جیب بر حرفه ای که در قالب مسافرکشی از طعمه هایش سرقت می کرد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۹۹۶۴
دستگیری جیب بر پیکان سوار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، روز چهارشنبه ششم شهریور ماه سال جاری فردی با مراجعه به گشت کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که در جاده مخصوص – کیلومتر 17، توسط سرنشین یک دستگاه پیکان سفیدرنگ و به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته است.

با توجه به اظهارات مالباخته ، مأموران کلانتری با راهنمایی این شخص (مالباخته) اقدام به شناسایی خودرو پیکان سفید در جاده مخصوص کرده، بلافاصله مسیر حرکت پیکان سفید رنگ توسط مأموران مسدود و سرنشین پیکان با مشاهده مأموران با پای پیاده اقدام به فرار می کند که در پی یک تعقیب و گریز، متهم در «بوستان طبیعت» دستگیر و به کلانتری منتقل می شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری» و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم و آغاز تحقیقات از متهم «داوود . ک» (35 ساله)، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و دارای پنج سابقه دستگیری به اتهام سرقت، مواد مخدر و جیب بری، مورد شناسایی قرار گرفت.

در ادامه و با بررسی پرونده سرقت های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگر از مالباختگان شدند که توسط متهم و به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند.

یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:«از محل کار خود تعطیل و به عنوان مسافر سوار یک دستکاه پیکان سفید رنگ شدم؛ در صندلی عقب ماشین، دو تخته فرش قرار داشت و به این بهانه راننده پیکان (متهم) از من درخواست کرد تا در صندلی جلو بنشینم؛ هنوز مسافت زیادی را با ماشین نرفته بودم که راننده به بهانه باز بودن درب ماشین از من درخواست کرد تا درب ماشین را محکم کنم و در همین زمان و به بهانه کمک کردن ، خودش نیز به سمت من خم شد ؛ زمانیکه پیاده شدم ، دست به جیب خود زده و متوجه شدم که کیف پولم نیست ! و همان موقع ماشین پیکان سفید رنگ به سرعت از محل دور شد».

سرهنگ کارآگاه گزافی رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، افزود:با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف ، شناسایی متهم از سوی تعدادی از مالباختگان و احتمال افزایش و ارتکاب سایر جرایم از سوی متهم ، دستور انتشار تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر گرده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها