وکیل معاون اول رئیس جمهوری سابق از شکایت محمدرضا رحیمی از علی مطهری نماینده تهران در مجلس به دلیل نشر اکاذیب علیه موکلش خبر داد.
کد خبر: ۵۹۶۸۸۲
شکایت رحیمی از «علی مطهری»

محمدرضا نادری وکیل شخصی معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، در گفت‌وگو با فارس گفت که محمدرضا رحیمی از علی مطهری نماینده تهران در مجلس به اتهام طرح شایعه بازداشت وی شکایت کرد.

وی خاطر نشان کرد: این شکایت به شعبه 12 دادسرای ویژه کارکنان دولت ارجاع شده است.

نجات اوباما توسط پوتین

روزنامه فرانسوی فیگارو می نویسد که باراک اوباما به وسیله ولادیمیر پوتین نجات یافته است. تغییر موضع ناگهانی پوتین در آخرین لحظات و پیشنهاد روسیه درباره کنترل تسلیحات شیمیایی دولت سوریه به وسیله سازمان ملل متحد، با همه تردیدهایی که در بردارد، میتواند به منزله یک راه گریز برای باراک اوباما باشد که از جنگی نخواسته بپرهیزد و در همان حال از این ماجرا سربلند بیرون بیاید.

این روزنامه در ادامه می افزاید: اما پیشنهاد پوتین پرسش هایی را برای واشنگتن مطرح می کند. آیا باید به حسن نیت پوتین که همواره در صدد تضعییف موضع آمریکا در باره بحران سوریه بوده، باور داشت؟ آیا اعلام دمشق مبنی بر همکاری در جهت خنثی کردن تسلیحات شیمیایی اش میتواند معتبر باشد؟ آیا قصد روسیه و بشار اسد صرفاً برای بدست آوردن زمان است و آنها میخواهند که بر روی افکار عمومی و کنگره آمریکا کارکنند و شانس دولت باراک اوباما را برای بدست آوردن رأی موافق کنگره در باره مداخله نظامی در سوریه از بین ببرند.

فیگارو می نویسد که در چنین شرایطی که برای واشنگتن این امکان وجود ندارد که درباره این پرسش ها اطمینان حاصل کند، باراک اوباما ناچار است که در دوصحنه مختلف، دو رل مختلف را بازی کند. در صحنه ای، جنگ و در صحنه دیگر صلح. این شرایط باراک اوباما را در موقعیت حساسی قرار میدهد که در نهایت نتواند بین این دو یکی را انتخاب کند.

 بحران جنگ‌های آمریکایی   

روزنامه ایل سوله 24 اوره چاپ ایتالیا با درج مقاله ای با عنوان« بحران جنگ‌های ساخت آمریکا» نوشت:  در سال 2003 میلادی متحدین آمریکا با هدف یافتن تسلیحات انهدام جمعی که وجود نداشتند عراق را مورد تهاجم قرار دادند. صدام حسین به  همراه پسرعمویش علی شیمیایی به راحتی پنج هزار کُرد را با استفاده از گاز بمباران کرد اما در آن زمان، آمریکایی ها به سبب جنگ فرسایشی که علیه ایرانِ به راه انداخته بود، دید خوبی نسبت به او داشتند.

این روزنامه افزود:جای تعجب نیست که افکار عمومی غرب بیش از پیش نسبت به ماجراجویی های جدید جنگی بدبین باشد. به ویژه بعد از دو سال جنگ داخلی در سوریه که در آن جدا کردن خوب ها از بدها به وسیلۀ تبر کار سختی است.

رئیس جمهور اوباما  اگر واقعاً  بخواهد اسد را بمباران کند، به همان اندازه باید افراط گرایان طرفدار القاعده را که قصد دارند دمشق را تصاحب کنند هدف قرار دهد. تعداد بسیاری از آنها از عراق آمده اند. آنها در آنجا با کشتن تفنگداران دریایی آمریکایی به اندازۀ کافی آمادگی به دست آورده اند.

درخواست خاتمی از روحانی

حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی در دیدار جمعی از اصلاح طلبان یزدی گفت:آن چه ما می‌خواهیم پافشاری آقای روحانی بر رویکردی است که مردم به آن رای دادند تا بتواند در جامعه پیاده شود. جامعه هم باید این ظرفیت را داشته باشد تا خیال پردازانه با مساله برخورد نکند.

به گزارش روابط عمومی دفتر رییس دولت اصلاحات، خاتمی اضافه کرد: جناب آقای رییس جمهور انصافا پای‌بندی خودشان را به رویکردها و عهدی که با ملت بسته‌اند نشان داده‌اند و همواره گفته‌اند و تاکید کرده‌اند و در عمل هم خیلی جاها تصمیمات خوبی گرفته شده است؛ گرچه من وقتی خودم را جای ایشان می‌گذارم این‌قدر مسائل حاد زیادی وجود دارد و به‌خصوص در همین ماه‌های آخر دولت گذشته تصمیماتی گرفته شد که واقعا دست دولت آینده را در خیلی جهات می‌بندد.

او افزود: من در جریانات مشکلات آقای روحانی هستم و مشکلات حاد و روزمره‌ای که بالاخره رییس دولت باید جوابگوی آن‌ها باشد خود به خود انسان را مشغول می‌کند تا نتواند به مسائلی که کمی عمیق‌تر است و آثارش در دراز مدت مشخص می‌شود، بپردازد.

دفاع از دیکتاتوری حزبی

صادق زیباکلام با دفاع از رویه اصلاح طلبان در برخورد با الهه راستگو گفت: معتقدم کار الهه راستگو غیراخلاقی، غیراصولی و غیر دموکراتیک بود و در این بین گناه اصولگرایانی که از وی دفاع می کنند را از الهه راستگو بیشتر می دانم، کار آنها در حقیقت غیر اصولی تر و غیر اخلاقی تر از اقدام الهه راستگو است.

وی  در گفتگو با مهر درباره اینکه راستگو ارجحیت بخشیدن بر منافع ملی نسبت به منافع حزبی را دلیل کار خود می داند، عنوان کرد: به نظر من این مسئله عذر بدتر از گناه است، خانم راستگو به جای اینکه از دهها هزار نفری که به وی رای دادند تا وارد شورا شود عذرخواهی کند می گوید من به ندای وجدانم پاسخ دادم، چون قالیباف را نسبت به هاشمی اصلح می دانستم حزبی رای ندادم.

زیباکلام با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان کاملا رویه درستی را نسبت به راستگو پیش گرفته اند، گفت: این کار آنها نسبت به خروج راستگو از حزب کار و پس از آن مجمع زنان اصلاح طلب درست است برای اینکه انسان ها باید احساس مسئولیت کنند ولی خانم راستگو احساس مسئولیت نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها