«جام‌جم» از میزان سرمایه‌گذاری خارجی گزارش می‌دهد

پول‌های پکن در راه تهران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: حتماً روزهای بهتری را برای اقتصاد ایران پیش بینی می‌کنیم که از نشانه های آن به پایان رسیدن التهابات در بازارهای مختلف است.
کد خبر: ۵۹۹۷۱۳
روزهای بهتری در انتظار اقتصاد ایران است

محمد نهاوندیان در بیست و ششمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: دوران آرامش آغاز شده است و باید شاهد ثبات در بازارهای مختلف با سیاستگذاری درست باشیم، البته دیگر شاهد جست و خیزهای غیرقابل محاسبه در اقتصاد نخواهیم بود.

وی گفت: حتماً مناسبات بین المللی شرایطی پیدا خواهد کرد که ظرفیت های اقتصاد ما سرمایه گذاران را به خود جذب خواهد کرد البته در این برهه از نقل و انتقالات وظیفه ما تشکل‌ها بسیار خطیر است.

نهاوندیان ادامه داد: بیان ظرفیتهای اقتصادی کشور و اینکه سرمایه گذاران فرصت های تجاری را از دست داده اند و نیز انتقال واقعیت اقتصاد ایران به طرف‌های خارجی باید در دستور کار اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های اقتصادی قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: همزمان با فعال شدن دیپلماسی رسمی و عمومی کشور دیپلماسی اقتصادی کشور باید با حضور جدی فعالان اقتصادی و تشکل‌ها در این مسیر به ملت کمک کند.

وی با اشاره به افتتاح مجدد شرایط جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آن را نمادی از رویکرد دولت جدید در همراهی با فعالان اقتصادی و تحقق یک وظیفه قانونی توصیف کرد.

نهاوندیان افزود: آغاز به کار مجدد جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نشان از عزم جدی است که در تصمیم سازی کشور برای شنیدن و استقبال از سخن و استدلال فعالان اقتصادی توسط مسوولان اقتصادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید در همه استان‌ها شاهد برگزاری مناسب جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باشیم گفت: به این ترتیب بازده کل سیستم اقتصادی را با اجتناب از تصمیمات نادرست بالا می بریم و این نوعی کشورداری مردم‌سالارانه در حوزه اقتصادی است.

نهاوندیان افزود: دولتی که رویکردش استفاده از ذخایر دانش و اقتصادی و ظرفیت‌های مردمی باشد خود را غنی کرده است و استفاده از این مؤلفه‌ها ضایعات را کاهش خواهد داد و پیشرفت‌ها را بیشتر خواهد کرد.(واحدمرکزی خبر)

newsQrCode
برچسب ها: اقتصاد ایران
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها