مدیر کل گمرک آستارا ازافزایش ١٨٢ درصدی درآمد گمرک این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۶۰۲۸۱۵
افزایش 182 درصدی  در آمد  گمرک آستارا

به گزارش جام جم آنلاین،دکتر  جهانگیر بخشی در این باره  گفت: در شش ماه گذشته،٥٠  هزار تن کالا به ارزش٥٣میلیون دلار از طریق مبادی گمرک آستارا وارد کشور شده است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ٢١ درصد کاهش و از نظر ارزش  ٣٤ درصد افزایش داشته است عمده کالاهای وارده از جمله  چوب ،اهن آلات ، ماشین آلات و لوازم برقی بوده که ازکشورهای جمهوری آذربایجان ، روسیه و گرجستان وارد کشور شده است.

مدیر کل گمرک آستارا افزود : در همین مدت زمانی  ٣٥٠هزار تن کالا به ارزش ١٤٧ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور شده است که این میزان صادرات غیر نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ٧ درصد افزایش و از نظر ارزش ٥ درصد کاهش یافته است.  عمده کالاهای صادره از جمله محصولات کشاورزی ، مواد غذایی ، سیمان و گچ ، محصولات شیمیایی ، مصنوعات پلاستیکی و محصولات معدنی بوده که به کشورهای جمهوری آذربایجان ، روسیه و گرجستان صادر شده است.

وی یاد آور شد  : همچنین در مدت یاد شده  ٦ هزار تن کالا به ارزش ٩ میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل : محصولات پلاستیکی ، میوه و تره بار و ظروف شیشه ای و سفالی بوده که به کشور جمهوری آذربایجان صادر گردیده است.

بخشی خاطر نشان کرد  : در این مدت تعداد ٣٤١ هزارو ٧٢٣نفر گردشگر از طریق گمرک آستارا تردد کرده اندو در همین رابطه مقدار ١٢٦ هزار تن کالا به ارزش ٢٨٩ میلیون دلار از گمرک آستارا ترانزیت خارجی شده است.عمده کالای ترانزیتی از جمله لوازم برقی ، خودرو سواری ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی ، مبلمان . لوازم بهداشتی ، پنبه و ظروف شیشه ای بوده که به کشورهای آذربایجان ، روسیه ، گرجستان ، اکراین . ترکیه ، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت   بوده است .

 وی در پایان یاد آور شد این میزان نقل و انتقالات کالا از طریق گمرگ آستارا  افزایش 182 درصدی  در آمد را در بر داشته است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها