یک متخصص مغز و اعصاب معتقد است: نمی‌توان بروز هر تشنجی را نشان‌دهنده وجود صرع دانست، زیرا تشنج‌ها می‌تواند علل مختلفی داشته باشد.
کد خبر: ۶۰۸۸۵۹

دکتر آرش بستانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بروز تشنج تکرارشونده بدون هیچ‌گونه علت خاصی از قبیل مصرف دارویی خاص و یا مشکلات داخلی و نیز برخی بیماری‌ها را بیماری صرع می‌نامند، اما بروز هر تشنجی را نمی‌توان نشان‌دهنده وجود صرع دانست، زیرا برخی تشنج‌ها بر اثر مصرف برخی داروها از جمله ترامادول یا حساسیت یا وجود برخی بیماری‌ها در افراد اتفاق می‌افتد.

وی مهم‌ترین عامل بروز بیماری صرع را ژنتیک عنوان کرد و گفت: عوامل محیطی در بروز صرع دخالت ندارد، اما می‌تواند تعداد دفعات و شدت تشنج‌های ناشی از این بیماری را افزایش دهد به طوری که تشنج‌های صورت گرفته از کنترل خارج شود. استرس، کم‌خوابی، مصرف برخی داروها و نیز تب از مهم‌ترین عوامل محیطی تشدیدکننده تشنج‌های ناشی از صرع است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون درمان دارویی و سنتی از جمله درمان‌های غذایی، طب سنتی، انرژی درمانی و طب سوزنی نتوانسته بیماری صرع را به طور قطع درمان و ریشه‌کن کند.

دندان 6 سالگی را با دندان شیری اشتباه نگیرید

یک متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: در شش سالگی از پشت دندان‌های آسیای شیری، دندان‌های آسیای دائم رویش می‌کند که هیچ ارتباطی به دندان‌های شیری ندارد. این دندان‌ها به دندان شش سالگی معروف است و اولین آسیای دائم محسوب می‌شوند.

یحیی برادران نخجوانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: هنگامی که کودک سه ساله می‌شود به طور طبیعی تمام دندان‌های شیری فک بالا و پایین که مشتمل بر 20‌دندان می‌شود را داراست و دهان کودک کاملا پر از دندان شده است. از سه سالگی تا حدود شش سالگی رشد دندان متوقف می‌شود و در اوایل 5.5 سالگی دو دندان پایین می‌افتد تا دندان دائم رویش پیدا کند. وی ادامه داد: اکثر خانواده‌ها این دندان شش سالگی را که دائم است با دندان شیری اشتباه می‌گیرند و به رعایت بهداشت دندان اهمیت نمی‌دهند و متاسفانه این دندان خیلی زود مثل دندان‌های شیری پوسیده می‌شود در صورتی که این دندان دائم است و باید سال‌های سال برای فرد کارایی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها