نتایج یک نظرسنجی که از سوی موسسه فرانسوی ایپسوس (IPSOS) و موسسه آمریکایی مدیریت داده‌ها (Data Management) انجام شده نشان می‌دهد 62 درصد از پاسخ‌دهندگان که از میان بزرگسالان آمریکایی انتخاب شده‌اند به گزارش رسانه‌های آمریکایی اعتماد ندارند.
کد خبر: ۶۰۰۲۲۵
بی‌اعتمادی دو سوم مردم آمریکا به گزارش رسانه‌ها

به گزارش مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، این نظرسنجی در شهریور امسال برای بررسی میزان اعتماد مردم آمریکا به رسانه‌ها و مراکز نظرسنجی و مراکز علمی و دانشگاهی انجام شده و در قالب آن به صورت تلفنی از 1011 بزرگسال آمریکایی پرسیده شده که آیا به گزارش‌ های منتشر شده رسانه‌ها، مراکز نظرسنجی و مراکز علمی و دانشگاهی آمریکا اعتماد دارید یا خیر؟

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 41 درصد شرکت‌کنندگان به گزارش‌های مراکز نظرسنجی و 26 درصد نیز به گزارش‌های مراکز علمی و دانشگاهی بی‌اعتمادند.

همان طور که اشاره شد نتایج این نظرسنجی حاکی از بی‌اعتمادی حدود دوسوم (62 درصد) مردم آمریکا به گزارش‌های رسانه‌هاست.

براساس این گزارش، وابستگی آشکار و پنهان رسانه‌های آمریکایی به احزاب و جناح‌های سیاسی (مانند وابستگی فاکس‌نیوز به نومحافظه‌کاران) و محافل ذی‌نفوذ (مانند وابستگی روزنامه نیویورک‌تایمز به لابی یهودیان) و حمایت تصریحی یا تلویحی آنها از مواضع سیاسی خاص، موجب بی‌اعتمادی گسترده مردم آمریکا به این رسانه‌ها شده است.

در این میان، میزان اعتماد به مراکز علمی و دانشگاهی و مراکز نظرسنجی به دلیل رویکردهای علمی، بیشتر است.

نتانیاهو امسال چه می‌گوید؟

نتانیاهو که با اقدامات عجیب و غریب و طنزگونه خود در سخنرانی سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل، برای مدتی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده بود، ظاهرا قرار است بخشی از صحبت‌ های امسال خود را نیز به ایران اختصاص دهد.

به گزارش فارس، یک مقام اسرائیلی که پیش‌نویس متن سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را مطالعه کرده، می‌گوید: وی قصد دارد رویکرد جدید ایران را یک «تله» توصیف کرده و بار دیگر شرایط خود را برای حصول توافق اعلام کند.

نتانیاهو در سخنرانی سال قبل با نمایش نقاشی یک بمب روی تخته‌ای وایت‌برد، آن چیزی را که مراحل ساخت یک بمب از سوی ایران می‌خواند، تشریح کرد.

لغو سفر زنگنه به نیویورک در دقیقه 90

روزهای گذشته در گزارش‌هایی که از سوی خبرگزاری‌های مختلف درباره همراهان رئیس جمهور در سفر به نیویورک منتشر شده بود، نام وزیر نفت هم در فهرست مسافران بود، اما به گزارش تسنیم در آخرین دقایق با تغییر برنامه، سفر زنگنه به نیویورک منتفی شد.

براساس این گزارش، تا این لحظه دلیلی برای لغو این سفر اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد برخی دیدارهای دیپلماتیک وزیر نفت در روزهای آینده، دلیل ماندن زنگنه در تهران باشد.

توکلی: عزل دانشجو خطای استراتژیک دولت بود

واکنش منتقدان عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد همچنان ادامه دارد و در یکی از آخرین واکنش‌ ها احمد توکلی نماینده تهران گفت: جانشین آقای دانشجو یعنی آقای میرزاده از نحوه مدیریت و کار رئیس معزول دانشگاه تعریف و تصریح می‌کند که هیچ ایرادی به مدیریت وی وارد نیست و دلیل برکناری او را همراهی با پیام انتخابات 24 خرداد اعلام می‌کند.

توکلی در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: این اقدام یک خلف وعده از سوی دوستانی است که مدعی بودند در مسیر اعتدال حرکت خواهند کرد و تصمیماتشان بر مبنای منافع مردم اتخاذ خواهد شد و من متاسفم که این خطای استراتژیک به نام دولت تمام می‌شود.

انتصاب سرپرست هسته گزینش نهاد ریاست‌جمهوری

معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در حکمی محمدرضا جلیلیان را به عنوان «سرپرست هسته گزینش نهاد» منصوب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها