نجات از اعدام عامل زورگیری در پل «امین‌حضور» را سر به‌راه نکرد

مجموعه‌ای از جرائم خشن در پرونده زندانی فراری + عکس

درخواست محاربه برای 6 سارق زورگیر مسلح

بازپرس جنایی تهران برای شش متهم که با تهدید شمشیر در شمال تهران از مردم زورگیری می‌کردند، پس از شکایت 110 نفر، برای متهمان قرار مجرمیت صادر و برای آنها از دادگاه درخواست حکم محاربه کرد.
کد خبر: ۵۹۷۱۸۰
درخواست محاربه برای 6 سارق زورگیر مسلح

به گزارش جام‌جم، از ابتدای اسفند سال گذشته رسیدگی به‌شکایت‌های مردمی در شمال تهران مبنی بر این که چند سارق موتورسوار با تهدید شمشیر و حمله به مردم، اموال باارزش آنها را سرقت و هنگام مقاومت آنها را بشدت زخمی کرده‌اند، در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. با افزایش شکایت‌ها، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران دستور تحقیق در این زمینه را در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران صادر کرد.

با شروع تحقیقات از سوی کارآگاهان معلوم شد اعضای این باند تبهکاری هفت نفر هستند که با سه دستگاه موتورسیکلت با پرسه در حوالی ایستگاه‌های اتوبوس، به مردم حمله کرده و اموالشان را سرقت می‌کنند.

در یک قدمی مرگ

در حالی که تحقیقات گسترده پلیس برای شناسایی و دستگیری تبهکاران زورگیر در دستور کار ماموران قرار داشت، معلوم شد اعضای باند هنگام سرقت از یک جوان در شمال تهران او را بشدت زخمی کرده‌اند و جوان مالباخته پس از انتقال به‌بیمارستان از مرگ حتمی نجات یافته است.

با چهره‌نگاری از متهمان در پلیس آگاهی، در یکی از روز‌های شهریور امسال ماموران گشت کلانتری 103 گاندی با ظنین شدن به سه جوان موتورسوار، وقتی قصد متوقف کردن آنها را داشتند، متهمان بدون توجه به دستور پلیس فرار کردند که در ادامه با تعقیب و گریز، هر سه متهم دستگیر و تحویل پلیس آگاهی شدند.

با شروع تحقیق از سه متهم، آنها ابتدا خود را با هویت جعلی معرفی کردند، اما در ادامه معلوم شد آنها از اتباع افغان هستند که از مدت‌ها پیش در شمال تهران با حمله و قدرت‌نمایی با شمشیر از مردم سرقت می‌کرده‌اند.

با به دست آمدن این اطلاعات، متهمان اعتراف کردند با تشکیل باندی هفت نفره از مدت‌ها پیش با سرقت موتورسیکلت از آن برای سرقت استفاده کرده و با ایجاد رعب و وحشت با شمشیر، پس از چند نوبت سرقت، موتور‌های دزدی را رها می‌کردند.

انهدام باند

با اعتراف متهمان، بازپرس بخشوده در شعبه 8 دادسرای جنایی دستور دستگیری دیگر اعضای باند را صادر کرد و با سرنخ‌هایی که در این زمینه به دست آمد، ماموران موفق به دستگیری سه عضو دیگر این باند شدند.

در ادامه تحقیقات معلوم شد دیگر عضو باند پس از اطلاع از دستگیری همدستانش، به‌کشور خود (افغانستان) فرار کرده است.

با دستگیری شش عضو این باند تبهکاری تحقیق از آنها ادامه یافت و 110 نفر از مالباختگانی که در دام آنها گرفتار شده بودند، شناسایی شدند.

براساس تحقیقات انجام شده نزدیک به‌80 نفر از آنها پس از زخمی شدن با شمشیر مدت‌ها در بیمارستان بستری بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، پس از پایان تحقیقات و گزارش اعترافات اعضای این باند از مجرمان خشن، بازپرس جنایی روز گذشته قرار مجرمیت متهمان را صادر و برای آنها از دادگاه درخواست محاربه کرد. با صدور کیفرخواست و ارسال پرونده، شش عضو این باند در حالی محاکمه خواهند شد که تلاش برای دستگیری آخرین عضو این باند ادامه دارد.

ناصر صبوری - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
یك مادر دلسوخته از زورگیری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
۰
۰
كی و كدام قانون و قدرت این افغان ها را از كشور بیرون می كند ؟
farzad
United States
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
۰
۰
مقصر خودمونیم مرزهای ما باز هستن و هر كسی براحتی وارد شده و هر كاری كه میخاد میكنن . چرا افغان ها راحت وارد كشور میشن همین امارات رو كه همش سرزنش میكنیم هر كی وارد كشورشون میشه رو انگشت نگاری و از مردمك چشم عكس برداری میكنن و سوابق رو دارند اگر احدی خلاف كنه نمیتونه وارد كشورشون بشه ؟ آقا واسه همین مسایل ما هم نباید راهشون بدیم یا مجازات‌های سخت مثل ژاپن واسه خلافكارها تصویب كنیم
سیا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
۰
۰
اعدام كنید این مفسدان فی الارض را
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
۰
۰
اگر اینها را اعدام نكنند باز این نامردها به كارشان ادامه خواهند داد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
۰
۰
باتشكر از نیروهای زحمتكش نیروی انتظامی و پلیس جمهوری اسلا می تقاضا اشد مجازات برای این خاطیان را دارم.
دوست
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
۰
۰
اعدام كنیداین بی شعورهارا

نیازمندی ها