با توجه به تحقیقات منتشر شده دانشمندان تغذیه از دانشگاه تگزاس، نوع خاصی از چربی ممکن است به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند.
کد خبر: ۶۰۳۹۵۶
این چربی شما را لاغر می کند

پس از بررسی موش‌های اصلاح شده ژنتیکی، محققان دریافتند نوعی رژیم غذایی موجب افزایش سوخت و ساز و کاهش خستگی عضلانی در انسان می‌شود.

«چاد پاتون» استادیار بیوشیمی تغذیه در انجمن تغذیه و همکارانش کنجکاو بودند که چرا ماهیچه‌ های اسکلتی در افراد چاق حاوی نوع خاصی از آنزیم است که موجب شکسته شدن چربی‌های اشباع شده ، می‌شود.

پاتون اظهار کرد: ما از موش‌های اصلاح شده استفاده کردیم و ژنی که باعث تولید آنزیم می‌شود را از موش‌ها دور کردیم و متوجه شدیم که در مقایسه با موش‌های وحشی موش‌های اصلاح شده انرژی بیشتری مصرف می‌کنند.

آنزیمی به نام «SCD1» چربی را به چربی اشباع نشده تبدیل که سوخت و ساز چربی اشباع شده را آسان‌تر می‌کند. کبد این آنزیم را با توجه به محتوای چربی مواد غذایی تولید می‌کند. بافت چرب این چربی را به‌طور تمام وقت به عنوان راهی برای تنظیم خود تولید می‌کند.

پس از مشاهده عضلات اسکلتی در موش‌های اصلاح شده و مقایسه آن با موش‌های وحشی پاتون و همکارانش سطوح بالاتری از چربی اشباع نشده به ویژه اسید لینولئیک در طول رژیم غذایی در آنها کشف کردند.

تیم پاتون دریافت موش‌های اصلاح شده نسبت به موش‌های وحشی وزن کمتری داشتند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
بر اساس تیتر ما نفهمیدیم این چربی تو چه غذایی موجود است ؟
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
بسیار متشكرم لطفا نام این چربی را بنویسید

نیازمندی ها