پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران با حضور ۶۵۰ ناشر داخلی و خارجی از دوم تا نهم آبانماه در مشهد برپا می شود.
کد خبر: ۶۰۸۰۵۱
پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران، 2 تا 9 آبان در مشهد

سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی امروز یکشنبه در یک نشست خبری با اعلام این مطلب، گفت : این نمایشگاه با ۶۵۰ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه کتاب ناشران ایران در حکم بزرگترین جشنواره در عرصه کتاب و کتابخوانی است و بدین منظور تلاش می شود این نمایشگاه با رفع نواقص و ایرادات نمایشگاه سال گذشته در سطح مطلوب تر و کیفیت بالاتری با هدف کسب رضایت بیشتر مردم برپا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث آسیب شناسی نمایشگاه چهاردهم، ضعف اطلاع رسانی از جمله مباحث نارضایتی مردم بود، اظهار کرد: بدین منظور در این دوره همت ستاد اجرایی بر اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب و اثرگذار است.

وی افزود: بخشی از این اطلاع رسانی ها در قالب تبلیغات شهری و بخشی رسانه ای انجام می شود و تفاهمنامه ای هم با صدا و سیمای استان برای پوشش ویژه اخبار نمایشگاه کتاب ناشران ایران انجام شده است.

سرابی خاطر نشان کرد: با توجه به همزمانی آن با ایام عید غدیر رویکرد فرهنگی ویژه ای در بحث مقوله امامت و ولایت مد نظر است و در فعالیت های جنبی نمایشگاه هم به صورت جدی در قالب موضوع کتاب و کتابخوانی مورد توجه قرار می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: بن های الکترونیکی ویژه ای هم برای علاقه مندان خرید کتاب از نمایشگاه تدارک شده است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، آیین گشایش نمایشگاه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

سرابی اظهار کرد:با توجه به تقارن هفته کتاب ایران با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و قرارگیری در ماه محرم امسال زمان برگزاری نمایشگاه را زودتر و در ایام عید غدیر قرار دادیم.

وی در بحث اعتراض برخی ناشران نسبت به زمان شروع و پایان این نمایشگاه گفت:در بحث برنامه زمانبندی نمایشگاه، ستاد به تنهایی تصمیم گیرنده نیست و از یک طرف با موسسه نمایشگاه های فرهنگی در تهران و از سوی دیگر با نمایشگاه بین المللی مشهد هماهنگ کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: برنامه ما شروع نمایشگاه از پنجشنبه (اول آبان) تا شنبه هفته بعد از آن بود اما به دلیل جابه جایی برنامه نمایشگاه کتاب کرمان این برنامه اندکی جابه جا شد و به جمعه منتقل شد ضمن آنکه نمایشگاه ساختمان دو تا سه روز پس از نمایشگاه کتاب در محل نمایشگاه بین المللی مشهد بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده برگزار می شود.

وی گفت: در برگزاری نمایشگاه ساختمان، به طور معمول از یک هفته قبل فضا در اختیار غرفه داران قرار می گیرد تا دکور و تجهیزات خود را مستقر کنند که در این راستا در حال مذاکره با نمایشگاه بین المللی هستیم تا در صورت امکان نمایشگاه ساختمان را با یکی، دو روز جابه جایی برگزار کنند.

سرابی افزود: در این صورت نمایشگاه کتاب تا پایان روز جمعه 9 آبان ماه دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند از آن استفاده کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها