مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از تدوین بسته مددکاری و حمایت‌های اجتماعی در درمان اعتیاد خبر داد و اظهار کرد: 512 هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد وابسته به سازمان بهزیستی در سراسر کشور خدمت دریافت می‌کنند و این بسته در راستای آموزش به مددکاران و حمایت‌های اجتماعی از معتادان تهیه شده است.
کد خبر: ۵۹۸۹۵۵
ارائه خدمت به 700 هزار معتاد در کشور

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که این بسته از سوی انجمن علمی مددکاری طراحی و برای ارائه توسط متخصصان مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است، گفت: این بسته آموزشی مربوط به تشریح و توضیح انواع فعالیت‌ها در تمامی مراکز درمان اعتیاد است، چراکه هر کدام از این مراکز درمانی رویکرد خاص خود را دارند.

وی مراکز درمان اعتیاد را شامل مرکز سرپایی، اقامتی بلندمدت (TC)، اقامتی میان‌مدت، اقامتی کوتاه‌مدت، گذری (DIC)، تیم‌های سیار و سرپناه‌های شبانه (شلتر) دانست و بیان کرد: بسته مددکاری و حمایت‌های اجتماعی در درمان اعتیاد راهنمای مددکاران اجتماعی است، چراکه هر کدام از مراکز درمان اعتیاد نوع خاصی از درمان را ارائه می‌کنند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان این‌که طبق برآوردها 5000 مرکز درمان اعتیاد در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از 2300 مرکز مربوط به سازمان بهزیستی است و مابقی این مراکز به سایر دستگاه‌ها از جمله ستاد مبارزه با موادمخدر، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های مربوط، ناجا و شهرداری مربوط می‌شود.

نفریه افزود: این بسته اکنون فقط به مراکزی که تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند ارائه می‌شود و قصد داریم در آینده نزدیک در صورت تمایل دیگر دستگاه‌ها این بسته را به آنها ارائه کنیم.

وی با بیان این‌که طبق آمار 700 هزار معتاد در مراکز مختلف درمان اعتیاد سراسر کشور در حال دریافت خدمت هستند، اظهار کرد: نزدیک به 512 هزار معتاد در مراکز وابسته به سازمان بهزیستی و مابقی آنها از سایر مراکز درمان اعتیاد وابسته به دیگر دستگاه‌ها خدمت می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها