جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش 81 هزار تومانی حقوق سربازان متاهل و پرداخت حق فرزند به آن ها خبر داد.
کد خبر: ۶۰۰۲۹۶
افزایش 81 هزار تومانی حقوق سربازان متاهل

سردار موسی کمالی امروز در حاشیه کنگره شعر سرباز در جمع خبرنگاران در خصوص طرح های مرکز پژوهش های مجلس در مورد سربازی اظهار داشت: قانونگذار 40 تا 90 درصد افزایش حقوق را برای سربازان به شرط تامین بودجه در نظر گرفته است.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، قوانین فعلی سربازی به قوت خود باقی است و فعلا برنامه ای برای تغییر در قوانین سربازی نداریم و مشخص نیست بار دیگر چه زمانی تغییرات در قانون خدمت وظیفه اعمال شود. به مشمولان نیز توصیه می کنیم که وارد غیبت نشوند و با توجه به اینکه قانون به زودی تغییر نمی کند، خدمت وظیفه را انجام دهند.

کمالی با بیان این که 25 درصد مشمولان به موقع برای سربازی مراجعه نمی کنند و در سال های بعد با غیبت به خدمت وظیفه اعزام می شوند، تاکید کرد: 7 تا 8 درصد مشمولان نیز برای انجام خدمت وظیفه مراجعه نمی کنند. بر اساس قانون متولدان پس از سال 55 سرباز محسوب شده و باید به خدمت اعزام شوند. میزان غیبت این افراد زیاد است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که در مورد حذف امریه های سربازی پرسیده بود، گفت: 70 هزار سرباز سالانه به 136 دستگاه و وزارتخانه اختصاص داده می شود که از آنها برای حفاظت فیزیکی یا اقدامات تخصصی استفاده می شود. در حال حاضر با توجه به کاهش میزان موالید و گرایش مشمولان به ادامه تحصیل، قصد داریم در خصوص میزبان امریه ها بازنگری کنیم. اگر حضور سربازان در برخی دستگاهها اثرگذاری خوبی نداشته باشد اختصاص سرباز به عنوان امریه به آن دستگاه را متوقف می کنیم. در حال حاضر 40 دستگاه در این باره بررسی شده اند.

کمالی افزود: البته امریه هیات علمی، سرباز معلم و جهاد سازندگی حذف نمی شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که معافیت دو برادری و سه برادری متوقف شده است، اظهار داشت: البته قانون اجازه داده است هر گاه با مشمولین مازاد روبرو شدیم این قانون به اجرا درآید. طی سالهای گذشته 440 هزار مشمول از معافیت سه برادری استفاده کرده اند اما امروز با کاهش موالید و افزایش حضور مشمولان در دانشگاه ها و ادامه تحصیل این قانون اجرا نمی شود. (مهر)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مسعود محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
با سلام خدمت شما میش پیگیر باشین چرا حقوق سرباز متاهل افزایش نیافت؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
۰
۰
سلام پس چرا این افزاش حقوق سربازان متاهل اعمال نمیشه از كجا پیگیری كنم. ممنون
علی محمدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
با سلام اگه میشه پیگیر باشین چرا حقوق سربازان متاهل جهاد كشاورزی افزایش نیافت.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
۰
۰
با سلام
من تازه ازدواج كردم پدرم مریضه، مادرم مریضه، خواهرم مریضه ، یه برادر زاده زاده دارم اونم بی سرپرسته، حالا با این وضعیت قراره خدمت سربازی برم آیا واقعا قابل قبول ؟؟ چرا به فكر حال جوانان این ممكلت نیستید؟؟؟؟؟؟؟
سجاد نیك رنج
-
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۰
۰
من متاهل هستم الان ۲۰۰روز هست تو اضافه خدمت هستم در پادگان تكلیف منو تعیین نمی كنند چیكار كنم .آیا سربازان متاهل كسر میتونن بگیرن یا نه .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها