در حالی که گروهی با نام جیش‌العدل، مسئولیت حمله تروریستی سراوان را که به شهادت 14 نفر از مرزبانان کشورمان منجر شد، بر عهده گرفته است، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تشریح کامل این حادثه از حمایت پنج کشور منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از تروریست‌ها خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۱۰۹

به گزارش مهر، سردار حسین ذوالفقاری دیروز در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اطلاعاتی در اختیار داریم که دو کشور به تامین منابع مالی تروریست‌ها اقدام می‌کنند، افزود: برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به تجهیز و پشتیبانی از گروهک‌ها اقدام می‌کنند ضمن این‌که سه کشور در منطقه پشتیبانی اطلاعاتی تروریست‌ها را بر عهده دارند.

ذوالفقاری درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت 4 و 20 دقیقه عصر جمعه، زمانی که یکی از واحدهای مرزبانی قصد داشت نیروها را در محل کمین مستقر کند، تروریست‌ها از قبل در ارتفاعات مستقر شده بودند و به تیراندازی به سمت نیروها اقدام کردند. البته در بررسی صحنه مشخص شد که نیروها واکنش خوبی را نشان دادند، اما این اتفاق در شرایط نابرابر رخ داد.

وی افزود: همزمان با حضور نیروهای کمکی، تروریست‌ها با استفاده از تاریکی هوا از نقطه صفر مرزی متواری شدند. در بررسی رد پای آنها مشخص شد این افراد از مسیرهای مختلفی در نقطه صفر مرزی متواری شده‌اند.

به عهده‌گیری حمله از سوی یک گروهک تروریستی

در همین حال یک گروه تروریستی موسوم به «جیش‌العدل» که خود را «ارتش عدالت و برابری» معرفی می‌کند در یک وبلاگ فارسی‌زبان، مسئولیت شهادت مرزبانان نیروی انتظامی ایران در روز جمعه گذشته را بر عهده گرفته است.

به گزارش فارس، برخی ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که گروهک جیش‌العدل توسط جریانی منشعب شده از گروهک عبدالمالک ریگی به رهبری فردی به نام عبدالرحیم ملازاده با نام مستعار صلاح‌الدین فاروقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها