به گزارش مهر، چند سالی است که خودروسازان بزرگ دنیا بخصوص بعد از شدید شدن تحریمها علیه صنعت خودرو و فراهم نبودن امکان نقل و انتقالات مالی، شرکای ایرانی خود را رها کرده و به کشورهای خود بازگشتهاند؛ بهرغم اینکه سود مطلوبی را در شراکت با خودروسازان ایرانی میدیدند.
حال با شرایط جدید ایران در تحولات بینالمللی، خودروسازان بزرگ دنیا دوباره بازار ایران را مکان مناسبی برای سودآوری کمپانیهای خود دیدهاند و زمزمههای بازگشت آنها به گوش میرسد.
واقعیت این است که ایران، نه تنها بازاری 75 میلیونی را پیش روی آنها قرار میدهد بلکه آنها با توجه به قابلیت تولید در ایران و صادرات به کشورهای منطقه، بر این باورند که ورود به بازار ایران و تولید محصولات خود در این کشور، بازاری حدود 200 میلیون نفری شامل ایران و همسایگانش را پیش روی آنها قرار میدهد.
حال خبرهایی از رفت و آمدها و پیغام مدیران خودروسازان بزرگ دنیا برای مدیران خودروسازی ایران به گوش میرسد و اینکه برخی مدیران کمپانیهای بزرگ دنیا هیاتهایی را برای مذاکره با خودروسازان ایران، به کشورمان اعزام کردهاند. بیشتر این کمپانیهای درحال بازگشت، اروپایی و به طور مشخص آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و سوئدی هستند.
این کمپانیها در پیامهای خود برای راهاندازی خط تولید، انتقال فناوری و ایجاد سرمایهگذاری مشترک با خودروسازان ایرانی ابراز تمایل کردهاند. این درحالی است که این پیغامها چینیها و دیگر خودروسازان رقیب اروپایی را به تکاپو انداخته و آنان درصدد ارائه پیشنهادهای قابل توجهی به خودروسازان ایرانی هستند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: