خطیب نماز جمعه تهران:

آب سنگین اراک تعطیل بردار نیست

امام جمعه موقت تهران با اشاره به گفت و گوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ایران گفت : ما منتظر اقدامات عملی مسوولان آمریکایی هستیم و روسای جمهور دو کشور ایران و آمریکا باید دست به دست دهند و این تحریم های ظالمانه را که نه فقط به ملت ایران بلکه به ملت های آمریکا و اروپا هم آسیب زده است بردارند.
کد خبر: ۶۰۳۲۲۲
منتظر اقدامات عملی مسوولان آمریکا هستیم

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران همچنین  با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با نخست وزیر ر‍ژیم صهیونیستی تاکید کرد : اوباما نباید تحت تاثیر نتانیاهو قرار گیرد.

وی با بیان این که ملت ایران ملتی بزرگ ، منطقی ، عقلانی و عاطفی است، افزود : ما همه ملت ها را بندگان خدا می دانیم و حتی حضرت علی (ع) به مالک اشتر فرمودند ای مالک این ملتی که تو بر آنها حکومت می کنی یا برادران دینی تو هستند و یا در خلقت نظیر و مانند تو هستند .

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که ملت ایران دلسوز همه بشریت است و نه فقط از فلسطینی ها بلکه از همه مظلومان عالم حمایت می کند گفت : ملت بزرگ ایران هرگز جنگ طلب نبوده و نیست و ما آغاز گر هیچ جنگی نبوده ، نیستیم و نخواهیم بود.

صدیقی با بیان این که ملت ایران در برابر زورگویی ، تجاوز ، زیاده خواهی و افزون طلبی محکم می ایستد خاطر نشان کرد : ملت ایران این شیوه را از امام حسین (ع) آموخت و رهبر این ملت امام خمینی (ره ) نیز از فرزندان این امام عزیز است .

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سفر رئیس جمهوری کشورمان به نیویورک وسخنرانی در سازمان ملل متحد ادامه داد : فضای جدیدی که پس از انتخابات در کشور پیش آمده از دولت تدبیر و امید این انتظار است که با گفتگو این تحریم های ظالمانه که رئیس جمهوری در نطق خود بخوبی ظالمانه بودن آن را برای دنیا تشریح کردند برداشته شود .

وی گفت : با برداشته شدن تحریم ها فضای تنفسی نه فقط برای ملت ایران ، بلکه برای ملت های آمریکایی و اروپایی که از این تحریم های ظالمانه آسیب دیده اند ، ایجاد خواهد شد چرا که آنها بیش از ما نیازمند شکسته شدن تحریم ها هستند.

صدیقی گفت و گوهای دیپلماتیک و سیاسی را تاکتیکی برای پیشبرد امور جهانی دانست و افزود : هر گروهی که با ادبیات بهتر و واقع بینانه خاص خودش با اتکا بر عقبه ملی پیش برود، صاحب اقتدار است.

امام جمعه این هفته تهران گفت : امیدواریم رئیس جمهوری با توکل بر خدا و توسل اهل بیت که پشتیبانی ملت شهید داده و آماده شهادت را دارد با خلاقیت و استفاده از شیوه های تاکتیکی جدید بتواند بر ریشه های خصم غالب آید.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها