سارق در تعقیب و گریز با صاحبخانه کشته شد

مردی که در پی سوءظن، همسرش را با چاقو در خواب به قتل رسانده و پدر و پسری که در پی تعقیب و گریز با سارق خانه‌شان ناخواسته او را کشته بودند، در دو عملیات‌ جداگانه‌ از سوی کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۹۸۶۸۹
سارق در تعقیب و گریز با صاحبخانه کشته شد

به گزارش جام‌جم، سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره گفت: عصر سی‌ام اردیبهشت امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کرج تماس گرفت و از کشته شدن همسرش در محله رجایی‌شهر این شهر خبر داد.

ماموران عازم محل حادثه شده و مشاهده کردند، اثاثیه خانه به هم ریخته و زن صاحبخانه با چند ضربه چاقو کشته شده است. وی افزود: با گزارش موضوع به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای استان البرز، جسد زن جوان به پزشکی قانونی انتقال یافت و جستجو برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد.

در ادامه، شوهر مقتول برای تحقیقات به پلیس آگاهی احضار شده و در بازجویی گفت، روز حادثه پسر هفت ساله‌اش را به مدرسه برده و بعد به محل کارش در تهران رفته است و سپس در تماس تلفنی با خانواده همسرش خواسته تا آنها فرزندش را از مدرسه تحویل بگیرند و تا ساعاتی دیگر به خانه آنها می‌آید.

سرقت طلای مقتول از سوی قاتل نامرئی

رئیس پلیس آگاهی استان البرز یادآور شد: در ادامه مشخص شد او بعد از آن که به خانه پدر همسرش رفته، همراه فرزندش به خانه بازگشته و در حالی با جسد زن جوان در خانه روبه‌رو شدند که همه جا به هم ریخته و در گاوصندوق باز بوده و طلاهای همسرش که چند میلیون تومان ارزش داشته، به سرقت رفته بود.

وی خاطرنشان کرد: شواهد نشان می‌داد زن جوان قربانی سرقت شده است، بنابراین تحقیقات ادامه یافت تا این که کارآگاهان جنایی اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد زن جوان با شوهرش اختلاف داشته و چند بار نیز همسایه‌ها صدای مشاجره و دعوای آنها را شنیده بودند.

دستگیری شوهر مقتول

گل‌صباحی افزود: با جمع بندی اطلاعات، ماموران به شوهر مقتول ظنین شدند و رفت و آمد‌های او را زیر نظر گرفتند تا این که با گذشت چهار ماه از زمان حادثه، کارآگاهان جنایی اطمینان یافتند که شوهر سی و هفت ساله مقتول در این جنایت نقش داشته است. بنابراین با هماهنگی قضایی چند روز پیش او دستگیر شد.

قتل به دلیل سوءظن

وی یادآور شد: متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به کشتن همسرش اعتراف و عنوان کرد، مدت‌ها بود با هم اختلاف پیدا کرده بودیم و نسبت به رفت و آمد و رفتار‌های همسرم مشکوک شده و به او سوءظن پیدا کرده بودم. اختلافمان هر روز بیشتر می‌شد تا این که تصمیم به کشتن همسرم گرفتم.

روز حادثه پیش از آن که به محل کارم بروم در حالی که چاقو به دست داشتم، همسرم را در خواب کشتم و همه جای خانه را به هم ریختم. گاوصندوق را باز کرده و طلاهای آن را برداشتم تا با صحنه‌سازی وانمود کنم، همسرم به دلیل سرقت طلا‌هایش به قتل رسیده است.

کشف طلای سرقتی در زمین خاکی

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیق از متهم معلوم شد او چاقوی خون‌آلود، لباس و طلاهای همسرش را برداشته و همان موقع به یک زمین خاکی در نزدیکی ساختمان مخابرات در شهر کرج رفته و در آنجا دفن کرده است و سپس به خانه بازگشته و پسرش را به مدرسه برده و بعد از ظهر که از محل کارش باز گشته به خانه پدری‌ همسرش رفته تا همراه آنها به خانه‌اش بیاید تا با این کار شاهدی برای خود پیدا کند.

گل‌صباحی یادآور شد: در پی اعتراف مرد همسرکش، ماموران همراه متهم به محل دفن اموال مسروقه رفتند و طلا، لباس خون‌آلود و چاقو را از زمین خاکی کشف کردند.

متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

دستگیری پدر و پسر در مرگ سارق

همچنین رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام خبری دیگر با اشاره به دستگیری پدر و پسر کرجی که در جریان تعقیب و گریز با سارقان خانه‌شان، باعث مرگ یکی از آنها شده بودند، گفت: شامگاه چهارم تیر امسال یکی از مسئولان بیمارستان مدنی کرج با مرکز فوریت‌های پلیسی این شهر تماس گرفت و از مرگ مشکوک جوانی خبرداد.

وی افزود: کارآگاهان جنایی در پی اطلاع از این موضوع، عازم بیمارستان شده و در تحقیق از مسئولان متوجه شدند، ساعاتی پیش زن و مردی که بسیار دستپاچه بودند، مرد جوانی را که ادعا می‌کردند از اقوامشان است به بیمارستان آوردند و پزشکان تلاش برای نجات او را آغاز کردند که بی‌نتیجه بود و وی فوت کرد.

جسد در بیمارستان جا ماند

گل‌صباحی یادآور شد: در ادامه مشخص شد، این زن و مرد هنگامی که اطلاع یافتند مرد جوان فوت کرده است، از بیمارستان فرار کردند. با اطلاعات به دست آمده، تصاویر این زن و مرد چهره‌نگاری رایانه‌ای شد و جستجو برای دستگیری‌شان ادامه پیدا کرد تا این که کارآگاهان جنایی موفق به شناسایی هویت مرد فوت شده در بیمارستان شدند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه، خانواده او به پلیس آگاهی احضار شده و در بازجویی گفتند، او با پسر دیگرشان به نام محسن قرار ملاقات داشته است و از روز حادثه به بعد دیگر او را ندیده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز یاد آور شد: به این ترتیب برادر مقتول به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرارگرفت تا این که چند هفته پیش مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

برادر مقتول از شب حادثه گفت

برادر مقتول با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی عنوان کرد، شب حادثه با خودروی برادرش ـ مرد فوت شده ـ برای خرید موادمخدر به محمدشهر در کرج رفته بودند که ناگهان رانندگان دو دستگاه خودروی سی‌یلو و پیکان وانت آنها را تعقیب کردند که در پی این تعقیب و گریز خودرویشان تصادف کرده و بناچار متوقف شدند. همان موقع برادرش از خودرو پیاده شده تا فرار کند که راننده خودروی سی‌یلو با او برخورد کرده و باعث زخمی شدنش شده ‌است.

وی گفت: در ادامه مشخص شد، او موضوع را با دختر خاله‌اش در میان گذاشته و همراه وی، برادرش را که بشدت زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل کرده و ساعاتی بعد که متوجه مرگ او شده‌اند، با جا گذاشتن جسد در بیمارستان متواری شده‌اند. در ادامه، ماموران با بررسی سوابق این مرد متوجه شدند، او یک متهم سابقه‌دار بوده و سوابقی در زمینه سرقت در شهر‌های اهواز و کرمانشاه دارد و علاوه بر آن همراه برادرش که کشته شده، در ارتباط با خرید و فروش موادمخدر فعالیت داشته‌اند.

اعتراف به قتل ناخواسته سارق از سوی پدر

گل‌صباحی یادآور شد: در پی اظهارات برادر مقتول، مشخصات خودروی راننده خاطی به دست آمد و ماموران برای پیدا کردن او جستجو در محله‌های منتهی به محمد شهر را آغاز کردند و در ادامه موفق به شناسایی مرد جوانی در این رابطه شدند.

در تحقیقات از این فرد مشخص شد، او شب حادثه وقتی همراه خانواده‌اش به خانه‌شان بازگشته، از طریق همسایه‌ها اطلاع یافته، دو مرد که سرنشینان یک خودروی پژو بوده‌اند قصد وارد شدن به خانه آنها و سرقت از آنجا را داشته‌اند که همسایه‌ها متوجه شده و سارقان بی‌آن‌که فرصتی پیدا کنند، ترسیده و فرار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد معلوم شد مرد جوان و پدرش با اطلاع از این ماجرا سارقان را تعقیب می‌کنند تا شماره پلاک خودرویشان را به دست آورده و موضوع را به پلیس اطلاع دهند که در مسیر با خودروی سارقان روبه‌رو شده و با تصادف با آن سعی می‌کنند آنها را متوقف کرده تا پلیس به محل بیاید.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در ادامه یکی از سارقان با متوقف کردن خودرو تصمیم به پیاده شدن و فرار می‌گیرد که در همین موقع صاحب خودروی سی‌یلو که در تعقیب مرد سارق بوده با او برخورد کرده و باعث زخمی شدن وی می‌شود. در همان موقع پلاک خودروی سارقان در محل جا می‌ماند و همدست سارق زخمی با انداختن وی در خودرویشان از محل متواری می‌شود.

وی یادآور شد: با اعتراف مردجوان، پدرش نیز دستگیر شد و در بازجویی گفته‌های پسرش را تائید کرد و گفت، قصد کشتن سارق را نداشته و فقط می‌خواسته مانع از فرار وی شود.

ماموران در ادامه، پلاک خودروی مقتول و برادرش را که در دست عامل جنایت بود، تحویل گرفته و در بررسی از آن متوجه شدند این پلاک متعلق به خودروی پژو نبوده، بلکه از یک خودروی پراید سرقت شده و روی خودروی پژو نصب شده است.

بنا بر این گزارش، برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فردین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
۰
۰
خیلی ساده تر میتونید منظورتان را برسانید من كه 2بار خوندم كه بدونم چی نوشتید
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
۰
۰
من كه داستان دوم رو اصلا متوجه نشدم بیخیال خوندنش شدم گیج شدم كی به كیه

نیازمندی ها