در پی زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7.8 ریشتر در بلوچستان پاکستان 39 کشته و ده​ها نفر زخمی شدند؛ این در حالی است که مردم هندوستان و شهر‌های شرقی کشورمان نیز این زلزله را احساس کردند.
کد خبر: ۶۰۰۴۷۷

به گزارش ایرنا، این زمین‌لرزه که دیروز ساعت 14 و 59 دقیقه به وقت محلی در عمق ۲۰ کیلومتری زمین رخ داد، به مدت ۵۰ ثانیه مناطق مختلفی در ایالت سند در جنوب و ایالت بلوچستان در جنوب‌غربی پاکستان را لرزاند. شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که در بخش‌هایی از شهر کراچی مرکز ایالت سند، تهتها، شکارپور، حیدرآباد، جیکب‌آباد، نوش‌هره فیروز، محراب‌پور و مناطق دیگر این ایالت احساس شد و مردم در حالی که وحشت‌زده بودند، از خانه و محل کارشان به خیابان‌ها آمدند. در پی این زمین‌لرزه، تعدادی واحد مسکونی در مناطق دالبندین، ماشکیل، لودهران، آواران و خاران تخریب و راه‌های ارتباطی در ایالت بلوچستان قطع شد.

مسئولان محلی پاکستان اعلام کردند، سه نفر در حادثه رانش زمین و ریزش سقف واحد مسکونی در ایالت بلوچستان بشدت زخمی شدند.این در حالی است که واحد مرکزی خبر، از سوی مسئولان پاکستانی اعلام داشتـــه در پی این زلزله ده نفر کشته و 18 نفر زخمی شده‌اند.

آماده‌باش امدادگران

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور به ایسنا از آماده‌باش امداد‌گران سیستان و بلوچستان در پی وقوع این زمین‌لرزه خبر داد و گفت: 30 دقیقه پس از وقوع این زمین‌لرزه، پس‌لرزه‌ای به بزرگی 6.5 ریشتر این منطقه را که حد فاصل 200 کیلومتری مرز پاکستان بود، لرزاند. به دلیل وسعت این زمین‌لرزه در مناطقی از سیستان و بلوچستان همچون سراوان نیز این زمین‌لرزه احساس شد که امداد‌گران سیستان و بلوچستان به حالت آماده‌باش درآمدند تا در صورت اعلام نیاز پاکستان و وقوع حادثه احتمالی به کمک آنها بشتابند.این در حالی است که رضا اربابی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان به ایرنا گفت: زمین‌لرزه بلوچستان پاکستان در شهرهای مرزی کشورمان از جمله چابهار، سراوان و سرباز در سیستان و بلوچستان نیز احساس شد.وی افزود: در همین رابطه فرمانداران شهرهای مرزی سیستان و بلوچستان، مناطق روستایی را بررسی کردند که تاکنون خسارتی مشاهده نشده و گزارشی درباره خسارت احتمالی مالی و جانی نیز گزارش نشده است.

این در حالی است که برخی مسئولان پاکستانی از جمله سخنگوی رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی این کشور، کشته شدن 39 نفر که بیشتر کودک و زن بودند و زخمی شدن ده‌ها نفر را تائید کرده‌اند؛ اما برخی شبکه‌های خبری کشته شدن 50 نفر و زخمی شدن صد نفر را اعلام کرده‌اند که هنوز این آمار از سوی مسئولان پاکستانی تائید نشده است.

گروه‌های امدادی در محل حضور یافته‌اند و کار امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها