استاد من هستند این نامه را امضا کرده بودند اما آیا این شب‌نامه است؟

برادران «ر» متهمان پرونده پتروشیمی

تهران امروز نوشت:  محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با «نسیم» از بررسی پرونده پتروشیمی بیستون در این کمیسیون خبر داد و گفت: این پرونده از سوی وزارت اطلاعات به ما ارجاع شده است. وی افزود: درخصوص نحوه واگذاری این پتروشیمی مسائلی وجود دارد؛ برادران «ر» از متهمان این پرونده هستند

دفاع وزیر «احمدی‌نژاد» از «روحانی»

تهران امروز آورده است: نخستین وزیر رفاه کابینه محمود احمدی‌نژاد معتقد است حسن روحانی رئیس دولت یازدهم حق دارد از شرایط اقتصادی کشور ناراضی باشد و باید برای عبور از شرایط سخت کنونی به دولت جدید یاری رساند. پرویز کاظمی در گفت‌وگو با نواندیش با اشاره به این موضوع گفت: انتظارات از دولت باید انتظاراتی معقول باشد.به هر حال کشور در هشت سال گذشته ندانم کاری و سوءمدیریت‌های زیادی را به خود دید و به همین دلیل با وجود درآمدهای نفتی چشمگیر، مشکلات زیادی را تجربه کرد و به همین دلیل باید به حسن روحانی این حق را داد که از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کند و شرایط را به اطلاع مردم برساند. وی افزود: باید پذیرفت که تحریم‌های ناجوانمردانه بر اقتصاد ایران اثر گذاشته، این در حالی است که می‌توانستیم تدابیری اتخاذ نماییم که در این شرایط قرار نگیریم. متاسفانه با روش‌ها و برخوردهای نامناسب کشور را در شرایط دشوار قرار دادیم که خروج از آن به سادگی میسر نیست.

قدس: پورمحمدی: ماجراجویی بود

قدس از قول تسنیم نوشت: مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این سوال که اخیرا برخورد خوبی با دختران میرحسین موسوی صورت نگرفته است، گفت: بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده و این حرفها حاشیه‌سازی است و دولت هم بنا ندارد وارد این حاشیه‌ها شود.

درخواست ‌نماینده‌ ایران از آمریکا

قدس از قول فردا نوشت: غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در نیویورک روز سه شنبه در مجمع سازمان ملل متحد به عنوان یکی از اعضای جنبش عدم تعهد از مقامات کاخ سفید خواست تا تحریم ها علیه کوبا را قطع کرده و به حق حاکمیت این جزیره احترام بگذارند.

خراسان رضوی نخستین مقصد نیست

قدس از قول تسنیم نوشت: محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مورد انتخاب خراسان رضوی به‌عنوان اولین مقصد سفرهای استانی اظهار داشت: خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که به لحاظ معنویت مطرح است اما هنوز به عنوان اولین استان انتخاب نشده است.

مدیرعامل مهر استعفا کرد

قدس از قول ایسنا نوشت: رضا مقدسی به‌دلیل آنچه «شرایط بد مالی» اعلام شده است،‌ از سمت خود در خبرگزاری مهر استعفا کرد. هنوز از این‌که سازمان تبلیغات اسلامی، استعفای او را پذیرفته است یا خیر، خبر قطعی در دست نیست.

دیپلمات مست عربستانی، خودش رفت

قدس از قول ایسنا نوشت:  یک مقام آگاه در وزارت خارجه با تکذیب اخبار منتشر شده درباره‌ اخراج دیپلمات عربستان سعودی خاطرنشان کرد: این دیپلمات کشور را ترک کرده و مراتب خروج وی از طریق سفارت عربستان در تهران به وزارت خارجه اعلام شده است.

جنتی: از توقیف بهار متأسفم

قدس از قول فارس نوشت: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: من از توقیف روزنامه بهار متأسفم و امیدوارم راه‌های دیگری به جز توقیف پیدا کنیم. وی همچنین درباره تک خوانی خانم‌ها، اظهار داشت: در این رابطه در بین آقایان مراجع اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند اگر صدا مفسده انگیز نباشد، اشکالی ندارد. وزیر ارشاد در خصوص حضورش در کنسرت بانوان، گفت: من اهل این کارها نیستم.

ادعای روزنامه لبنانی درباره نصرا...

قدس از قول فارس نوشت: روزنامه النهار لبنان به نقل از برخی منابع 8 مارس که به هویت این افراد اشاره نکرد، مدعی شد که سید حسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان اخیرا به دمشق سفر کرده و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرده است.

سخنگوی دولت: مصاحبه نمی‌کنم

قدس از قول ایسنا نوشت: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت‌ که بعد از حضور در جلسه علنی مجلس برای دفاع از لایحه اصلاح قانون بودجه 92 در جلسه هیأت دولت حضور یافته بود، خطاب به خبرنگاران رسانه‌ها، گفت: بعد از تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 با خبرنگاران صحبت می‌کنم.وی افزود: فعلاً بنایی برای صحبت با خبرنگاران رسانه‌ها ندارم.

4 هزار عرب خود را منفجر کرده‌اند

قدس از قول مهر نوشت: فرمانده نیروهای ویژه عراق گفت: حدود چهار هزار عامل انتحاری از کشورهای عربی در کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان دخالت داشته اند. وی افزود: از مجموع این افراد 1200 فلسطینی و اردنی،300 سعودی،250 یمنی،200سوری، 99 مصری، 44 تونسی، 40 تن از لیبی، قطر، امارات و بحرین نیز هر کدام 20 عامل انتحاری به عراق فرستاده اند که همگی خود را منفجر کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها