رئیس مجلس در دیدار با مسئولان اورژانس تأکید کرد:

تقویت نیروی انسانی و فرهنگ سازی، لازمه کاهش تصادفات

رئیس مجلس با اشاره به جایگاه نامناسب ایران در میزان مرگ و میر و تصادفات گفت: مسئولان باید در جهت بهبود وضعیت نیروی انسانی، فرهنگ سازی و ترویج انضباط اجتماعی تلاش کنند.
کد خبر: ۶۰۰۹۹۲
تقویت نیروی انسانی و فرهنگ سازی، لازمه کاهش تصادفات

دکتر علی لاریجانی امروز (پنجشنبه چهارم مهرماه) در دیدار مسئولان اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس خوشبختانه در چند سال اخیر رشد و توسعه مناسبی پیدا کرده است، گفت: به طور حتم اگر مجموعه حوادث و تصادفات کنونی اگر با همین ملاحظات اورژانس و پلیس همراه نمی شد هم اکنون شاهد آمار تصادفات و مرگ و میر بیشتری بودیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در شرایط کنونی تعداد مسافرت ها و خودروها سیر صعودی داشته است، افزود: اما خوشبختانه تعداد مرگ و میر با این افزایشات کاهش پیدا کرده که این موضوع نشان دهنده تدابیر مناسب و خوب از سوی مسئولان است.

وی با اشاره به جایگاه نامناسب ایران در میزان مرگ و میر و  تصادفات، تصریح کرد: مسئولان باید همراه با انجام امور جدید کارهای گذشته را هم سرعت بخشند از طرفی دیگر مسئولان باید در جهت بهبود وضعیت نیروی انسانی، فرهنگ سازی و ترویج انضباط اجتماعی تلاش کنند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه به طور حتم برنامه های صدا و سیما در کاهش تصادفات و مرگ و میر اثر داشته است، یادآور شد: از طرفی دیگر پلیس باید مراقبت های ویژه ای را در این رابطه انجام دهد از طرف دیگر شاید لازم باشد ستادی برای جمع بندی قوانین و ساماندهی سازمان ها تشکیل شود لذا مجلس آماده تصویب قوانین حمایتی در این زمینه است همچنین مسئولان باید اصلاحاتی رادر ساخت خودرو انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی آماده است تا با ارائه پیشنهادات  و تشکیل کمیته های کارشناسی در جهت تدوین و تصویب قوانین جدید و حمایتی اقدام کند.

لاریجانی با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری حوزه اورژانس، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی می تواند با اصلاح ردیف هایی برای این حوزه اختصاص دهد از طرفی دیگر وزارت بهداشت باید در لایحه بودجه بعدی اعتبارات مناسبی را برای این حوزه در نظر بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه قم  کشته شدن تعدادی از هموطنان، گفت: به طور حتم حادثه قم حادثه سنگینی بود چون در یک لحظه رخ داد و آتش سوزی موجب کشته شدن تعداد کثیری از مردم شد از طرفی دیگر با توجه به وسعت حادثه مسئولان باید پیگیری لازم رادر این رابطه انجام دهند.

رتبه ایران در مرگ و میرجاده ای 168 از 178 کشور

در ابتدای این دیدار طالبیان رئیس اورژانس کل کشور با بیان اینکه سالانه حدود 20 هزار نفر براساس تصادفات جاده ای کشته می شوند، گفت: براساس آمار، هر دقیقه 2 نفر و هر روز حدود 50 نفر به این علت کشته و حدود 500 الی 600 نفر در سال به علت این حوادث مجروح می شوند که این آمارها از آمار تلفات و جراحت ها در جنگ تحمیلی که حدود 213 هزار نفر بود بیشتر است.

رئیس اورژانس کل کشور با اعلام اینکه ایران در حوزه مرگ و میر جاده ای از 178 کشور جهان در رده 168 قرار دارد، یادآور شد: براساس آمار ایران جزء 10 کشور دنیا بوده که حوادث و تصادفات جاده ای آن بسیار بالا است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری سه عامل خودرو، جاده و نیروی انسانی در بروز حوادث جاده ای، گفت: هم اکنون حدود 25 هزار کیلومتر جاده اصلی و بزرگراه و حدود 126 هزار جاده روستایی و فرعی در کشور ایجاد شده اما متاسفانه در دولت های گذشته برای این جاده ها زیرساخت ها و امکانات مناسب دیده نشده است.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها