دانشگاه احمدی‌نژاد که طی هفته گذشته با نامه بقایی خطاب به روحانی بار دیگر خبرساز شده بود، قرار است در ترم بهمن‌ماه در سه رشته اقتصاد، مهندسی و پزشکی دانشجو بپذیرد. به گزارش سایت مشرق، روسای این دانشکده‌ها به ترتیب سیدشمس‌الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر سابق کار و محمدرضا شمس‌اردکانی رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهند بود.
کد خبر: ۶۰۳۸۲۶
دانشگاه احمدی‌نژاد بهمن‌ماه دانشجو می‌پذیرد

ورود حفاظت اطلاعات سپاه به ماجرای کشته شدن یک نیروی سپاه

قتل یکی از نیروهای سپاه پاسداران در کرج، با گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌های خارجی، ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده است. با وجود این فرمانده ناجا در تازه‌ترین اظهارنظر درباره این پرونده گفت که بررسی قتل این فرد به حفاظت اطلاعات سپاه سپرده شد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی گفت: آنچه مشخص است، این که یکی از برادران سپاه به قتل رسیده، اما علت و انگیزه آن در حال پیگیری است و ضمن پیگیری این موضوع در پلیس آگاهی، موضوع را به حفاظت اطلاعات سپاه واگذار کردیم تا با همکاری پلیس آگاهی علل و انگیزه‌ها مشخص شود و فعلا اظهارنظری در مورد این مساله که علت واقعی چه بوده است، نمی‌کنم.

متن سخنان رئیس‌جمهور در نیویورک را چه کسانی نوشتند؟

نطق‌های رئیس‌جمهور در جریان سفر به نیویورک به گفته بسیاری از تحلیلگران، دقیق و همراه با برنامه‌ای از پیش تعیین شده بود.

همین ویژگی باعث شده تا برخی به‌دنبال نویسندگان متن این سخنرانی‌ها باشند. در همین خصوص سایت مشرق براساس برخی شنیده‌‌ها مدعی شده است، محمدجواد ظریف، محمود سریع‌القلم و حسام‌الدین آشنا ماموریت داشته‌اند متن سخنرانی‌های دکتر حسن روحانی را در سفر نیویورک تهیه و تنظیم کنند.

اظهارات مطهری درباره مساله فلسطین

اظهارات اخیر نتانیاهو علیه ایران این روزها واکنش‌های بسیاری در داخل کشور داشته و در تازه ترین این اظهارنظرها علی مطهری، نماینده مردم تهران گفته است که بدمان نمی‌آید مساله فلسطین را زودتر به نتیجه برسانیم؛ حالا خواه از طریق جنگی باشد که آنها آغاز می‌کنند یا راهی که ایران براساس بازگشت آوارگان و برگزاری انتخابات و از طریق صندوق رأی اعلام کرده است.

مطهری افزوده است: اگر خودشان خواستار جنگ باشند، خیلی از مسلمانان آماده جهاد هستند. او همچنین به فارس گفته که «من شخصا معتقدم این حرف‌ها و عکس‌العمل‌های نتانیاهو نشان می‌دهد که دیپلماسی اخیر ایران بسیار مؤثر بوده و در واقع نشانه درستی این دیپلماسی است.»

جایزه علوم انسانی اسلامی به چه‌کسانی می‌رسد؟

نخستین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، آبان‌ماه امسال به دلیل یک عمر کار علمی پرثمر به حضرات آیات جوادی‌آملی و مصباح‌یزدی اعطا می‌شود.

کمیته رسانه‌ای دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی اعلام کرده است که این جایزه در مراسم اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی به برترین نظریه‌ها و نوآوری‌های علمی در قلمرو علوم انسانی اسلامی اعطا خواهد شد.

براساس آنچه اعلام شده، از سال گذشته 170 نفر از دانشمندان و محققان برجسته ایرانی و غیرایرانی در سایت جایزه به عنوان نامزد دریافت جایزه ثبت‌نام کرده‌اند و کمیته برگزاری جایزه با همکاری شماری از استادان برجسته حوزه و دانشگاه در حال ارزیابی علمی آثار هستند.

روحانی و احمدی‌نژاد در نیویورک بیشتر درباره چه موضوعاتی سخن گفتند؟

خبرگزاری تسنیم به بررسی کلیدواژه‌های مورد استفاده رئیس‌جمهور کنونی و پیشین ایران در نطق‌های سازمان ملل متحد پرداخته و به این نتیجه رسیده است که «بیشترین کلیدواژه به کار برده شده در هشت سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل، حق هسته‌ای ایران و بیشترین کلیدواژه در سخنان حجت‌الاسلام روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، پرهیز از خشونت است.»

به نوشته این خبرگزاری، روحانی در اولین حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل، 25 بار از کلمه خشونت، 15 بار از حق هسته‌ای ایران، 9 بار از صلح، هشت بار از ترور و تروریسم، دو بار از سلاح هسته‌ای، چهار بار از سوریه، 10 بار از تهدید و هفت بار از تحریم سخن گفت.

تشکیل ستادهای مردمی برای روز 13 آبان

معاون ستاد کل نیروهای مسلح از تشکیل ستادهای مردمی برگزاری مراسم ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خبر داد.

به گزارش فارس، سردار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با اعلام این خبر افزود: جنایات حاکمان آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در برخورد با ملت بزرگ ایران، هرگز از خاطره‌ها و اذهان عمومی پاک نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
بعداز این همه مشكلات عدیده سیاسی اقتصادی كه خودش و تیمش دركشور ایجادكردندحالا دانشگاه یعنی چی ؟!!
یك مادر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
احمدی نژاد و دانشگاه ؟!!!!!!!
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
جناب آقای رییس، جمهور نمایندگان ملت از شما استدعا دارم تمنا دارم التماس دارم جلوی این دانشكاه را بگیرید!
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
چه شود؟؟
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
دولت قبل با این مملكت چه كارها كه نكرد حالا ببین چه دانشگاهی بشه ،همه دانشجوها در جنگ و صلح نكردن با هم هستند.برام سوال كه چه كسی به احمدی نژاد اجازه تاسیس دانشگاه رو داده؟؟؟

نیازمندی ها