رئیس اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران از ‌تامین اعتبار ده‌ها میلیارد دلاری پروژه‌های صنعتی و عمرانی از محل فاینانس خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۰۳۶
اعتبار ده‌ ها میلیارد دلاری برای طرح های صنعتی

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد نهاوندیان در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی افزود: با اتکا به ذخایر ارزی، منابع فاینانس و تامین مالی از برخی کشورهای خارجی در حد قابل توجهی تامین خواهد شد که البته مقدمات کار آغاز شده و به زودی خبر آغاز تامین اعتبار ده های میلیارد دلاری را برای طرح های مختلف صنعتی و عمرانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها عمدتا باید با بخش خصوصی باشد اضافه کرد: بخش خصوصی باید آماده کار شود تا اگر فرصتی فراهم شد بهانه نبود بخش خصوصی، فرصت را از این بخش به بخش دولتی منتقل نکند.

نهاوندیان گفت: بخش خصوصی باید مطالعات خود را به مرحله عملیاتی نزدیک کند و از تجربه سایر کشورها نیز بهره گیرد.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آثار تحرکات دیپلماتیک اخیر ایران بر اقتصاد کشور شایسته تاکید است و باید بتوانیم در این تحرکات از همه حقوق مردم ایران پاسداری کنیم.

نهاوندیان در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: در این تحرکات از سویی باید حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بین المللی برسانیم و از سوی دیگر حق پیشرفت اقتصادی ایران را حراست کنیم و موانع حضور ایران در اقتصاد را از سر راه برداریم که این توفیقی بزرگ است.

وی با بیان این‌که ابتکارات ماه‌های اخیر، امیدبخش این توفیقات است گفت: ملاحظه آثار مثبت اقتصادی این رویکرد برای هر ناظر منصفی دشوار نیست؛ آثار گام‌های نخستین را شاهد هستیم و اگر به مرحله توافق‌ها و  عملیاتی‌شدن توافقات برسیم آثار آن ملموس‌تر خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در شورای فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهانی که دو روز پیش برگزار شد نحوه برخورد و ابراز اشتیاق به کسب اطلاع هر چه بیشتر از رویکرد جدید دیپلماسی ایران موجب شد که قرارهایی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی گذاشته شود.

نهاوندیان با اشاره به اینکه تمایل به تبادل هیئت‌ها از سوی کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان در شورای فدراسیون اتاق‌های جهانی قابل قیاس با گذشته نبود گفت: به اصرار رئیس این شورا از نماینده ایران خواسته شد برای ارائه گزارشی از اقتصاد ایران در این شورا وقتی اختصاص دهد و همچنین رویکردی که دولت جدید در مناسبات بین المللی در پیش گرفته است به اطلاع شرکت‌کنندگان در این شورا برسد.

وی افزود: رویکرد جدید دیپلماتیک ایران باید افزایش حضور در اقتصاد جهانی باشد و حق دسترسی فعالان اقتصادی به بازارهای جهانی به عنوان حقی مسلم مورد تاکید قرار گیرد.

نهاوندیان گفت: یکی از نشانه‌های صداقت طرف مذاکره‌شونده باید این باشد که به طور مرحله‌ای زمینه‌های همکاری به طور عملی و ملموس فراهم شود و فقط این مسیر را می‌توان زمینه ساز بازی برد-برد و اعتماد سازی متقابل برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به در پیش بودن روز ملی صادرات افزود: اهمیت روز ملی صادرات به رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش گرانی است.

وی گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم که روز ملی صادرات در کشور به طور واقعی برگزار می‌شود که صادرکنندگان ایرانی از فرصتی برابر برای دستیابی به بازارهای جهانی برخوردار باشند.

نهاوندیان افزود: در این روز باید این نکته تاکید شود که صادرات موفق علاوه بر نیاز به تولید بهره‌ور و پیشرو، به نظام مناسبات بین المللی نیز وابسته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: همچنین باید امسال در روز ملی صادرات این نکته مورد توجه قرار گیرد که حرکت جدید دیپلماتیک باید در راستای قوت دادن به فعالیت‌های تجاری فعالان بخش خصوصی باشد.

وی به اجرای مصوبه 35 بندی اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: رویکرد اصلی این مصوبه اصلاح فضای کسب و کار، کاهش موانع و مقررات و تسهیل دسترسی به منابع است.

newsQrCode
برچسب ها: صنعتی نهاوندیان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها