مصاحبه‌ای برای خندیدن

نتانیاهو:اگر مردم ایران آزاد بودند شلوار جین می‌پوشیدند!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه «بی بی سی فارسی» با تکرار ادعاهای خود علیه ایران، گفته است که ایران باید برنامه هسته ای خود را به طور کامل کنار بگذار
کد خبر: ۶۰۳۹۱۳
نتانیاهو:اگر مردم ایران آزاد بودند شلوار جین می‌پوشیدند!

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای که شنبه شب از تلویزیون «بی بی سی فارسی» پخش شد، هرآنچه در توان داشت برای همراه کردن مخاطب ایرانی با خود انجام داد؛ از به کار بردن عبارات فارسی تا درخواست برای آزاد شدن پوشیدن شلوار جین در ایران!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته برای سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود. وی در این سفر با سخنرانی ها و مصاحبه های متعدد سعی کرد موج تبلیغاتی منفی ای علیه دولت و رویکرد جدید ایران به راه اندازد.

وی در مصاحبه خود با «بی بی سی فارسی» در ابتدا با تمجید از تاریخ ایران، به روابط حکومت ایران با اسرائیل پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرده است. وی یهودیان را ساکنان قدیمی بیت المقدس دانسته و گفته است «این سرزمین آبا و اجدادی ماست».

نتانیاهو در ادامه با استفاده از برخی عبارات فارسی گفت: حالا هم من، از نزدیکی رابطه بین دو طرف، چنانچه صادقانه باشد استقبال می کنم: تلاشی صادقانه برای متوقف کردن برنامه های هسته ای ایران، نه تلاشی دروغین. نه «حرف پوچ». ما «ساده لوح» نیستیم. ما از هرچه واقعی و صادقانه باشد استقبال می کنیم. اما من کتاب روحانی یا بخش هایی از آن را خوندم. این مطالب به فارسی بودند. آنها را دادم ترجمه کردند و خواندم.

وی افزود: روحانی در این مطالب نوشته بود «ما با اروپایی ها راجع به راکتور اصفهان صحبت کردیم و در حالی که مذاکرات ادامه داشت ما ساخت راکتور را تکمیل کردیم». که بخشی از برنامه ایران برای ساخت سلاح هسته ای بود. اگر الان هم برنامه همین است و همین هم به گوش من می رسد، ما آن را رد می کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به انتخابات ایران، گفته است این انتخابات آزاد نبوده، چراکه 700 نفر در آن کاندید شدند اما تنها صلاحیت یک درصد از آن ها تائید شده است. وی ادامه داد: این اسمش دموکراسی نیست. من فکر می کنم اگر مردم ایران آزاد بودند، شلوار جین می پوشیدند، به موسیقی غربی گوش می دادند و انتخاباتی آزاد داشتند.

نتانیاهو با این ادعا که اگر انتخابات ایران آزاد بود، «حسن روحانی» در آن پیروز نمی شد، گفت: آن ها می گویند ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم. بسیار خوب، اگر اینچنین است برنامه های تولید سلاح هسته ای خود را کنار بگذارید. آن را کاملا نابود کنید. بازی هم در نیاورید. کاملا کنارش بگذارید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اما از مجموعه آنچه دارم می بینم، این نتیجه را می گیرم که آنچه دارد اتفاق می افتد، یک بازی است. روحانی نماینده مردم ایران نیست. او نماینده اراده ای برای تغییر است اما این اراده در یک انتخابات آزاد ابراز نشد.

 وی در پاسخ به اظهارات «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران مدعی شده است که تمام دنیای عرب و مردم اروپا از موضع وی حمایت می کنند. نتانیاهو افزود: در اروپا مردم موافق من هستند و موضوع را درک می کنند. مردم خواهان راه حلی دیپلماتیک برای برای پایان دادن به تلاش ایران در جهت دستیابی به سلاح هسته ای هستند. من هم طرفدار همینم. اما می خواهم راه حل، راه حلی واقعی باشد نه راه حلی دروغین.

نتانیاهو در ادامه تنها راه پایان دادن به موضوع هسته ای ایران را پایان دادن به غنی سازی دانسته و گفته است: آنها به غنی سازی احتیاج ندارند. من تاکید می کنم باید کاملا این برنامه ها را کنار بگذارند نه بخشی از آن را. دقیقا مثل سوریه. در سوریه کسی به اسد نگفت خب شما بخشی از برنامه های ساخت سلاح شیمایی را کنار بگذارید. کسی به اسد نگفت تو تنها 20درصد سلاح های شیمایی ات را از بین ببر. نه. باید کل برنامه های ساخت سلاح شیمایی سوریه کنار گذاشته شود. چنانچه توانایی ایران برای ساخت سلاح هسته ای کاملا کنار گذاشته شود، آنگاه می توان تحریم ها را لغو کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو عملا از توضیح در مورد تسلیحات هسته ای اسرائیل خودداری کرده و بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتم متهم کرده است. وی در این مورد گفته است: خب می دانید اسرائیل هیچ کشوری را تهدید به نابودی نکرده، حتی ایران را. هیچ کشوری را. ایران – این رژیم – هر روز حرف از نابود کردن ما می زند. در ارتباط با ان پی تی مشکل خاورمیانه کشورهایی نیستند که آن را امضا نکرده اند. مشکل کشورهایی هستند که ان پی تی را امضا کردند، مثل سوریه، عراق زمان صدام حسین و ایران.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: کشورهایی که ان پی تی را امضا کرده اند ولی آن را زیر پا گذاشته اند و در حال ساخت، یا تلاش برای ساخت سلاح هسته ای بوده اند و رسما گفته اند هدفشان نابودی یک کشور عضو سازمان ملل است. اسرائیل این کار را نکرده. این کارِ آن کشورها و در راس آنها ایران است.

وی با بیان اینکه ایران هنوز از خط قرمزی که او سال گذشته در سازمان ملل ترسیم کرد، عبور نکرده، نوشته است: خط قرمز تعریفی است که ما از درصد خطرناکی غنی سازی اورانیوم می کنیم. منظور 20درصد غنی سازی است که برای ساخت بمب هسته ای کفایت می کند. باید اورانیوم 20درصد غنی شده، 250 کیلوگرم باشد. ایران هنوز از این خط عبور نکرده. در حال حاضر حدود 185 کیلوگرم اورانیوم 20 درصدی در اختیار دارد. اما در عین حال که از این خط عبور نکرده، اورانیوم خود را با غلظت های کمتری غنی کرده و دستگاه هایی ساخته که بتواند این اورانیوم را سریعا با درصد بیشتری، که لازمه ساختن سلاح هسته ای است، غنی کند.

 نتانیاهو در ادامه در پاسخ به این جمله که اسرائیل به ترور دانشمندان هسته ای ایران متهم شده است، گفت: این حرف ها یاوه است. هر بار اتفاقی می افتد اسرائیل متهم می شود. اما معنی اش این نیست که این اتهامات حقیقت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر با رئیس جمهور ایران ملاقات می کردید به او چه می گفتید، گفته است: برنامه خود را متوقف کنید. کنارش بگذارید. با ما بازی نکنید. ما آدم های ساده لوحی نیستیم. ما با هوشیم. من فکر می کنم اکثریت مردم می خواهند راه حل این مساله، صلح آمیز باشد اما کسی نمی تواند ما را گول بزند. ما باهوشیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه بر خلاف «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که اخیرا چند بار تاکید کرده است به دنبال تغییر نظام در ایران نیست، بارها ابراز امیدواری کرده است که نظام ایران تغییر کند.

نتانیاهو در بخشی دیگر از این مصاحبه نیز به موضوع صلح با فلسطینی ها پرداخته و گفته است «ما برای منافع خودمان هم که شده در صدد صلح با فلسطینیان هستیم چرا که می خواهیم به منازعه با همسایگان فلسطینی مان پایان دهیم». وی بار دیگر شرط دستیابی به صلح با فلسطینی ها را به رسمیت شناخته شدن اسرائیل تعیین کرده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۵
رنجبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
اگر اقای نتانیاهو دیكتاتور نبود مردم سرزمین های اشغالی را به آرزویشان میرساند
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
یكی به این نتانیاهو حالی كن كه حداقل یك سوم مردم ایران از وقتی شلار جین درست شد دارن می پوشنش .فكر كنم اطرافیانش فیلم های زمان قاجار رو بهش نشون دادن
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
یعنی كارهای و مشغله های یك ایرانی شلوار جین پوشیدن و موسیقی غربی گوش دادن هست تو با این حرفت به یك ایرانی توهین كردی مثل این هست كه به یك فرد بزرگسال بگی تودغدغه بزرگ زندگیت آبنبات لیس زدن در جمع است واقعا اگر ایشان این حرف رو زده حماقتش برای همه ثابت شده بعدش شلوار جین پوشیدن یعنی چی ؟ اصلا منظور ایشون چیه . من از بچگی تا همین الان شلوار جین و هرشلواری كه دوست دارم می پوشم و همه جور موسیقی حتی غربی رو هم گوش میدم اصلا این چیزها چه ربطی به ایشون داره من واقعا نمی دونم
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
حرفای چرت وپرت نتانیاهو نشان از بی عقلی اوست او خیلی مردم ایران را دست كم گرفته همانطور كه امام راحل عزیزمان گفت باید اسراییل و سردمدارانش محو و نابود شوند تا همه نفس راحت بكشند
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
درود بر آقای روحانی و ظریف كه با این سیاست و تدبیر تونستن این آقا را این قدر منزوی و عصبانی و دستپاچه كنن ، پس همه فهمیدیم كه با پنبه میشه سر دشمنو برید نه با تهدید و ارعاب و دشمن تراشی ،روحانی متشكریم
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
من از بی بی سی وهمه رسانه های جهان میخواهم با كسی كه در وجودش ادم كشی وجنایت است مصاحبه نكند من یكی از طرفداران بی بی سی بودم ولی باید این كشور غاصب را تحریم كند تا بینندگان خود را از دست ندهد
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
نتانیاهو كلا قاطی كرده وچرت وپرت میگه لازمه به یك بیمارستان روانی مراجعه كنه !!!!!!!
ایرانمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
ولی حال می كنید كه یك دیپلماسی حساب شده چه جوری حرص این آقا رو درآورده و اصلا نمی فهمه چی داره می گه. والله اگه دست آقای نتانیابو بود ایشان نمی گذاشت اصلا مردم ایران (صغیر و كبیر) زنده باشند تا چه برسه انرژی هسته ای داشته باشیم . اصلا چرا اسرائیل كه دشمن خونی ماست بمب هسته ای داشته باشه ما نداشته باشیم ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
طرف كلا كم آورده و خود را به در و دیفار میزند تا دیده شود لیاقت صهیونیستها همین آدم پرت وپلا گو است خلایق هر چه لایق
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
اقای نتانیاهو، شما كه اصلا سلاح هسته ای نداری.ای دروغ گوی حقه باز شارلاتان.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
60 دفه گفته ما باهوشیم ، ما باهوشیم! آقای باهوش! اون زمانی كه اسرائیل وجود نداشت مردم ایران شلوار جین میپوشیدن! جم كن خودتو باهووووووووووش!!! خخخخخخ
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
اتفاقا چقدر خوب كه همه رسانه ها با این روانی مصاحبه كنند.
هر چه بیشتر حرف بزنه ماهیت خودش و كشور خیالی‌اش فاش میشه :)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
به نظر میاد این بابا خیلی از مرحله پرته..! اگه سیاست مداران این رژیم صهیونیستی همشون به لحاظ سطح فكر مثل نتانیاهو باشند ، كه دیگه احتیاجی نیست كسی با اینها در بیوفته.! .. اینا خودشون كلك خودشون رو میكنن..!
رضا
United States
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
این مردك كاملآ دیوانه شده.فقط داره چرت وپرت میگه.خدا رو شكر دشمن ما اینقدر احمقه.
صادق اسدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
از نتانیاهوی كودن دعوت می كنم هر زمانی كه خواست یك سری به بوتیكهای خیابان شهداء بروجرد بزند. اگه اومد قول می دهم یك شلوار جین هم به او هدیه بدهم!!!! واقعاً دیوانه است .
نام علیرضا امیری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
نظر خود را وارد كنید
اتفاقا این مردك احمق با این حرف می خواهد مردم را تحریك به پوشیدن شلوار جین و گوش كردن به آهنگهای غربی كند چون فكر نمی كنم اینقدر احمق باشد كه از اوضاع ایران خبر نداشته باشد بنده به نوبه خود دیگر شلوار جین نمی پوشم
صادق اسدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
از مسئولین محترم سیما می خواهم وقتی كه سخنان پوچ این دیوانه را پخش می كنند تصاویر اجساد كودكان غزه و لبنان را نیز پخش نمایند . متشكرم.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
واقعاً از سطح تفكر نتانیاهو در مورد مردم شریف ایران اظهار تأسف می كنم .
ﺟﻤﺸﺒﺪ
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
ﺗﺎ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻗﺪﺱ ﺷﺮیف ﻣﺮﮒ ﺑﺮ اسرائیل را فریاد خواهیم ﺯﺩ
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
كسی كه حرف شلوار میزنه مشخصه عقل نداره
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
آقای نتانیاهو 15 سال پیش فرموده شش ماه دیگر ایران بمب اتم درست میكنه!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
مشك آن است كه خود ببوید نه آنكه عطار بگوید. نتانیاهوی بدبخت وقتی با مالیات مردم امریكا، آدم از تمام دنیا جمع می كنی و می آری تا مردم فلسطین رو بكشند تو دیگه حرف نزن! تو اگر باهوش بودی جیره خور صهیونیزم نمی شدی ایران خودش بهترین پارچه بهترین شلوار تولید می كنه ما مثل تو وابسته نیستیم كه شلوار جین بپوشیم الان پارچه یزد و بروجرد به تمام نقاط جهان صادر می شه
قلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
نتانیاهو ادعا میكنه كه باهوش ولی باحرف زدن درباره پوشیدن جین و گوش دادن به موزیك غربی نشون داد باهوش كه نیست هیچ بی عقل هم هست
رحیم پورحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
سلام :ایرانی های عزیز ،ببخشید بنده حقیر از طرف نتانیاهو از شماها عذرخواهی میكنم ،چون ایشان حین مصاحبه مست تشریف داشتند و نمی دانستند كه چی دارن بلغور میكنن .به بزرگی خودتان ببخشید
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
من خیلی ناراحتم كه دشمنمون یك احمق است زیرا كارهایش را نمیتوان پیش بینی كرد!!!!

نیازمندی ها