بازار واکنش به گفت‌وگوی تلفنی اوباما و روحانی همچنان داغ است و در همین زمینه روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به بررسی نگرانی متحدان منطقه‌ای آمریکا از نزدیکی احتمالی تهران ـ واشنگتن و امکان عادی شدن روابط ایران و آمریکا پرداخته است.
کد خبر: ۶۰۲۰۲۶
روایت نیویورک‌تایمز از نگرانی متحدان منطقه‌ای آمریکا

به گزارش عصرایران، این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نگرانی برخی تحلیلگران، مقامات و روزنامه‌نگاران اسرائیلی و عربستانی را بازتاب داده است.

این روزنامه می‌نویسد: این کشورها می‌ترسند وجه‌المصالحه یک توافق احتمالی بین ایران و آمــریکا قرار بگیرند.

براساس این گزارش، حتی یک ایران غیرهسته‌ای یک تهدید برای منافع برخی از این کشورهــاست، چــــرا که در صورت رفع تحریم‌ها و بازیابی اقتصادی ایران، این کشور می‌تواند نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد.

در هــمین حال سایت خبری شیعه‌آنلاین نوشت: یک منبع آگاه در عربستان سعودی به خبرنگار وب‌سایت انصارالفاروق که به نظر می‌رسد از رسانه‌های نزدیک به سلفی‌ها و وهابیون است، گفته شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان اواخر هفته گذشته سفری محرمانه به تهران داشته است.

بر اساس این گزارش، این منبع آگاه همچنین گفت: شاهزاده بندر در این سفر درخواست دیدار با مقامات عالی‌رتبه ایران را داشته، اما مقامات ایرانی با این درخواست موافقت نکرده‌اند.

دستگیری 2 نفر در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد که روز شنبه برگزار شد، در کنار چندصد نفری که برای خوشامدگویی آمده بودند چند نفری هم که به مواضع حسن روحانی در نیویورک بخصوص گفت‌وگوی تلفنی او با اوباما اعتراض داشتند با حضور در مقابل پاویون با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا اعتراض خود را بیان کردند.

در این میان برخی خبرگزاری‌ها از پرتاب کفش از سوی یکی از معترضان به سوی خودروی رئیس‌ جمهور خبر داده بود که البته ظاهرا این کفش به کسی اصابت نکرد.

در همین حال دیروز سردار سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی از دستگیری دو نفر در ماجرای استقبال از رئیس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد و با اشاره به موضوع پرتاب کفش به خودروی رئیس‌جمهور گفت: در این ماجرا باید هر فردی کفش نداشت دستگیر می‌شد، اما فقط یکی دو نفر دستگیر شدند که البته دستگیری‌ها از سوی پلیس نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
اونی كه كفش به ماشین رئیس جمهوری پرت كرده به 18میلیون رای ایرانی توهین كرده است پس باید مجازات شود
مازندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
اونی كه كفش پرت كرد به ملت شریف ایران توهین كرد و بایدمجازات شود

نیازمندی ها