آغاز عملیات اجرایی خط آهن ازنا ـ الیگودرز ـ اصفهان

مسیر ازنا ـ الیگودرز ـ اصفهان، سومین طرح ریلی در استان لرستان است که پس از گذشت دو سال از کلنگ‌زنی، اکنون و با اختصاص اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
کد خبر: ۶۰۰۴۰۷

عملیات اجرایی دو مسیر دیگر این طرح ریلی، پیش از این و در سال 90 آغاز شده بود. سه طرح راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد به سمت جنوب، راه‌آهن دورود ـ بروجرد به سمت غرب و خط ریلی ازنا ـ الیگودرز ـ اصفهان در دولت دهم تعریف و با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال به تصویب رسید و مقرر شد عملیات اجرایی آنها سال 90 آغاز شود؛ اما سال 90 و هنگام سفر هیات دولت به این استان، فقط دو مسیر از سه مسیر تصویب شده کلنگ‌زنی شد و به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیا به اجرا درآمد و قطعه سوم مربوط به خط ریلی ازنا ـ الیگودرز ـ اصفهان در جریان تصویب بودجه سال 90 رای نیاورد و در عمل بر زمین ماند.

هرچند سرانجام اواخر آذر سال 90 هیات دولت با اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این خط راه‌آهن نیز موافقت کرد و کلنگ آن نیز اواخر سال 90 با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد؛ کلنگی که همچنان بی‌نتیجه روی زمین مانده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این خط به مهر گفت: برای عملیاتی‌شدن خط آهن ازنا ـ الیگودرز ـ اصفهان، پیمانکار اجرای این طرح تعیین شده است.

محمدتقی توکلی با بیان این‌که مقرر شده پیمانکار طرح هرچه سریع‌تر نسبت به آغاز عملیات اجرایی آن اقدام کند، افزود: اکنون پیمانکار وارد منطقه شده و کار تحویل زمین، جانمایی طرح و تجهیز کارگاه در حال انجام است.

وی اعتبار این طرح را 19 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: 12 میلیارد تومان از این مبلغ باید از محل فروش اوراق مشارکت تامین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها