مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش:

تشکل های بهداشتی در مدارس احیا می شود

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: تشکل های بهداشتی در مدارس احیا و در راستای مشارکت اولیا و دانش آموزان در امور بهداشتی مدارس، توسعه می یابد.
کد خبر: ۶۰۸۹۹۷
تشکل های بهداشتی در مدارس احیا می شود

محمد چینیان گفت:در راستای احیا و توسعه تشکل های بهداشتی یا نهضت داوطلبانه دستورالعمل های بهداشتی تهیه شده که به زودی در اختیار مدیران مدارس قرار می گیرد.

وی افزود: در راستای اجرای این برنامه یکی از وظایف مربیان بهداشت مدارس احیای تشکل های بهداشتی دانش آموزی است تا با کمک دانش آموزان و اولیای آن ها بحث اصلاح الگوی تغذیه در مدارس اجرایی شود.

چینیان با بیان اینکه تشکل های بهداشتی بحث جدیدی نیست، گفت: این طرح پیش از این در مدارس اجرا می شد اما در سال تحصیلی جدید این طرح در مدارس فراگیر می شود.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: پیش از این، تشکل های بهداشتی با کمک بهداشت یاران در مدارس ابتدایی و پیشگامان سلامت در مدارس راهنمایی اجرا می شد اما فراگیر نبود.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی جاری تشکل های بهداشتی با رویکرد و آیین نامه جدید احیا و در قالب نهضت داوطلبانه اجرایی می شود به گونه ای که از پتانسیل اولیا و دانش آموزان در این زمینه استفاده خواهد شد.

چینیان افزود: هم اکنون اولیا از سطح سواد علمی و اجتماعی خوبی برخوردار هستند براین اساس می توان از توان علمی آن ها در کنار مدیر مدرسه استفاده کرد از سوی دیگر ورود اولیا در مدارس سبب ایجاد انگیزه در سایر اولیا و شور و نشاط در دانش آموزان می شود تا از این طریق امور بهداشتی و سلامت در مدارس با کیفیت بهتر اجرا شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها