مرگ ۴۲ عربستانی براثر ابتلا به کرونا

معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: طبق گزارش‌های موجود تاکنون ۸۹ نفر در عربستان سعودی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۲نفر جان خود را از دست داده‌‌اند.
کد خبر: ۵۹۶۰۲۸

به گزارش ایرنا، محمود نبوی افزود: ۸۰ درصد مبتلایان به این بیماری در عربستان بوده‌اند و آخرین موارد ابتلا در ریاض و مدینه گزارش شده است.

به گفته این مقام مسئول در وزارت بهداشت، بیشتر مبتلایان به کرونا دارای بیماری‌‌های زمینه‌ای نظیر بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی، دیالیزی‌ها و افراد با ضعف ایمنی هستند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که منشأ بیماری کرونا نامعلوم است و واکسن و درمان قطعی ندارد، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در ایران هیچ موردی از این بیماری گزارش نشده است.

نبوی با بیان این‌که از تمام کسانی که از حج عمره بازگشتند و بیماری تنفسی داشتند، نمونه‌برداری شده است، ادامه داد: جواب همه این آزمایش‌ها منفی بوده است.

معاون مرکز بیماری‌های واگیر ضمن اعلام آمادگی کامل کارکنان بهداشتی اعزامی به حج عنوان کرد: همه کادر پزشکی اعزامی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و آمادگی کامل در صورت برخورد با این بیماری را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها