اسد:سخنان اوباما پر از دروغ و ادعا بود

سوریه نگران بند 7 منشور سازمان ملل نیست

رئیس جمهوری سوریه با اعلام اینکه سخنرانی اخیر باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پر از ادعا و دروغ بود، گفت: این کشور از بند هفت منشور سازمان ملل متحد نمی هراسد.
کد خبر: ۶۰۰۹۷۴
سوریه نگران بند 7 منشور سازمان ملل نیست

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفت وگو با شبکه «تیلی سور» گفت: سخنان باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد پر از ادعا و دروغ بود. اظهارات اغلب مقامات آمریکایی از کمترین صداقت برخوردار است و سیاست واشنگتن از آغاز بحران سوریه تاکنون مبتنی بر دروغ بوده است و این مسئله پس از طرح ادعای سلاح های شیمیایی در سوریه شدت پیدا کرد در حالی که آمریکا هیچ دلیل و مدرکی برای این ادعای خود ندارد.

وی خطرنشان کرد: بحث بند هفت منشور سازمان ملل متحد ما را نگران نمی کند زیرا سوریه به تمامی توافقنامه هایی که امضا می کند پایبند است. سیاست آمریکا که در حال حاضر شاهد آن هستیم تغییر نکرده است و این یعنی اینکه احتمال حمله به سوریه به بهانه های مختلف همچنان وجود دارد.

اسد تصریح کرد: سوریه کشوری مستقل است و امکان ندارد آمریکا بتواند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کند که چه کسی از قدرت خارج شود و چه کسی روی کار بیاید. من می گویم آمریکا بهتر است مشکلات جهان را حل و فصل نکند زیرا در هر نقطه ای از جهان که وارد شده است اوضاع منطقه را از بد به بدتر تبدیل کرده است. آنچه ما از آمریکا می خواهیم این است که در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکند و اینچنین دنیا بهتر خواهد بود.

وی درباره موضع ایران در قبال سوریه نیز گفت: موضع ایران در قبال بحران سوریه واقع گرا است چرا که ایران از واقعیت آنچه در سوریه رخ می دهد آگاه است. هنگامی که آتشی در سوریه شعله ور می شود بناچار به کشورهای همسایه و سپس به دیگر کشورها سرایت می کند.

رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد: آمدن هیات بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل متحد به سوریه و حمایت از ماموریت آنها در راستای روشن شدن حقیقت استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به نفع ما است.

اسد در عین حال به مدارک استفاده از گازهای سمی در منطقه خان العسل اشاره کرد که دولت سوریه از خون مجروحان، خاک منطقه و بقایای سلاح های استفاده شده در خان العسل نمونه برداری کرده است.

وی با بیان این مطلب، افزود: دولت سوریه همچنین انبارهایی را کشف کرده است که حاوی مقادیر زیادی سلاح شیمیایی و تجهیزات ساخت آنها بوده است. این مدارک به ویژه پیش از آمدن هیات بازرسان سازمان ملل متحد در اختیار دولت روسیه قرار گرفت.

رئیس جمهور سوریه درباره نقش عربستان سعودی و قطر در ارسال سلاح های شیمیایی برای گروه های مسلح در سوریه گفت: ما مدارکی مبنی بر اینکه این کشورها برای گروه های مسلح سلاح شیمیایی ارسال کرده اند در اختیار نداریم اما آنچه که واضح است این است که عربستان سعودی و قطر از آغاز بحران سوریه تاکنون حامی تروریست ها بوده اند و انواع سلاح های پیشرفته را در اختیار آنها قرار داده اند و این مسئله ثابت شده است.

وی افزود: اسرائیل نیز مستقیما در مناطق همجوار سوریه از تروریست ها حمایت می کند و تروریست ها را مورد حمایت لوجستیک، درمانی، اطلاعاتی و تسلیحاتی قرار می دهد.

رئیس جمهوری سوریه گفت: روند سیاسی نیازمند توقف اقدامات تروریستی و نفوذ افراد مسلح از کشورهای همجوار سوریه است. سوری ها باید درباره نظام سوریه در کشورشان گفتگو کنند و از طریق همه پرسی آن را به ملت سوریه عرضه کنند. نشست «ژنو 2» یکی از محورهای سیاسی مهم است و فرصت گفت وگو میان تمامی طرف های سوری را فراهم می کند اما در عین حال این نشست جایگزین گفت وگوهای داخلی در سوریه نخواهد شد.

اسد افزود: ما جز پایداری گزینه دیگری نداریم زیرا آینده سوریه از نظر سیاسی مربوط به رویدادهایی است که در سوریه رخ خواهد داد. سوریه قلب جهان است و خاورمیانه آشفته و ناآرام به امنیت و ثبات در جهان آسیب رسانده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
تركی از تبار ایران و آریایی
United States
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
۰
۰
مرگ بر آمریكای خائن و جنایتكار و شیطان صفت به همراه ولد نامشروع اش اسرائیل

نیازمندی ها