گاردین نوشت:

ملاقات احتمالی اوباما و روحانی

روزنامه گاردین از ملاقات احتمالی اوباما و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۹۷۶۵۳
ملاقات احتمالی اوباما و روحانی

گاردین در مطلبی که در وب سایت خود منتشر کرد، مدعی شد تبادل نامه بین اوباما و روحانی، شرایط را برای دیدار بین روسای جمهور دو کشور برای اولین بار پس از انقلاب 57 مهیا کرده است.

همچنین گاردین می نویسد: ویلیم هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا نیزقصد دارد با همتای ایرانی خود در حاشیه این نشست دیدار کند.

روحانی در صفحه توییترش اعلام کرد که به درخواست دولت بریتانیا برای ملاقات با ظریف را پذیرفته است. خبری که باعث شگفتی مقامات بریتانیا شد.

اوباما در یک برنامه تلویزیونی در شبکه ABC پذیرفت که با حسن روحانی نامه نگاری کرده است. او تاکید کرد که برنامه هسته ای ایران برای آمریکا مسئله ای به مراتب مهمتر است.

جهاد نکاح حاصل تفکر وهابیون

در کنار جنایات وحشتناک که هر انسان آزاد اندیشی را به تامل و محکومیت عاملان قسی القلب آن وا می دارد، شاهد ترویج برخی بدعتها در میان این گروه نیز بوده ایم که یکی از این بدعتها ترویج بی بند و باری جنسی تحت عنوان جهاد نکاح می باشد.

به گزارش بولتن نیوز،بر طبق فتوای مفتیان وهابی همچون محمد العریفی، مجاهدان تکفیری برای ارضای غریزه جنسی خود می توانند با زنان داوطلب ارتباط جنسی برقرار کنند و نیازی به رعایت قوانین شرعی نکاح مرسوم نیست. بر طبق این فتوا یک زن می تواند خود را در اختیار مردان مختلف قرار دهد و در ازای این جهاد جنسی!! به بهشت دست یابد. این فتوا به این حد هم بسنده نکرد و به مجاهدان تکفیری اجازه داد تا در صورت عدم دسترسی به زنان با محارم خود رابطه جنسی برقرار کنند و یا اقدام به همجنسبازی نمایند.

بعد از انتشار خبر این فتوای جنجالی، عده زیادی از معاندین گروه النصره از آن استقبال کردند و از سویی دیگر متاسفانه عده ای از زنان فریب خورده نیز داوطلب اعزام برای جهاد به اصطلاح جنسی نکاح شدند.

برندگان توافق آمریکا و روسیه

تلویزیون آمریکا با اشاره به واکنش ها نسبت به توافق آمریکا و روسیه در مورد خلع سلاح شیمیایی سوریه گفت:به نظر می رسد روسیه و ایران از برندگان این توافق هستند و در عین حال به نفع آمریکا و متحدین اش نیز هست برای اینکه اینها را از این مخمصه نجات می دهد که به عملی دست بزنند که به اصطلاح توافق در پارلمان ها نیست

تلویزیون آمریکا می افزاید: اسرائیل‌ از برندگان دیگر این توافق هست برای اینکه اسرائیل ‌به شکلی موافق بقای بشار الاسد است بدون اسلحه شیمیایی و با تضعیف نظامی.

خط قرمز اوباما

تلویزیون بی بی سی در باره خط قرمز اوباما و نامه نگاری های او با آقای حسن روحانی در مورد سوریه گفت:اوباما مثل یک داوری می ماند که یک کارت قرمز اول کشید بعد آن کارت را تبدیلش کرد به یک کارت زرد ، دیگر هیچ کس در خاورمیانه نمی داند که چقدر می شود به حرف اوباما اعتماد بکند آنقدر با خطوط قرمز خودش بازی کرده که افراد معتقدند که اگر به اندازه کافی با آمریکایی ها باز ی کنی آنها منصرف خواهند شد و دیگر حمله نخواهند کرد.

 بی بی سی با اشاره به نامه نگاری اوباما با روحانی افزود: اوباما در حقیقت می خواهد روی آقای روحانی حساب باز کند، دولت ایران لحن خود را عوض کرده بالاخره این حرف را زدند که بالای20 درصد حاضرند غنی سازی را متوقف بکنند و امید است در طرف آمریکایی که بعد از انتخاب شدن آقای روحانی و رفتن آقای احمدی نژاد  تغییر لحن داده اند تغییری در بنیاد سیاست خارجی به وجود بیاید.

نظر کیسینجر درباره برکناری اسد

هنری کسینجر مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در زمان نیکسون و فورد گفت اصرار آمریکا بر برکناری اسد اشتباه است زیرا این مساله سوریه را به هرج و مرج می کشاند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازشبکه تلویزیونی سی ان ان کیسینجر درباره انگیزه روس ها در توافق اخیر با آمریکا بر سر سوریه گفت به باور من پوتین نمی خواهد آمریکا به صورت یکجانبه تعیین کننده روند تحولات در منطقه باشد.

از این رو زمانی که دولت آمریکا خود را در وضع دشوار و احتمالا شرم آور در امتناع از حمله نظامی، فرصتی یافت تا گامی برای کاستن از دشواری های آمریکا و حل یک مشکل عمومی بردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها