انتقال سوابق بیمه‌ای نیروهای کار اعزام شده به خارج کشور

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه تولید و کارآفرینی در وزارت کار و بررسی وضعیت نرخ بیکاری در آن، از پیگیری موضوع انتقال سوابق بیمه‌ای نیروهای کار اعزام شده به خارج کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۴۵۵
انتقال سوابق بیمه‌ای نیروهای کار اعزام شده به خارج کشور

علی‌اکبر لبافی گفت:‌ در راستای دستور مقام عالی وزارت مبنی بر تشکیل چهار اتاق فکر در بخشهای اقتصاد، کارآفرینی، رفاه و تعاون در وزارتخانه، کارگروهی در حوزه تولید و کارآفرینی متشکل از افراد صاحبنظر و کارشناسان اقتصادی راه‌اندازی شده که تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در این کارگروه مباحث مربوط به نرخ بیکاری، راه های بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع سرمایه‌گذاری در کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

لبافی در ادامه  کارویژه‌های مختلف در حوزه اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: این کارویژه‌ها تحت عنوان ستاد اجرای کارویژه با حضور دستگاه‌های مختلف عضو ایجاد شده و موضوعاتی که در این کارویژه‌ها دنبال می‌کنیم موضوعات مورد نیاز و ضروری کشور و اثرگذار در بحث توسعه اشتغال است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال یکی از مهمترین موضوعات کارویژه مذکور را انتقال سوابق بیمه‌ای افرادی عنوان کرد که به خارج کشور اعزام می شوند.

لبافی اظهار کرد: از مباحثی که در حوزه بین‌المللی در این کارویژه دنبال می‌کنیم، بحث انتقال سوابق بیمه‌ای کسانی است که در کشورهای خارج مشغول به کار هستند و تا چند سال آنجا کار می‌کنند ولی سوابق آنها به داخل کشور انتقال نمی‌یابد لذا به دنبال این هستیم که به صورت بین‌المللی این مساله را پیگیری کنیم و در قالب تفاهم‌نامه‌ای سوابق آنها را انتقال بدهیم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها