به بهانه دریافت سبد کالا رخ داد

سرقت 10 میلیون تومانی پسر از پدر

رمز دوم کارت خود را مقابل دیگران تغییر ندهید

مرد کلاهبردار​، حساب مردم را خالی می​کرد

مردی که به بهانه برنده شدن مردم در قرعه‌کشی‌های مختلف، به حساب آنها نفوذ و پولشان را سرقت می‌کرد، از سوی پلیس فتای غرب استان تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۹۷۹۳
مرد کلاهبردار​، حساب مردم را خالی می​کرد

به گزارش جام‌جم، سرهنگ اصغر باقریان، رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در این باره به خبرنگار ما گفت : چندی پیش مردی با حضور در پلیس فتا از مردی به اتهام سرقت پول‌هایش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او با دریافت پیامکی مبنی بر این که وی در قرعه‌کشی برنده چند میلیون تومان پول شده پس از تماس با شماره تلفن مورد نظر مردی از او می‌خواهد برای دریافت پول جایزه به یک خودپرداز مراجعه کند.

وی افزود: شاکی نیز با اعتماد به این مرد، زبان دستگاه را تغییر داده و طبق خواسته او عمل می‌کند و منتظر می‌ماند تا پول جایزه به حسابش واریز شود.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران یادآور شد: مرد غریبه در تماس دوباره، مدعی می‌شود پول میلیونی تا دو ساعت دیگر به حسابش واریز می‌شود، اما شاکی در بررسی حسابش متوجه می‌شود به جای واریز به حسابش، سه میلیون تومان از موجودی‌اش نیز سرقت شده است و موفق به یافتن مرد غریبه نمی‌شود.

باقریان افزود: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، در ادامه معلوم شد پولی که از حساب شـــاکی برداشت شده، به حساب یک مرد واریز و دوباره از حساب او به همراه مبالغی دیگر اینترنتی برداشت شده است.

اعتراف متهم اینترنتی

وی افزود: در ادامه مردی که پول دزدی به حسابش واریز شده بود، به پلیس فتا احضار و در تحقیق از او معلوم شد نه تنها پولی به حسابش واریز نشده، بلکه چند میلیون تومان پولی را هم که در حسابش بوده سرقت شده و این در حالی است که رمز اینترنتی حسابش فقط در اختیار خودش بوده و نمی‌داند چه کسی با نفوذ به حساب بانکی، پول‌هایش را دزدیده و از نام وی سوءاستفاده کرده است.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران خاطرنشان کرد: در ادامه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس فتا از مردی به اتهام سرقت شکایت کردند. در بررسی‌ها معلوم شد تعدادی از شاکیان به بهانه دریافت جایزه پیامکی، به دام سارق گرفتار شده و از حساب عده‌ای دیگر اینترنتی سرقت شده است.

باقریان افزود: جستجو در این باره ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران فتا، سارق را که یک مرد بود، شناسایی و در غرب استان تهران دستگیر کردند.

متهم در بازجویی به جرمش اعتراف و عنوان کرد با پرسه زدن مقابل دستگاه‌های خودپرداز ، شماره کارت و رمز دوم افراد را به دست می‌آورده و پول‌هایشان را اینترنتی سرقت می‌کرده و در مواردی هم با ارسال پیامک به تلفن همراه شهروندان، با ادعای این که آنها در قرعه‌کشی برنده مبالغی کلان شده‌اند، آنها را فریب می‌داده و مقابل دستگاه‌های خود پرداز می‌‌کشانده و با نفوذ به حسابشان، پولشان را می‌دزدیده و به حساب افرادی که رمز دومشان را در اختیار داشته، واریز و سپس برداشت می‌کرده است.

زنگ خطری برای مردم

سرهنگ اصغر باقریان، رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با هشدار به مردم، از آنها خواست به پیامک‌هایی مبنی بر این که برنده جوایز مختلف از جمله پول شده‌اید، توجهی نکنند و مشخصات خود و کارت اعتباری بانکی شان را در اختیار افراد قرار ندهند. رمز دوم کارت خود را نیز مقابل دیگران تغییر ندهید و از رمز‌هایی که براحتی در دسترس افراد قرار می‌گیرد، استفاده نکنید تا در دام متهمان اینترنتی گرفتار نشوید.

بنا بر این گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از متهم ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها