مدیر کل گمرک آستارا از افزایش تردد مسافران ورودی و خروجی در ۹ماه سال جاری از گمرک این شهرستان خبر داد و گفت: در طی این مدت ۵۶۵ هزار و ۹۵۳ نفر مسافر از طریق مرز آستارا تردد کرده اند.
کد خبر: ۹۸۴۲۶۴
افزایش تردد مسافران خارجی از گمرک مرزی آستارا

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، رسول امیدی افزود: تردد مسافران خروجی نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش و مسافران ورودی نیز با چهار درصد افزایش روبرو بوده است.

وی با اشاره به صادرات ۱۳۳ میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی به خارج از کشور از طریق گمرک مرزی آستارا گفت: در طی ۹ ماهه سال جاری ۲۸۴هزار تن کالا به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

امیدی افزود: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، گج، شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی است که به کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به صادرات ۳۲۱ تن کالا به ارزش یک میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور، گفت: عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی و مواد پلاستیکی است که به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

امیدی ادامه داد: در طول ۹ ماهه سال جاری ۲۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۶۴ میلیون دلار نیز از مبدا گمرک مرزی آستارا و از کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است که شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات، ماشین آلات و لوازم برقی است.

مدیر کل گمرک آستارا تصریح کرد: ترانزیت ۳۹ هزار تن کالا به ارزش ۹۰ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا و در طی ۹ ماهه سال جاری انجام شده است که این میزان ترانزیت خارجی(ورودی) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن دو درصد و از حیث ارزش ۳۰ درصد نیز افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای ترانزیت ورودی شامل لوازم چوب، فرآورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن است که از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

امیدی با اشاره به ترانزیت خارجی(خروجی) در طول ۹ ماهه سال جاری به مقدار ۱۸۸ هزار تن کالا و به ارزش ۷۳۱ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا، گفت: ترانزیت خارجی (خروجی) از طریق گمرک آستارا به لحاظ وزن ۱۳ درصد و از حیث ارزش ۱۲درصد افزایش داشته است.

وی ادمه داد: عمده کالاهای ترانزیت خارجی (خروجی) شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گج، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده است که از قاره های مختلف به کشور جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده است.

مدیر کل گمرک آستارا با بیان اینکه مرز آستارا از امن ترین و فعال ترین مرزهای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، اظهار کرد: نقش گمرکات مرزی در تقویت نظام اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گمرک را سومین منبع در آمد کل کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و هماهنگ سامانه یکپارچه گمرکی، از برنامه های اصلی گمرک الکترونیک است.

مدیر کل گمرک آستارا ادامه داد: روان سازی، پویایی و تسهیل در امر صادرات و واردات از جمله مواردی است که در پنجره واحد تجاری پیگیر آن هستیم .

امیدی با تاکید بر اینکه برطرف کردن نواقص در گمرک آستارا را با همکاری، همفکری و تعامل بین سازمانی در دستور کار داریم، گفت: زیر ساخت های گمرک مرزی آستارا با توجه به قدمت و آوازه این منطقه اصلاح و تقویت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها