در نشست صمیمی با کادر پرستاری و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح شد؛

پرداخت به کادر حوزه سلامت

سهم پرستاران از درآمدهای بیمارستانی، فقط 5 درصد ؟

عضو شورای عالی نظام پرستاری از اختصاص 80 درصد از درآمدهای بیمارستانی به پزشکان گلایه کرد و گفت: سهم دیگر کارکنان فعال در سیستم دانشگاه علوم پزشکی می شود که در این بین سهم پرستاران فقط 5 درصد است.
کد خبر: ۵۹۶۰۸۴
سهم پرستاران از درآمدهای بیمارستانی، فقط 5 درصد ؟

 جعفر مهرآمیز، تفاوت کارانه های پزشکان و پرستاران را بر اساس مطالعات انجام شده حدود 300 برابر خواند و افزود: این اصلاً عادلانه نیست. در حالی که بار اصلی بخش درمان را پرستاران به دوش می کشند در زمان تقسیم کارانه ها و پرداختی ها، کسان دیگری با اختلاف چند صد برابری سهم ببرند.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده در بحث کارانه های تیم سلامت، بسیار تبعیض روا داشته می شود. پزشکان بالاترین کارانه را می گیرند و به باقی جامعه درمانی واقعاً ظلم می شود.

وی افزود: این در حالی است پزشک شاید 5 دقیقه هم با  بیمار درگیر نباشد ولی پرستاران 24 ساعته در حال خدمات رسانی به بیماران و مددجویان هستند و بیشترین بار سلامت روی دوش کادر پرستاری است.

حل نیمی از مشکلات با تعرفه گذاری خدمات پرستاری

مهر آمیز از مسئولان وزارت بهداشت خواست که نسبت به رفع این دغدغه فراگیر در جامعه پرستاری اقدام کنند و گفت: حداقل انتظاری که وجود دارد، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که سالها از تصویب آن می گذرد و بارها نیز قول اجرای آن به پرستاران داده شده است اما تا امروز اجرایی نشده است.

وی اظهار کرد: اگر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت کامل اجرایی شود می تواند 50 درصد از مشکلات مذکور را مرتفع کند ضمن اینکه قطعاً در کاهش هزینه های درمانی مردم نیز موثر خواهد بود و علاوه بر پرستاران مردم نیز از آن منتفع خواهند شد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری خاطر نشان کرد: این تبعیض های آشکار در توزیع کارانه ها، پرستاران را نسبت به ارائه خدمات دلسرد می کند و به تبع آن سلامت مردم لطمه می خورد. رفع این تبعیض ها و بی عدالتی ها می تواند جامعه پرستاری را در ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم دلگرم کند. ( مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها