نرخ ویژه مکالمات حج تمتع از اول مهر تا پایان مراسم‌حج اعلام شد.
کد خبر: ۵۹۷۴۵۶

به گزارش مهر، شرکت همراه اول در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تماس دریافتی زائران 690 تومان، تماس با ایران و داخل عربستان 690 تومان و ارسال پیامک 290 تومان در‌نظر گرفته شده است.

همچنین لازم به ذکر است که محاسبه براساس دقیقه است و هزینه آن به دقیقه رند می‌شود، همچنین روشن کردن گوشی و دریافت پیامک رایگان است.

در این اطلاعیه آمده است که این طرح شامل سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری است و مکالمه با دیگر نقاط جهان جز طرح تخفیف نیست.

جزئیات پروازهای زائران

زائران حج تمتع امسال از بیست‌وسوم شهریور تا هفدهم مهر با ۱۸۳ پرواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. روزهای رفت حجاج شامل ۱۸۳ پرواز خواهد بود که ۴۸ پرواز با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ۴۷ پرواز با شرکت هواپیمایی ماهان و ۸۸ پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، زائران ایرانی حج تمتع امسال از ۱۷ ایستگاه پروازی کشور شامل ایستگاه‌های تهران،تبریز، رشت، زاهدان، اهواز، مشهد، کرمان، بندرعباس، یزد، کرمانشاه، بوشهر، اردبیل، شیراز، ارومیه، اصفهان و گرگان عازم سرزمین وحی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، پروازهای رفت حجاج شامل ۱۸۳ پرواز خواهد بود که ۴۸ پرواز با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، ۴۷ پرواز با شرکت هواپیمایی ماهان و ۸۸ پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌گیرد.

اولین پرواز رفت زائران به سرزمین وحی در اولین ساعت‌های بامداد روز شنبه بود و آخرین پرواز رفت نیز قرار است هفدهم مهر از فرودگاه تبریز انجام شود.

ایستگاه پروازی تهران با ۶۸ پرواز رفت بیشترین تعداد پرواز و ایستگاه پروازی بندرعباس با یک پرواز رفت کمترین تعداد پرواز را خواهد داشت.

بر اساس این گزارش حجاج در قالب ۱۸۳ پرواز به میهن اسلامی بازخواهند گشت که ۴۴ پرواز با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، ۵۰ پرواز توسط هواپیمایی ماهان و ۸۹ پرواز برگشت حجاج توسط هواپیمایی سعودی انجام خواهد گرفت.

اولین پرواز برگشت حجاج در بیست‌وهشتم مهر از فرودگاه جده و آخرین پرواز برگشت هجدهم آبان مدینه منوره را به سوی کشور ترک خواهد کرد.

نخستین گروه زائران شنبه راهی مکه می‌شوند

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: نخستین گروه از زائران ایرانی شنبه آینده با احرام در مسجد شجره راهی مکه مکرمه می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روزبه برکت رضایی ادامه داد: وقت نمازهای پنجگانه در مدینه منوره عبارت است از نماز صبح ساعت پنج بامداد، نمازظهر ساعت 12 و 30 دقیقه، نماز عصر ساعت 16، نماز مغرب 18 و 30 دقیقه و نماز عشا ساعت 20 برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تیم پزشکی حج نیز در مکه مکرمه و مدینه منوره مستقر شده‌اند و آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی عنوان کرد: نیروهای فرهنگی به مناسبت میلاد امام‌رضا(ع)، خود را برای برپایی جشن در هتل‌های محل استقرار زائران در مدینه منوره آماده می‌کنند.

3000 ایرانی در سرزمین وحی

براساس آخرین آمار تا این لحظه 3047 نفر از هموطنانمان در مجموع با ۹ پرواز به سرزمین وحی مشرف شده‌اند و امروز نیز ۱۵ کاروان از پنج استان کشورمان به مدینه منوره اعزام می‌‌شوند.

به گزارش فارس، براساس آخرین آمار پروازهای حج 92، حدود 3000 نفر از زائران و عوامل اجرایی حج امسال به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

براساس این گزارش، تعداد 997 نفر از عوامل ستادی، اجرایی و خدماتی حج تمتع امسال با سه پرواز عازم عربستان شده‌اند.

همچنین تعداد 2050 نفر از زائران ایرانی حج تمتع از ایستگاه‌های پروازی تهران و مشهد مقدس کشور را به مقصد فرودگاه مدینه منوره ترک کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها