افزایش سرطان تخمدان در کشور

رئیس دهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی با اشاره به این که 10 درصد زنان مبتلا به سرطان سینه هستند، گفت: سرطان تخمدان در کشور رو به افزایش است.
کد خبر: ۵۹۷۴۵۹

به گزارش مهر، عبدالرسول اکبریان افزود: افرادی که ارتباط جنسی را در سنین کم شروع می‌کنند، در معرض این سرطان قرار دارند.

وی با اشاره به این که 90 درصد سرطان‌های سینه از سوی متخصصان زنان کشف می‌شود، گفت: از هر ده زن یک نفر مبتلا به سرطان سینه است که این آمار نیز رو به‌ازدیاد است.

اکبریان با اشاره به این که برای سرطان دهانه رحم بتازگی واکسنی کشف شده است، اظهار کرد: این واکسن تا حدود زیادی می‌تواند از شیوع این سرطان جلوگیری کند.

این متخصص زنان و مامایی درباره آمارهای سرطان‌های زنان اظهار کرد: در کشور ما تاکنون مرکزی برای جمع‌آوری آمار وجود نداشت، اما بتازگی مرکز آمارگیری سرطان در وزارت بهداشت ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم در آینده براساس این آمار‌ها اقدام‌هایی برای جلوگیری از شیوع سرطان انجام دهیم.

وی درخصوص مرگ و میر مادران و نوزادان نیز گفت: میزان مرگ و میر مادران و نوزادان بشدت نسبت به سال‌های قبل پایین آمده است و این به دلیل جلوگیری از بیماری‌های عفونی و اقدام‌های مناسب بهداشتی صورت گرفته است و کمترین میزان مرگ و میر را در منطقه داریم.

30 درصد بارداری‌ها به سقط جنین منجر می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات جراحی‌های کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره سقط جنین در زنان باردار گفت: 30 درصد بارداری‌ها به سقط منجر می‌شوند، در واقع سقط جنین شایع‌ترین عارضه بارداری است.

دکتر شهلا چایچیان عنوان کرد: 70 درصد سقط جنین به‌دنبال بروز ناهنجاری‌های کروموزومی اتفاق می‌افتد.

وی درباره تاثیر عوامل آلودگی‌های محیطی بر بروز سقط جنین گفت: آلودگی‌های محیطی، استفاده از کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی در بروز مشکلاتی در بدن انسان بی‌تاثیر نیستند، اما هنوز تحقیقات محکمی درباره نقش قطعی این آلودگی‌ها در بروز سقط جنین انجام نشده است.

دبیر علمی دهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران درباره مصرف دارو در دوران بارداری یادآور شد: داروها در دوران بارداری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، اما بیشتر داروهایی که در این دوران مصرف می‌شوند، داروهایی هستند که هنوز در آن ضرری برای مادر باردار مشاهده نشده است. با این حال برای مادرانی که در دوران بارداری دچار مشکل می‌شوند، داروهایی از سوی متخصصان تجویز می‌شود، اما قطعا توصیه می‌کنیم هیچ دارویی را خودسرانه مصرف نکنند؛ مگر این‌ که لازم و ضروری باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها